Gå til innhold

Tips til oppkjøringen på bil.


WebSurf

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
så ba sensor meg om og "sikre bilen" og da tok jeg og satte bilen i fri og dro opp handbrekket.

Aldri hørt før, hva mente sensor at du skulle gjøre?

Brems

Sett bilen i gir

Slå av eventuell tenning

Slipp bremsen til den står på giret

Ta på brekket.

 

Mener det er "riktig" rekkefølge. Fikk heldigvis aldri spørsmål om å sikre den fordømte bilen, bare parkere på en plass på 40 meter (gikk relativt bra :wee: ) og en bussholdeplass for å justere sensorspeilet.

Hyggelig gammel dame, jeg fikk.

Lenke til kommentar
så ba sensor meg om og "sikre bilen" og da tok jeg og satte bilen i fri og dro opp handbrekket.

Aldri hørt før, hva mente sensor at du skulle gjøre?

Brems

Sett bilen i gir

Slå av eventuell tenning

Slipp bremsen til den står på giret

Ta på brekket.

 

Chokke kom meg i forkjøpet :p

Men dette fikk jeg vite i etterkant, virket som han syns dette var en stor feil.

jaja

Lenke til kommentar

strøyk i dag jeg og :(

 

Føler at jeg hadde maks uflaks med været, tidspunkt og trafikk... Dette høres sikkert ut som dumme unnskyldninger, men sånn føler jeg det..

Starta med å møte på 2 lastebiler og en gravemaskin inni et tettbygd strøk, som jeg kjørte litt for nær til før jeg stoppet for å vente (var litt nærvøs for hva sensor ville jeg skulle gjøre:S)

Etter det klarte jeg å kjøre feil, siden han sa at jeg skulle "følge mot X" så jeg gjorde det i første rundkjøring men i neste tenkte jeg at jeg skulle rett frem så jeg kjørte rett frem og han sa at jeg skulle snu (etter kjøring sa han at jeg ikke fikk noe feil for det), men det ødela litt for meg der og da..

Jeg skulle også svinge til venstre i et vikepliktskryss, så jeg venter på en bil som kommer før jeg kjører men så plutselig bremser han og jeg skjønner ingenting , men han så visst ikke at neste bilen blinket og skulle til venstre, så det var jo hans feil. Men iom at han ikke sa unnskyld og at det var hans feil så trodde jeg at jeg strøyk på det og resten av turen fikk jeg flere småfeil... Fikk også lukeparkering som jeg aldri hadde gjort før.

 

Kjørelæreren min ble skikkelig forbanna når jeg fortalte han om kjøreturen på vei hjem og sa han skulle klage på det..

Jaja, håper jeg består neste gang hvertfall :)

 

Gratulerer til alle dere som besto forresten :)

Lenke til kommentar
Føler at jeg hadde maks uflaks med været, tidspunkt og trafikk... Dette høres sikkert ut som dumme unnskyldninger, men sånn føler jeg det..

Kjipern det.. :( Sitter med samme følelse jeg og..

 

Tok du den og når det var småmørkt og midt i "julegavehandeltrafikken"?

Prøv og få læreren til og bestille time tidligere på dagen neste gang foreks. halv ni så slipper du det :)

 

Etter det klarte jeg å kjøre feil, siden han sa at jeg skulle "følge mot X" så jeg gjorde det i første rundkjøring men i neste tenkte jeg at jeg skulle rett frem så jeg kjørte rett frem og han sa at jeg skulle snu (etter kjøring sa han at jeg ikke fikk noe feil for det), men det ødela litt for meg der og da..

Dette har ikke noe og si for førerprøven sa sensoren min..

 

Jeg skulle også svinge til venstre i et vikepliktskryss, så jeg venter på en bil som kommer før jeg kjører men så plutselig bremser han og jeg skjønner ingenting , men han så visst ikke at neste bilen blinket og skulle til venstre, så det var jo hans feil. Men iom at han ikke sa unnskyld og at det var hans feil så trodde jeg at jeg strøyk på det og resten av turen fikk jeg flere småfeil... Fikk også lukeparkering som jeg aldri hadde gjort før.

Kom denne bilen mot deg eller fra venstre høyre i krysset?

Lenke til kommentar
Kjipern det.. :( Sitter med samme følelse jeg og..

 

Tok du den og når det var småmørkt og midt i "julegavehandeltrafikken"?

Prøv og få læreren til og bestille time tidligere på dagen neste gang foreks. halv ni så slipper du det :)

 

Ja, det er skikkelig surt.. følte ikke at det var så mørkt, men merket mer og mer trafikk, sikkert julegavehandel og fjellturer det gikk i.. kjørte opp 13:50 forresten.

 

 

Dette har ikke noe og si for førerprøven sa sensoren min..

Ja, akkurat den situasjonen hadde ikke noe å si, men det ødela litt for resten av kjøringen min.

 

 

Kom denne bilen mot deg eller fra venstre høyre i krysset?

 

Tegnet det i paint, ehh litt dårlig egentlig.. jeg var allerede kommet inn i krysset når han kom frem til krysset..

 

post-86472-1228515467_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Tegnet det i paint, ehh litt dårlig egentlig.. jeg var allerede kommet inn i krysset når han kom frem til krysset..

 

Ja da har du jo fullt lov til og kjøre, er jo isåfall sensor som er idiot. Med mindre du holdt på og krasje med bilen

 

neida, han var jo ikke inni krysset engang.. han vinket meg til og med frem etter at sensor bremsa. haha idiot sensor.

Lenke til kommentar
Tegnet det i paint, ehh litt dårlig egentlig.. jeg var allerede kommet inn i krysset når han kom frem til krysset..

 

Ja da har du jo fullt lov til og kjøre, er jo isåfall sensor som er idiot. Med mindre du holdt på og krasje med bilen

 

neida, han var jo ikke inni krysset engang.. han vinket meg til og med frem etter at sensor bremsa. haha idiot sensor.

 

Skulle jo strengt tatt skjelt han ut i bilen der og da hehe.

Nesten gøy og se hvor stor forskjell det er på sensorer virker nesten som noen bare VIL stryke deg

Lenke til kommentar

Her ble de stryk gitt.

Lå mellom 2 biler i 80-sona på en smal svingete vei. Den forran meg holdt ca 40 og den bak var en trailer som lå heeelt oppi meg. Jeg tenkte som så at med en gang jeg kom meg forbi bilen foran så ville traileren legge seg litt lenger bak. Etter ca 3-4min med kjøring kom vi til ei strekke og bilen forran blinket seg ut til siden. Endelig tenkte jeg og kjørte forbi. Traileren var fortsatt klin oppi, tiltross for at jeg nå holdt 80. Det falt meg egentlig ikke inn å slippe denne idioten forbi, noe som skulle vise seg å straffe seg. Etter omtrent 10 min kjøring med denne idioten bak meg kom vi endelig ut på hovedveien og den kunne kjøre forbi.

 

Så til sensors vurdering, som jeg absolutt godtar. Traileren bak utgjør en stor fare for meg dersom jeg skulle måtte bråstoppe. Derfor burde jeg sluppet denne forbi så tidlig som mulig. Videre fikk jeg kritikk for å ligge for langt inn mot midten av veien, noe jeg dessverre ikke kan gi noen god forklaring på. Kjørelæreren min trodde de må ha klikket for meg da jeg aldri har hatt det problemet ved tidligere kjøring. Surt var det, men nå får jeg vel bare smøre meg med tålmodighet og vente til januar kommer.

 

Det skal også nevnes at jeg gjorde et rimelig dumt valg av plass å snu på, men de skrev ikke sensoren ned på arket mitt eller brydde seg noe særlig om :p

Endret av dePt
Lenke til kommentar
Her ble de stryk gitt.

Lå mellom 2 biler i 80-sona på en smal svingete vei. Den forran meg holdt ca 40 og den bak var en trailer som lå heeelt oppi meg. Jeg tenkte som så at med en gang jeg kom meg forbi bilen foran så ville traileren legge seg litt lenger bak. Etter ca 3-4min med kjøring kom vi til ei strekke og bilen forran blinket seg ut til siden. Endelig tenkte jeg og kjørte forbi. Traileren var fortsatt klin oppi, tiltross for at jeg nå holdt 80. Det falt meg egentlig ikke inn å slippe denne idioten forbi, noe som skulle vise seg å straffe seg. Etter omtrent 10 min kjøring med denne idioten bak meg kom vi endelig ut på hovedveien og den kunne kjøre forbi.

 

Så til sensors vurdering, som jeg absolutt godtar. Traileren bak utgjør en stor fare for meg dersom jeg skulle måtte bråstoppe. Derfor burde jeg sluppet denne forbi så tidlig som mulig. Videre fikk jeg kritikk for å ligge for langt inn mot midten av veien, noe jeg dessverre ikke kan gi noen god forklaring på. Kjørelæreren min trodde de må ha klikket for meg da jeg aldri har hatt det problemet ved tidligere kjøring. Surt var det, men nå får jeg vel bare smøre meg med tålmodighet og vente til januar kommer.

 

Det skal også nevnes at jeg gjorde et rimelig dumt valg av plass å snu på, men de skrev ikke sensoren ned på arket mitt eller brydde seg noe særlig om :p

Kjedelig da, synes sensorene virker veldig strenge. Greit at du får en liten annmerkning for å ikke ha sluppet forbi traileren, men å stryke er vel litt drøyt. Har oppkjøring snart og blir bare mer og mer nervøs :S

Lenke til kommentar
Her ble de stryk gitt.

Lå mellom 2 biler i 80-sona på en smal svingete vei. Den forran meg holdt ca 40 og den bak var en trailer som lå heeelt oppi meg. Jeg tenkte som så at med en gang jeg kom meg forbi bilen foran så ville traileren legge seg litt lenger bak. Etter ca 3-4min med kjøring kom vi til ei strekke og bilen forran blinket seg ut til siden. Endelig tenkte jeg og kjørte forbi. Traileren var fortsatt klin oppi, tiltross for at jeg nå holdt 80. Det falt meg egentlig ikke inn å slippe denne idioten forbi, noe som skulle vise seg å straffe seg. Etter omtrent 10 min kjøring med denne idioten bak meg kom vi endelig ut på hovedveien og den kunne kjøre forbi.

 

Så til sensors vurdering, som jeg absolutt godtar. Traileren bak utgjør en stor fare for meg dersom jeg skulle måtte bråstoppe. Derfor burde jeg sluppet denne forbi så tidlig som mulig. Videre fikk jeg kritikk for å ligge for langt inn mot midten av veien, noe jeg dessverre ikke kan gi noen god forklaring på. Kjørelæreren min trodde de må ha klikket for meg da jeg aldri har hatt det problemet ved tidligere kjøring. Surt var det, men nå får jeg vel bare smøre meg med tålmodighet og vente til januar kommer.

 

Det skal også nevnes at jeg gjorde et rimelig dumt valg av plass å snu på, men de skrev ikke sensoren ned på arket mitt eller brydde seg noe særlig om :p

 

Du strøyk fordi du ikke slapp fram en stor trailer som lå i 80 på en smal og svingete vei?

 

Så det utgjør liksom ikke fare å kjøre fordi med en trailer på en slik vei? :hmm:

 

edit:typo

Endret av Habitats
Lenke til kommentar
[ Etter ca 3-4min med kjøring kom vi til ei strekke og bilen forran blinket seg ut til siden.

 

 

Du strøyk fordi du ikke slapp fram en stor trailer som lå i 80 på en smal og svingete vei?

 

Så det utgår liksom ikke fare å kjøre fordi med en trailer på en slik vei? :hmm:

 

 

 

kaplonk kaplonk :hmm:

Endret av Q-melk2
Lenke til kommentar

Hvor lenge er det vanlig at selve oppkjøringa varer? En times tid?

 

Har ikke nerver til å kjøre noe lengre enn det tror jeg, kommer til å drite på meg av nervøsitet, og snakk om hvor mye jeg kommer til å bli mobbet av diverse kompiser hvis jeg styker! :( Tror jeg må holde oppkjøringa hemmelig for disse, inntil jeg har lappen i hånda, blir ikke lett men :p (skal ikke kjøre opp før i april da men)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...