Gå til innhold

Tips til oppkjøringen på bil.


WebSurf

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Bare to dager til oppkjøring nå :ohmy:

 

Hvis man må rygge på oppkjøringen og dette ikke går så bra, hvor stor feil regnes dette som da?

Noen her som har måttet rygge på førerprøven? Gikk det bra?

 

På trafikkstasjonen som jeg kjørte opp på skal man ALLTID rygge inn på p-plassen når man kommer tilbake. Det er noe kjøreskolen vet og informerer om. Jeg fikk det til selv om jeg ikke er spesielt flink på det. Bare ta det helt med ro, og se både bakover og i sidespeilene.

 

Jeg spurte læreren om det er ok å stille inn speilene så de peker ned mot asfalten, og det var det. Du kan jo vurdere det.

Lenke til kommentar
Bare to dager til oppkjøring nå :ohmy:

 

Hvis man må rygge på oppkjøringen og dette ikke går så bra, hvor stor feil regnes dette som da?

Noen her som har måttet rygge på førerprøven? Gikk det bra?

 

På trafikkstasjonen som jeg kjørte opp på skal man ALLTID rygge inn på p-plassen når man kommer tilbake. Det er noe kjøreskolen vet og informerer om. Jeg fikk det til selv om jeg ikke er spesielt flink på det. Bare ta det helt med ro, og se både bakover og i sidespeilene.

 

Jeg spurte læreren om det er ok å stille inn speilene så de peker ned mot asfalten, og det var det. Du kan jo vurdere det.

Ok, takk :)

Hvor i landet kjørte du opp da?

Her i Bergen er parkeringsplassene på biltilsynet lange, plass til to biler lissom.

Lenke til kommentar

Jeg kjørte opp i bergen. Sensoren ba meg finne et sted å snu, og da måtte jeg rygge. Det var den eneste gangen jeg måtte rygge. Jeg hadde for øvrig to :ohmy: sensorer i bilen når jeg kjørte opp. Jeg var ganske nervøs, men holdt meg rolig og sto på første.

Oppkjøringen er egentlig forbløffende enkel så lenge du kan kjøre bil, og ikke minst hvis du kan trafikkreglene.

Lenke til kommentar

Strøk på oppkjøringen idag :cry:

 

Kjørte helt fint i byen, hadde 2 parkeringer.

Så kom jeg til landeveis kjøringa og kjørte fullt forsvarlig iforhold til føret 50 i 60 soner og 40 i krappe svinger.

Da begynte det også og bli litt mørkt, og jeg slo på langlysene hadde biler bak meg. Da kom jeg borti det lett aktiverende blinklyset og lyset blinket 3 ganger (Dette skjedde 1 gang ) Så fikk jeg beskjed om og snu og kjøre tilbake. Da kom jeg til et veikryss som jeg ikke så noen biler på og glemte og bremse ned, kjørte forbi i 55 km/t og dette var da det siste vikeplikts krysset på kjøringa resten hadde gått perfekt. Den siste feilen var når jeg kjørte tilbake til trafikkstasjonen og parkerte bilen så ba sensor meg om og "sikre bilen" og da tok jeg og satte bilen i fri og dro opp handbrekket.

Kan skrive punktene rett fra arket her.

- For dårlig fartstilpassing iforhold til miljø og sikt (siste vikeplikt kryss)

- Feilinformasjon/ Farlig informasjon til andre trafikkanter( blinklyset )

- Sikring av bil

 

JÆVELIG SURT

Men men får bare prøve igjen.

Grattis alle andre som har fått lappen da :)

 

Edit: Kan legge til at denne sensoren gjespet seg gjennom halve turen og var lite hyggelig

Endret av MagicCheeseball
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...