Missen Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Man trenger jo ikke å halvere farten i forkjørskryss da. Det holder gjerne å ha foten på bremsen, å bremse ned 5-6 km/t, men ikke 20-30 km/t, det er overdrivelse. Også bør dere jo ikke bremse hardt, men gjerne gire ned ett gir, f.eks fra 4 til 3 når dere kommer til sånne plasser. Det ELSKER sensor å se, riktig tilpassing og plassering. Joda, men snakker om kjøring på vei med høyreregel Lenke til kommentar
Bjarki Reinisson Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Man trenger jo ikke å halvere farten i forkjørskryss da. Det holder gjerne å ha foten på bremsen, å bremse ned 5-6 km/t, men ikke 20-30 km/t, det er overdrivelse. Også bør dere jo ikke bremse hardt, men gjerne gire ned ett gir, f.eks fra 4 til 3 når dere kommer til sånne plasser. Det ELSKER sensor å se, riktig tilpassing og plassering. Joda, men snakker om kjøring på vei med høyreregel Jeg og, formulerte meg feil, og brukte noen feil ord Lenke til kommentar
AriGold Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 der klarte jeg oppkjøringa! Lenke til kommentar
Missen Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 der klarte jeg oppkjøringa! Grattis Hvordan kjørte du på veier med høyreregel da? Lenke til kommentar
AriGold Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Takk:) Kjørte ganske sakte. Men holdt litt høyere fart der jeg så tidlig at det ikke kom noen. Var litt glatt idag så jeg kjørte rimelig tregt.. Lenke til kommentar
Missen Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Takk:)Kjørte ganske sakte. Men holdt litt høyere fart der jeg så tidlig at det ikke kom noen. Var litt glatt idag så jeg kjørte rimelig tregt.. Oki Hvor i landet kjørte du opp da? Lenke til kommentar
Merko Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Jeg hadde langkjøring igår, skal ha mørkekjøring imårra, Førstehjelpkurs til Onsdag(neste uke) og Oppkjøringen på Torsdag(neste uke). Mye på en gang! Blir greit når alt er ferdig. Lenke til kommentar
AriGold Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Hedmark Lykke til Merkoen! Lenke til kommentar
NextoN Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 (endret) Ja der bestod jeg nettopp =) Andre forsøk =D. Ut og kjøre nå Endret 21. november 2008 av NextoN Lenke til kommentar
quakie Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 Så flott! Hva strøk du på første gangen? Lenke til kommentar
Missen Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 Ja der bestod jeg nettopp =) Andre forsøk =D. Ut og kjøre nå Gratulerer Hvordan var det å kjøre opp i dette været da? For du kjørte opp i Bergen sant? Nå har jeg fått ny oppkjøringsdato, 5 desember kl 12:30, på bursdagen min og greier. Bare to uker til jo Kjenner jeg allerede begynner å bli litt smånervøs.... Lenke til kommentar
NextoN Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 Ja var ikke så kult å kjøre i dette været. Var veldig krevende. Kunne ikke se en drit. Kjørte over X antall sperrliner. Pga jeg ikke kunne se de. Men sensor VET jo hvor de er. Den tullingen. Sist gang regnet det ekstremt, og jeg hadde "hastverk". Men hvis du ser litt lenger bak i trådet så ser du hva jeg strøk på quakie. Jeg lærte veldig mye av å stryke. Men bare pass på å ha kjørelærerer med i bilen under oppkjøring. Skulle sensor gå etter trynefaktor eller noe annet er der to mot en. Sensor blir mye mer kosebamse med deg. Ellers må du bare lese som faen her inne. Hjalp meg =) Lenke til kommentar
quakie Skrevet 21. november 2008 Del Skrevet 21. november 2008 Jeg strøk og første gangen. Kjørelærer tilbudte seg å bli med, men jeg takket nei. Det var og litt av et sammentreff da jeg fikk den samme sensoren andre gangen. =) Lenke til kommentar
drz Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 altså, teorien er vanskeligere en oppkjøringen i mine øyne, er bare noen huskeregler du må ha med deg: - IKKE stress/bli stresset av noe som skjer (en vennine strøyk fordi hun freaket litt ut når hun ble tatt inn til rutinekontroll av politiet på oppkjøringen) - Sakte inn i lyskryss og rundkjøringer - Ikke bli passiv når du skal kjøre ut (ikke gjør noe farlig men pass på at du ikke står pal i 5min) - Vis at du bruker speil og har god oversikt over hva som skjer rundt deg Hvis du kan kjøre bil så burde ikke oppkjøringen by på noen problemer. Kjør mye hjemme =) Jeg fikk en ganske grei sensor og havnet i en ganske spennende samtale med han, glemte helt at jeg hadde oppkjøring og vips så var jeg ferdig og bestått =) Lenke til kommentar
NextoN Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 Må ikke ta oppkjøringen for bestått før du har tatt an heller. Første gangen var jeg veldig selvgod. Det gikk til helvette. Er viktig å holde godt kjeft og konse, det gjorde susen for meg hvertfall. Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 Viktig å holde kjeft? Jeg følte meg mye mer komfortabel av å prate med sensor. Lenke til kommentar
NextoN Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 Må ikke ta oppkjøringen for bestått før du har tatt an heller. Første gangen var jeg veldig selvgod. Det gikk til helvette. Er viktig å holde godt kjeft og konse, det gjorde susen for meg hvertfall. Viktig å holde kjeft? Jeg følte meg mye mer komfortabel av å prate med sensor. Som jeg sa, "det gjorde susen for meg hvertfall"....... Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 Joda, det er jo veldig individuelt. Man finner dessuten fort ut om man trives med å snakke med sensor eller ikke. Det viktigste er i hvert fall å bare la samtalen gli naturlig, sånn at man ikke glemmer helt at det faktisk er en oppkjøring. Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 Hvordan er det med disse lukene i rundkjøringer osv. Har hørt en del sliter med dem. Når er en luke for liten egentlig? Stryker man plent om man kjører gjennom en "litt" for liten luke? Jeg lagde en bilde for å vise hva jeg mener. Valg 1: Bil 3 er deg. Du kan se at bil 1 blinker mot høyre, men du tar likevel sjansen å kjører. Valg 2: Du er fortsatt bil 3, men du velger å vente på bil 1, før du så kjører. Valg 3: Du venter til både bil 1 og 2 har kjørt. La oss si at du kan ha disse 3 valgene i 2 forskjellige situasjoner; Situasjon 1: Det er stor trafikk fra alle kanter, og man kan risikere å bli stående veldig lenge om man ikke benytter seg av luker. Situasjon 2: Dette er midt på natta, og det finnes ingen andre biler enn de vist på bildet i 10 kilometers omkrets. Hva blir riktig i de forskjellige situasjonene? Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 Det er vell akkurat her du skal bevise til sensor at du klarer å regne ut om lukene er gode nok. Stort pluss om du klarer det, om ikke så stryker du kanskje. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå