Gå til innhold

Tips til oppkjøringen på bil.

WebSurf

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takker.

Joda, ting gikk som det skulle. Eneste negative kommentaren jeg fikk var at jeg ikke tilpasset meg lukene på motorveien godt nok når jeg skulle inn. På tentamen fikk jeg som ekstra kommentar at motorvei var veldig bra, så det må være et engangstilfelle eller noe :p

Endret av Pallesen
Lenke til kommentar

Hmmmm har oppkjøring på fredag i neste uke. 28 april. Bynner og kjenne at jeg gruer meg litt. Er veldig spengt. Håper det går bra. Noen tips? Vi har forresten en liten by, meste bare forkjørsvei og inne i byen er det lite gater og kjenner byen ut og inn. Vi har heller ikke motorvei.

Lenke til kommentar
Hmmmm har oppkjøring på fredag i neste uke. 28 april. Bynner og kjenne at jeg gruer meg litt. Er veldig spengt. Håper det går bra. Noen tips? Vi har forresten en liten by, meste bare forkjørsvei og inne i byen er det lite gater og kjenner byen ut og inn. Vi har heller ikke motorvei.

5963360[/snapback]

Lær deg alle høyrevikeplikter (vel, de vanskelige/farlige bør holde), det var det jeg strøk på første gangen. Ta det veldig rolig inn mot kryss, inn i kryss og ut av kryss. Eller - ta det rolig inn mot "situasjoner", som en kjørelærer ville sagt. "Situasjoner" omfatter litt mer enn bare kryss.

Det føler jeg er de to viktigste tingene.

Ha en defensiv kjørestil, så bør det gå greit. Det skal mye mer til å kjøre for defensivt enn for offensivt. Jeg fikk beskjed om at jeg måtte klare å skille litt mellom fugl og fisk - jeg senket farten ved nesten hver eneste vei til høyre (også de som nesten øyensynlig ikke var vikeplikt på), noe jeg ikke gjør i like stor grad nå når jeg kjører alene. Jeg passer selvfølgelig på høyrevikeplikten, men jeg stopper ikke opp for grusveier fra høyre, liksom. ;)

Lenke til kommentar

På første oppkjøring ble jeg spurt om bremsekraftforsterkeren, på andre ble jeg spurt om å vise hvor man fyllte bremsevæske, hvordan jeg så at det var riktig mengde der, og hva jeg ville gjort hvis det var for lite bremsevæske.

Lenke til kommentar

Da var lappen i boks.

Hadde oppkjøring 9.20, ble ferdig ca. 10.05.

Ingen feil heller.

Er så jævla digg å kjøre alene, anbefalles til alle :thumbup:

Heisann!  :)

Dere som har hatt oppkjøring, hva spørsmål stilte sensor dere ? Før dere startet kjøringen

5983056[/snapback]

Før jeg begynte å kjøre, skulle jeg vise han om alle baklysa funka.

Tok på revers, satte på tåkelys, og slo på tenninga.

Sa at jeg trengte hjelp til bremsen.

Da sa han greit, du kan dette.

Lenke til kommentar
hva slags spørsmålene kan sensoren spørre på oppkjøring? på slutten av kjøringen må alle vise hvordan man parkere bilen?

5987850[/snapback]

Jeg fikk beskjed om å teste bremsene. Fikk en liten vei uten trafikk der jeg kunne kjøre og bremse. Lett.

Da jeg parkerte satt han bare og skrev på noen skjema, uten å se på hva jeg holdt på med.

Lenke til kommentar
hva slags spørsmålene kan sensoren spørre på oppkjøring? på slutten av kjøringen må alle vise hvordan man parkere bilen?

5987850[/snapback]

Måtte parkere på en parkeringsplass midt i oppkjøringen, siden det på biltilsynet i bergen ikke er en ordentlig parkeringsplass der man starter/slutter oppkjøringen, men en sånn kjrø-rett-fram-og-stopp-mellom-strekene greie. Noe jeg klarte utmerket, siden jeg har den jævlige innkjørselen når jeg rygger inn i hagen.

Lenke til kommentar
Måtte parkere på en parkeringsplass midt i oppkjøringen, siden det på biltilsynet i bergen ikke er en ordentlig parkeringsplass der man starter/slutter oppkjøringen, men en sånn kjrø-rett-fram-og-stopp-mellom-strekene greie. Noe jeg klarte utmerket, siden jeg har den jævlige innkjørselen når jeg rygger inn i hagen.

5990048[/snapback]

Jeg hadde to oppkjøringer (i Bergen), og måtte ikke parkere på noen av dem (annet enn på Biltilsynet).

Lenke til kommentar

Parkerte på kvadrat på min oppkjøring (Kvadrat er for de som ikke vet det stavangers/et av norges største kjøpesenter). Var jo kl. 9 om morgenen, så jeg kunne velge å vrake i plassene. Lett! :)

Måtte også rygge rundt et hjørne for så å parkere. Var jo barnemat det også.

Endret av Pallesen
Lenke til kommentar
Hey

Har dere noen kjøreskoler som dere anbefaler eller? Som har flinke kjørelærer og ikke minst billige:P

5995911[/snapback]

Hvis du hadde bodd i Ski, kunne du ta turen innom Nybøe Trafikkskole.

I oslo område, og noen anbefalinger til hvor man burde ta oppkjøringen? Der hvor det ikke er så vanskelig...

5995911[/snapback]

Drøbak :thumbup:

Lenke til kommentar

Dere som har lappen:

Har dere merket at det er skrevet et dikt på førerkortet deres? :!:

Mellom bakkar og berg ut med havet

heve nordmannen fenget sin heim,

der han sjølv heve tufterna gravet

og sett sjølv sine hus uppå deim.

Han såg ut på dei steinutte strender

det var ingen, som der hadde bygt.

"Lat oss rydja og bygja oss grender,

og so eiga me rudningen trygt".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...