Gå til innhold

Tips til oppkjøringen på bil.


WebSurf

Anbefalte innlegg

4 sensorer i en bil, deilig :wee: .

 

Det var utrolig deilig. Koseligere gjeng skal du lete lenger etter :)

 

Ps.

LOL - utrolig hvor mange skrivefeil jeg klarte å presse inn i innlegget ovenfor. Tja - kan jo skylde på at jeg er overlykkelig!:)

 

 

4? da hadde eg gått hjem^^

syns det er mer en nok med 1 eg på oppkjøring.

ender nok opp med over 20 oppkjøringer her før eg får lappen -.-

Nei da, det kommer til å gå så fint så :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde oppkjøring på forige mandag(20.10.2008). Strøk desverre, dette var i bergen.

 

Hovedgrunnen til at jeg strøk var at jeg hadde "hastverk". Dere som bor i bergen fikk vel med dere at det pøste noe så sinnsykt, helt ekstremt faktisk vindusviskerene på fullt hele tiden. Jeg holdt 10km/t under fartgrensen hvis ikke mer, men dette var ikke godt nok over melkeplassen hvor det kan komme folk løpende ut fra eiendommene i veibanen.

 

Ellers måtte sensor gripe inn hvor jeg prøvde å kjøre ned i en vei som munnet ut i min(innkjøring forbudt). Men jeg skjønte det før sensor sa at det ikke gikk da, men men. Siste feilen var at jeg måtte bråbremse før et lyskryss og rygge litt tilbake for å ikke stå over stopplinjen. En av de verste dagene i mitt liv :thumbdown:

Endret av NextoN
Lenke til kommentar

Kommer an på hva du vil, jeg likte ikke kjørelæreren min så han kunne like godt bare vente på stasjonen, men hvis du føler deg tryggere med kjørelæreren så kan det jo sikkert være greit.

 

+ Sensoren blir ikke å stryke deg uten grunn, siden kjørelæreren ser på.

+ Gjør klaging mye lettere, du har et vitne.

- Flere folk i bilen, flere folk som ser på deg, blir mer nervøs.

 

Jeg fikk hvertfall kjempegod kjemi med sensoren, noe som gjorde alt så mye lettere, hadde ikke klart det hvis kjørelæreren satt i baksetet, siden jeg ikke klarer å la være å snakke med enkelte folk når vi er sammen i en gruppe. Hadde bare blitt for mye snakking i bilen :wee:.

Lenke til kommentar

Synes oppkjøringen var ganske slækk jeg. Hadde oppkjøring halv 10 på bursdagen min (8 juli). Datasystemet var nede så sensoren bare ba meg kjøre. Sensoren var sykt kompis og jeg snakket med han hele veien, glemte helt å konse om kjøringen. Fikk ingen feil =)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hei!

Jeg skal mest sannsynlig ha oppkjøring i Bergen i begynnelsen av desember.

Noen som har kjørt opp i Bergen? Hvor måtte dere kjøre? Noe jeg bør være oppmerksom på enkelte steder her?

Takker for svar :)

 

Hei.

 

Denne ruten er mye brukt;

 

Fyllingsdalen, deretter til høyre ved statoil, mot Varden

Du kommer fra varden og ned til Sandeidet, da kjører de videre mot høyre, altså mot Loddefjord

Loddefjord - Møhlenpris på motorvei

Evt test på lukeparkering/rygging på Møhlenpris

Fra Møhlenpris gjennom Nygårdstunnelen mot sentrum, !husk dødvinkel i 3 felts tunnelen!

Gjennom Lungegårdskaien mot Lars Hilles gate husk kollektivfelt kommer brått på. Her stryker mange

Lars Hillesgt. mot Politikammeret. Ofte til venstre bak politikammer det er mye enveiskjørte gater der og mye innkjøring forbudt!

Ut igjen, mot Fløyen, deretter gamleveien til Sandviken. Også er det raka veien tilbake gjennom Fløyfjellet og opp Løvstakken og tilbake på trafikkstasjonen.

 

Dette var info fra min lærer!! lykke til da!! hehe skal selv kjøre opp den 9. des

Endret av Oreo
Lenke til kommentar

Yes bestod forrige Onsdag på 2 forsøk. Råd: Slapp av, husk på alt kjørelærer har lært deg, pass fartsgrensen, ikke ha for lav eller for stor fart og kjør etter forholdene. Det er ikke noe skummelt i det helle tatt når du følger alt dette, du skal bare bevise at du er trygg i trafikken og at du fortjener lappen ;)

Legger til sikkerhetsspørsmål "fasit", den inneholder informasjon om alle punktene man kan få spørsmål om.

Lykke til ;)

SIKKERHETSKONTROLL_B.doc

Lenke til kommentar
Hei!

Jeg skal mest sannsynlig ha oppkjøring i Bergen i begynnelsen av desember.

Noen som har kjørt opp i Bergen? Hvor måtte dere kjøre? Noe jeg bør være oppmerksom på enkelte steder her?

Takker for svar :)

 

Hei.

 

Denne ruten er mye brukt;

 

Fyllingsdalen, deretter til høyre ved statoil, mot Varden

Du kommer fra varden og ned til Sandeidet, da kjører de videre mot høyre, altså mot Loddefjord

Loddefjord - Møhlenpris på motorvei

Evt test på lukeparkering/rygging på Møhlenpris

Fra Møhlenpris gjennom Nygårdstunnelen mot sentrum, !husk dødvinkel i 3 felts tunnelen!

Gjennom Lungegårdskaien mot Lars Hilles gate husk kollektivfelt kommer brått på. Her stryker mange

Lars Hillesgt. mot Politikammeret. Ofte til venstre bak politikammer det er mye enveiskjørte gater der og mye innkjøring forbudt!

Ut igjen, mot Fløyen, deretter gamleveien til Sandviken. Også er det raka veien tilbake gjennom Fløyfjellet og opp Løvstakken og tilbake på trafikkstasjonen.

 

Dette var info fra min lærer!! lykke til da!! hehe skal selv kjøre opp den 9. des

Uff da, den lukeparkeringen hørtes ikke helt bra ut ;)

Hehe... Skal selv ha oppkjøring dagen etter, 10 des, men prøver å få endret det til bursdagen min den 5.

Lykke til du og :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar

hei lukeparkering er ikkenoe problem! :)

 

bare å stå side ved side av bilen framfor, ratte over til høyre, rygge til du ser frontlykta til bilen bak midt i venstre sidespeil, og ratte HELT over til venstre igjen, og gå klar rævva på bilen framfor.. er plankekjøring.. bare å øve seg litt med kjørelæreren på forhånd.. hvem du kjører hos forresten??:) kjører hos sotra bil&mc selv

Endret av Oreo
Lenke til kommentar
hei lukeparkering er ikkenoe problem! :)

 

bare å stå side ved side av bilen framfor, ratte over til høyre, rygge til du ser frontlykta til bilen bak midt i venstre sidespeil, og ratte HELT over til venstre igjen, og gå klar rævva på bilen framfor.. er plankekjøring.. bare å øve seg litt med kjørelæreren på forhånd.. hvem du kjører hos forresten??:) kjører hos sotra bil&mc selv

Skal vel få det til med litt øving som du sier...Hehe.

Kjører også hos bil&mc, men da den i Bergen sentrum :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...