Gå til innhold

Tips til oppkjøringen på bil.


WebSurf

Anbefalte innlegg

Jeg fikk ingen sikkerhetsspørsmål på oppkjøringen. Glemte til og med å ta sjekk av bremsekraftsforsterker... Har inntrykk av at sikkerhetsspørsmålene ikke tas så høytidelig.

Jaja, puuuuh. Dagen er over. Trakk spørsmål om bremser/bremsevæske. Veldig lett å se max/min på en nyere Audi da. Nei..

 

Uansett, jeg fikk (betalte dyrt for) lappen :D . Hurra for meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så bra, chokke. Gratulerer. Hvordan var oppkjøringen?

Det var veldig gøy. Neida. I rundkjøring nummer 2 holdt jeg på å bulke inn i en Volvo av et slag :wee: . Den stoppet mye tidligere enn hva jeg hadde planlagt, men ikke noe alvorlig. Resten av kjøringen var forholdsvis god. Litt sakte i perioder, og litt over grensa (lot den bremse på giret og ikke brukte pedalen for å justere) en-to ganger. I tillegg så var det en idiotisk kjerring i en rød golf som ikke ga tegn til at hun skulle vike for meg (hun hadde vikeplikt), men det viste seg at hun skulle inn der jeg kjørte ut uten det spor å gi noen som helst signaler :roll: .

 

Så i morgen blir det eksamenslesing, eller kjøring (mamma og pappa har dratt til hytta da og lar den ene bilen stå igjen, med ungdomsforsikring)? :D

Lenke til kommentar
Så i morgen blir det eksamenslesing, eller kjøring (mamma og pappa har dratt til hytta da og lar den ene bilen stå igjen, med ungdomsforsikring)? :D

Gratulerer! Du fortjener å unne deg en liten kjøretur i morgen. Eksamenlesingen kan vente en time eller to. :wee:

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar

Har oppkjøring imorgen og gruer meg skikkelig. Har vondt i magen hele tiden.. blæ!

Hadde siste kjøretime idag og lærern sier at jeg klarer det bare jeg ikke driter meg skikkelig ut på noe alvorlig. Det eneste jeg hadde galt var et par vikepliktsbrudd (dette vet jeg at jeg stryker på.. :/) og en fotgjenger en gang.

 

Det var ut fra en rundkjøring litt over 7 idag, så var fremdeles mørkt og hele karen var kledd i svart så var vanskelig å se han. Kjørelærer sa at jeg ville nok ikke stryki på det. Men en feil hadde det nok blitt.... Huff..

Ellers var det bra, så krysser fingrene for imorgen 08.05... :)

Lenke til kommentar

Jeg har oppkjøring for andre gang snart! :S

 

Og det jeg strøk på under første oppkjøring var at sensor måtte bremse for meg for å unngå sammenstøt med en annen bil, og da sier det seg jo selv at jeg strøk:P

 

Men ellers var det et par utydelige lukevalg, og så skrev sensoren at ellers var det OK!

 

Om det ikke hadde vært for at sensoren hadde bremset for meg, og som hun sa at det ellers var OK, ville jeg stått da tror dere?

 

Jeg gruer meg virkelig til neste oppkjøring, og hadde hjulpet litt om jeg hadde visst om jeg muligens ville stått om det ikke hadde vært for det ene tilfellet sist! :)

 

Takker for svar :)

Lenke til kommentar

Jeg sto idag!! :D :D :D

 

Herregud som jeg har ønsket å kunne skrive det når jeg har lest igjennom tråden og drømt om å stå på første forsøk :D

 

Trakk kortet om dødgang mellom ratt og hjul og servostyring. Det var enkelt og greit gjort.

Etter det bar det ut på landeveien, så utrolig herlig! Ikke noe bykjøring i det hele tatt!

Fint vær og veldig koselig sensor. Jeg kosa meg under turen jeg. Var ikke så ille som jeg hadde trodd!

 

Ellers det hun hadde å utsette var at jeg overså at jeg ikke var på forkjørsvei en gang.

Og at jeg sto litt for nærme en trailer i en rundkjøring. Ellers var det veldig bra sa hun. Så har vært i den syvende himmel de siste timene.

Har fått smykke, gaver og blomster og hele pakka... hehe

 

Altså tipset mitt er :

- slapp av

- tenk framover

- husk høyregelen

Lenke til kommentar
Hei

 

har oppkjøring om litt over 4 uker og gruer meg som bare den.

 

håper jeg klarer det på første forsøk. noen som har noen tips som jeg kan gjøre mens jeg venter på oppkjøring?

 

 

 

mvh exiztzor

 

Hei Exiztor. Det er vanlig å grue seg, men det går nok bra skal du se :) jeg bestod idag (!!!) og jeg holdt nesten på å spy rett før :p eneste rådet jeg kan gi deg er å øvelseskjøre så mye du kan. Lykke til!

Lenke til kommentar
Gratulerer Cecilie :w00t:

 

har oppkjøring den 17, om 6 dager kjenner at nervene har kommet alerede, er egentlig mest nervøs for dette sikkerhets-spørsmålet :ermm:

Tusen takk! :D Er så deilig å være ferdig. Fikk den ekte lappen i postkassa idag også.. :) herlig følelse

Det kommer til å gå bra. Var mest nervøs for sikkerhetskontrollen jeg også, men kjørelærern gikk igjennom den med meg den siste halvtimen.. Hjalp kjempemye :)

 

Har selv oppkjøring den 17.okt..

Langkjøring i morra og så er det bare å vente...

Skal forresten ha oppkjøring i Lillestrøm...

Er sånn delevis nervøs, men merker jeg blir litt mer nervøs for hver dag som går...

Kjørte opp i Lillestrøm også. Når har du oppkjøring? Hadde klokken 8 om morgenen og fikk rute. 2. Ut mot Sørumsand-Lindeberg og Kløfta. Ufattelig deilig. Men på arket sto det egentlig rute nr. 4. Men den hadde sensor stryki over. Så det var faktisk to biler som kjørte samme ruta samtidig. Jeg lå bak en annen person som kjørte opp. Litt forvirrende ja!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...