Thewiz Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Hvor lenge er ''straffeperioden'' hvis man stryker på teoriprøven? Altså før man kan prøve på nytt igjen. Lenke til kommentar
dannad Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Hvor lenge er ''straffeperioden'' hvis man stryker på teoriprøven? Altså før man kan prøve på nytt igjen. 2 uker. Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Fri som fuglen, eller tilbringe enda en måned i bur Spot on ! satser på det første for begge oss ^^ Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Fri som fuglen, eller tilbringe enda en måned i bur Spot on ! satser på det første for begge oss ^^ samme her, vi får håpe på det beste! Lenke til kommentar
StupidNick Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Jeg har oppkjøring i morgen :O Lenke til kommentar
chokke Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Lykke til! Skal "bare" ha sånn kjøretime som han kalte liksom-oppkjøring, så får håpe jeg ikke gjør noen store feil som må fikses på. Jeg lurer på: Når skal en sjekke blindsona? Skal en passe på høyre når en kjører ut av rundkjøringer? Hmm? Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Sjekk blindsona når du skal bytte felt eller svinge der du lurer på om noen er ved bilen. Klart du må passe på til høyre når du kjører ut av rundkjøringer, biler kan kjøre rett i deg hvis du ikke gir tegn og er forsiktig. Lenke til kommentar
dannad Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Lykke til! Skal "bare" ha sånn kjøretime som han kalte liksom-oppkjøring, så får håpe jeg ikke gjør noen store feil som må fikses på. Jeg lurer på: Når skal en sjekke blindsona? Skal en passe på høyre når en kjører ut av rundkjøringer? Hmm? Du bør sjekke blindsona før du skifter felt. Hvis rundkjøringa har 2 felt og du kjører på det innerste, må du sjekke blindsona og passe på om det ikke er noen biler til høyre for deg idet du kjører ut. For nå du kjører ut, bytter du fil, og den som bytter fil har vikeplikt for de som allerede kjører i den fila. Håper det var godt nok forklart Lenke til kommentar
chokke Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Du bør sjekke blindsona før du skifter felt. Hvis rundkjøringa har 2 felt og du kjører på det innerste, må du sjekke blindsona og passe på om det ikke er noen biler til høyre for deg idet du kjører ut. For nå du kjører ut, bytter du fil, og den som bytter fil har vikeplikt for de som allerede kjører i den fila. Håper det var godt nok forklart Joa, men sett at det kunne kommet en der, må jeg jo ta en runde til eller noe da? For to kjøretimer siden så kommenterte lærern når jeg ikke sjekka blindsone når jeg skulle, noe som var relativt ofte. Gleder meg ikke for å si det sånn. Lenke til kommentar
dannad Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Du bør sjekke blindsona før du skifter felt. Hvis rundkjøringa har 2 felt og du kjører på det innerste, må du sjekke blindsona og passe på om det ikke er noen biler til høyre for deg idet du kjører ut. For nå du kjører ut, bytter du fil, og den som bytter fil har vikeplikt for de som allerede kjører i den fila. Håper det var godt nok forklart Joa, men sett at det kunne kommet en der, må jeg jo ta en runde til eller noe da? For to kjøretimer siden så kommenterte lærern når jeg ikke sjekka blindsone når jeg skulle, noe som var relativt ofte. Gleder meg ikke for å si det sånn. Du trenger ikke å ta å kjøre flere runder om du ikke vil; om det var en bil til høyre for deg, er det bare å bremse opp - eller eventuelt stoppe. Hvis du velger å kjøre runder, må du huske på at det er lov til å kjøre maks 3 runder Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Aldri stopp opp i en rundkjøring, det gjør slik at all trafikk stopper, kjør heller en ekstra runde rundt. Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Jeg måtte sjekke om jeg hadde noen på innsiden av meg i rundkjøringene i tillegg til å sjekke på utsiden... Huff er mye å tenke på Merker nervene kommer allerede O_o Lenke til kommentar
Whackedorange Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 - Sjekk blindsoner - Bruk blinklys - Hold fartsgrensa og lykke til for å få tilatelse til å lede en bil alene for det er tross alt det ett førerkort handler om. Mange som tror de er verdensmestre bare de har førerkortet i handa. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 En annen ting, hvordan kan jeg vite at jeg er på forkjørsvei, selv etter en rundkjøring? Sett at jeg vet at jeg er på forkjørsvei før jeg kommer inn i en rundkjøring, gjelder fartsgrensa og alt sånn for alle utkjøringene (fra den du kommer fra) om ikke annet er oppgitt? En er på forkjørsvei helt til du ser skilt om at den er opphevet? Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Hva var det du gjorde feil? Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Vikepliktsbrudd og for stor fart i forhold til der jeg hadde vikeplikt hvis det hadde kommet biler.. Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 (endret) En annen ting, hvordan kan jeg vite at jeg er på forkjørsvei, selv etter en rundkjøring?Sett at jeg vet at jeg er på forkjørsvei før jeg kommer inn i en rundkjøring, gjelder fartsgrensa og alt sånn for alle utkjøringene (fra den du kommer fra) om ikke annet er oppgitt? En er på forkjørsvei helt til du ser skilt om at den er opphevet? Rundkjøringer regnes vel som vanlig veikryss, så forkjørsvei fortsetter etter rundkjøring om ikke annet er skiltet vil jeg tro. Men da burde det neste være nytt skilt etter rundkjøringen, da det kan komme inn mye ny trafikk der. Endret 2. oktober 2008 av A-Jay Lenke til kommentar
dannad Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Her er en oppsummering av hvor mye jeg betalte for oppkjøringen: KJØRETIMER x 15.....................8100 kr SIKKERHETSKURS BANE...........3600 kr SIKKERHETSKURS VEG.............5900 kr FØRERPRØVE: - Praksis kl. B...........................720 kr - Leie av bil............................1400 kr - Utsendelse.............................200 kr - Førerkortbilde..........................62 kr Sum......................................19982 kr I tillegg kommer pris for mørkekjøring (ca. 1000+ kr), trafikalt grunnkurs (1500 kr) og teoriprøven (335 kr). Prisene kan variere hos hver enkel skole. Lenke til kommentar
Devolder Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Den 9 oktober skal jeg kjøre opp De spørsmålene vi får på sikkerhetsdelen kan man lese seg til det i boka? Tida har gått så fort den siste tida at jeg ikke har tenkt etter om jeg bør ha prøve-oppkjøring (kjørelærern har ikke nevnt det engang) og jeg har heller ikke hørt noe om sikkerhetsdelen, om det er viktig eller hva de skal spørre om. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå