Gå til innhold

Tips til oppkjøringen på bil.


WebSurf

Anbefalte innlegg

kjørte opp for en uke siden og det er ikke annet å si enn å slappe av, rett og slett. jeg var heldig som fikk en hyggelig sensor som snakket om alt og ingenting som fikk meg til å "glemme" oppkjøringsfølelsen.

 

ikke akseler alt for hardt når du kommer ut av rundkjøringer. kjør rolig sånn at det blir lettere å få med seg skilter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tviler sterkt at de faktisk ber deg kjøre inn et sted man ikke har lov å kjøre inn, det kan oppstå en farlig sitasjonen. Hvis det skjer(og du stryker) så er det ikke noe problem å klage på det. Blir det samme som at sensor ber deg gasse opp til 80 i 60-sone for å se om du følger med.

 

Ja, på min oppkjøring så spurte sensor om enkelte skilt vi kjørte forbi.

Endret av Bruktbilen
Lenke til kommentar

Klarte ikke bestå oppkjøringen idag :cry: , fikk tydeligvis den strengeste sensoren som var der som ihvefall jeg ikke vil ha noe mer med å gjøre. Hadde visst for høy fart i enktelte kryss noe jeg er totalt uenig i, en fart jeg vanligvis har som kjørelærern og fattern aldri har nevnt at jeg har for høy eller noe. Føret var bra, ingen regn eller noe, men hun ble tydeligvis redd og følt ubehag å sitte på. Holdt alltid fartsgrenser og brukte speil ofte med godt overblikk og ingen brudd på vikeplikt, eneste mer som hun nevnte var en buss som var på bussholdplassen uten fogjengerfelt over, der jeg burde hatt lavere fart mens jeg holdte fartsgrensa, men var forberedt at han kunne ha blinka ut så jeg kunne stoppe (men greit 1 poeng til hun). Også nevnte hun en liten kommentar at jeg ikke trengte å ligge helt til høyre i rundkjøringen hvis jeg skulle rett fram hvis det ikke var trafikk rundt, som jeg også er uenig i, riktig plassering er viktig uansett trafikk så det ikke blir en vane å kjøre feil neste gang. Bare pg.a. det så var det stryk, og det syns jeg er totalt urettferdig. Har veldig lyst å klage men så er det det at det blir 2 sensorer neste gang ifølge en kjørelærer istedenfor 1 og det er jo litt skummel tanke.

 

Her er begrunnelse som også ser litt rar ut...

Kjøringen din i dag gir etter mitt skjønn ikke god nok samhandlig, trafikksikerhet og tar ikke nok hensyn til helse, miljø og andres behov.

Gejnnomgående ikke god nok

observasjon og --^^--

fartstilpassing

- Inn mot samtdlige kryss og gjennom

- 30 sone - buss - uoversiktlige steder

Lenke til kommentar

Du gjorde ingen grove feil, men tydeligvis så gjorde du for mange små feil.

 

Fartstilpassing var nok det store du gjorde feil, som igjen gjorde at sensoren ikke følte seg trygg med deg. Få en til kjøretime der du viser kjørelæreren din hvordan du kjørte, og spør han om det er godt nok.

 

Så må du også se hvordan du bremser ned og giret du velger når du kjører, det har med "miljøet" som sensoren nevner.

Lenke til kommentar
Tror nok de har lov til det gitt.

En kompis strøk på oppkjøringen på grunn av det for en måned siden. Han klarte den på fredagen da (2. forsøket).

De gjør det vel for å teste om du er observant og får med deg skiltene.

Akkurat som de kan spørre deg om "Hvilket skilt kjørte vi nettopp forbi?".

Dem har ikke lov, å det blir ikke gjort. Det sensor sier, er "ta første mulige vei inn til høyere", og da skal du sjøl legga merke til det innkjøring forbudt-skiltet som står der, å dermed kjøre rett forbi ettersom det ikke er en mulig vei til høyere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...