drz Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 Hvor mange kjøretimer MÅ man ha? Ingen. Men man må ha diverse kurs, og obligatoriske veiledningstimer. Hva ? Det er vel et visst antall kjøretimer man må ha for å ta lappen? Er det ikke rundt 20 elns? Inkludert glattkjøring osv altså Du må igjennom det obligatoriske som er 4 "blokker", som strekker seg fra teknisk (kjøre bilen) til å lese trafikken og handle deretter. Det kommer i tillegg til langkjøring, glattkjøring osv. Hadde vel en eller to kjøretimer i tillegg til det obligatoriske. Det var den "se hva du kan" timen. Lenke til kommentar
Iceman22 Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 Kjørelærern spurte om jeg ville ha en time med sikkerhetskontroll (560kr), har dere hat det som er ferdig med oppkjøring og er det værdt det? Eller holder det bare å lese om alle de ulike ting man kan få spørsmål om? Lenke til kommentar
Erijk Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 Jeg hadde ikke det. Tror det holder og lese nøye gjennom arket, tror dette bare er enda en ting dem vil tjene penger på Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 22. august 2008 Del Skrevet 22. august 2008 Jeg hadde det på A1, det hjelper veldig hvis man sliter med å lese. B klarte jeg fint uten det kurset. Lenke til kommentar
Eulogist Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 oppkjøring i morgen tidlig. Hvis jeg stryker skal jeg kjøpe meg WOW og furte resten av livet mitt. Lenke til kommentar
Eulogist Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Hehe. Jeg slapp heldigvis å kjøpe WoW Lenke til kommentar
-Night- Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Gratis da, kjørt fint nå Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Kjørte opp i dag jeg også! Lenke til kommentar
Eulogist Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Gratis da, kjørt fint nå Tusen takk Lenke til kommentar
CetOr Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 Heisann! Konge tråd! =) jeg har oppkjøring Tirsdag nå om 2 dager, hadde prøveoppkjøring for 1 uke siden og strøyk pga at jeg kjørte i 75 i 60 sona Men han sa at jeg kjørte veldig bra ellers, og at jeg hadde fått bestått om jeg ikke hadde gjort den feilen.. Men problemet mitt er at jeg er litt for dårlig til og få med meg skilter, de står jo som regel rett etter rundkjøringer og etter kryss, altså steder det skjer veldig mye på på en gang. Noen som har noen tips til hvordan jeg kan få med meg sånt bedre? Noen hurtigtips! Har oppkjøring i Lillestrøm forresten! Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 Du kan jo kjøre en god del i kryss og rundkjøringer slik at selve kjøringen der blir automatisert slik at du kan konsentrere deg om skilter og andre ting. Lenke til kommentar
Are.......... Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 Har oppkjøring nå om onsdagen, og begynner allerede å bli nervøs. Ville vært greit om noen hadde kommet med noen veldig viktige lyntips her nå, slik at jeg slipper å lese gjennom hele tråden. Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 Vær deg selv, ta det med ro så går det bra. Skulle det vise seg at du gjør en liten feil, glem det med en gang og konsentrer deg om resten av kjøringen. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Har oppkjøring nå om onsdagen, og begynner allerede å bli nervøs. Ville vært greit om noen hadde kommet med noen veldig viktige lyntips her nå, slik at jeg slipper å lese gjennom hele tråden. Tenk høgt. Om du snakker med sensor og forteller kva du til ei kvar tid har tenkt å gjere, då vil du komme betre ut av det om du skulle gjere små feil. F.eks visst ei avkjøyring kjem litt brått på kan du seie: "Oops, her blinka eg litt seint, eg burde ha blinka 50 meter tidligare men sidan eg har sjekka speilet og sett at eg ikkje har ein bil rett bak så går det greit å bremse litt brått sjølv om det er litt ubehagelig for passasjeren i bilen." På samme måte er det greit å seie høgt at du legg deg i vesnstre felt når du skal til venstre i ei rundkjøyring. Då veit sensor at det ikkje er tilfelldig kva slags felt du har valgt. Ellers så kan det være greit å vite at du ikkje får registrert feil for å kjøyre feil. Det er ikkje din evne til å skille mellom høgre og venstre som skal testast, so om du svinger til venstre i eit kryss der sensor ber deg om å svinge til høgre så er ikkje det ein stor ting. Ender stortsett berre med at du må kjøyre ei ekstra runde rundt kvartalet slik at du kjem tilbake i den ruta du skulle holde. Einaste måten du kan få feil på ved å kjøyre feil er om du bevist kjøyrer slik at du ungår ein viss type kjøyring under heile oppkjøyringa. Lykke til med oppkjøyringa. Lenke til kommentar
CetOr Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Har oppkjøring i morgen kl halv 10 i Lillestrøm, gruer meg som f!!! Alle i 90 kølet her hvor jeg bor har klart oppkjøringen og det er ganske mange, føler at jeg kjører bra, men vet selv at jeg kan ignorere skilt.. Vet at neste uke og kanskje denne månneden blir ødelagt om jeg stryker! Lenke til kommentar
drz Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Slemt gjort, men jeg blir fyllt av en sånn evig skadefryd og lykke når jeg ser noen i en kjøreskolebil. Litt sånn "yessss jeg er så ferdig med det" Men dere får ha lykke til, oppkjøringen er ikke så vanskelig som de fleste skal ha det til bare du kan kjøre bil =) Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 føler at jeg kjører bra, men vet selv at jeg kan ignorere skilt.. Vel da må du rett og slett være oppmerksom når du kjører, du skal ikke gjøre slike feil når kjører alene, kan være svært farlig. Det at du er stressende når du har oppkjøring har heller ikke noe å si, du skal kunne kjøre ordentlig selv under stress. Bare å ta det rolig så gjør du ikke feil, rett og slett. Så forresten et eldre par i dag som hadde kjørt i feil retning på en rundkjøring, ikke gjør slike feil . Lenke til kommentar
CetOr Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Uff, kjenner nervene nå! Bare 10 timer igjen nå! Opp kl 7 for oppvarming kl 8! Hvis jeg får kjørt på noen steder der jeg er kjent som jeg regner med at jeg gjør, burde det gå greit.. Får bare ta det veldig rolig og få oversikt og prøve og huske at skilt er omtrent alltid rett etter rundtkjøringer og kryss! Tvitvi! Lenke til kommentar
stud1 Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Et godt tips: Vær oppmerksom på at busser tar VELDIG korte luker i rundkjøringer. Hvis du ikke er obs på dette, kan det fort skje en liten krasj, eller at sensor må bråbremse for deg... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå