Gå til innhold

Tips til oppkjøringen på bil.

WebSurf

Anbefalte innlegg

Bestod oppkjøring til bil jeg hadde i Bodø i går.

Sensoren var jo utrolig snill og veldig rolig, så hele turen var jo en drøm.

Viss du får en god samtale med sensoren så er det utrolig viss du stryker.

Tips :

ikke stress, ta deg god tid.

Få overblikk og planlegg turen tidlig, på denne måten slipper du å oppfatte en farlig situasjon sent.

Viss dere kjører forbi uoversiktlige plasser, så nevn det for sensoren, så skjønner han hvordan din oppfattning av de plassene som kan skape situasjoner.

Mvh Thomas

Endret av tomballa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bestod oppkjøring til bil jeg hadde i Bodø i går.

Sensoren var jo utrolig snill og veldig rolig, så hele turen var jo en drøm.

Viss du får en god samtale med sensoren så er det utrolig viss du stryker.

Tips :

ikke stress, ta deg god tid.

Få overblikk og planlegg turen tidlig, på denne måten slipper du å oppfatte en farlig situasjon sent.

Viss dere kjører forbi uoversiktlige plasser, så nevn det for sensoren, så skjønner han hvordan din oppfattning av de plassene som kan skape situasjoner.

Mvh Thomas

Strøyk første gangen selvom jeg fikk en sensor som holdt samtalen gjennom hele kjøringen.

Lenke til kommentar

hjelper ikke å få en god samtale med sensoren

Når jeg kjørte opp sa ikke sensoren en eneste ting

vi bare hilset på hverandre og det var det stille hele oppkjøringa

han sa ifra bare hvilken vei jeg skulle ta til ..

Alt er opp til deg , kan du kjøre så kan du kjøre!! men, får du en god samtale så kan det hende at du

blir mindre stressa.. :p

Endret av Sultana007
Lenke til kommentar

Da bestod også jeg oppkjøringen! :grin:. Fikk spørsmål om bremsekraftforsterkeren, og kjørte fra Lillestrøm mot Løvenstad, Strømmen, og småsteder rundt omkring. Veldig enkel rute, men været var helt forferdelig (regna kraftig), så holdt meg på 80-85 i 100-sonen. Fikk skryt for dette. Gjorde veldig få feil ifølge sensor, ene var at jeg ikke blinket tidlig nok én gang da jeg skulle inn på motorvei fra akselrasjonsfelt, og andre var at jeg kunne blinket litt tidligere på vei inn mot rundkjøringer. Da jeg skulle parkere på trafikkstasjonen, brukte jeg også litt lang tid (rygge inn). Ellers var turen grei, og langt bedre enn noen av timene med kjørelærern :p

Endret av DigitaL BlasteR
Lenke til kommentar

https://www.diskusjon.no/index.php?session=...&p=11125971

Da har jeg ny oppkjøring i morgen! Er myye mer nervøs nå enn det jeg var da! Nå vet jeg hvor kjipt det er å stryke, hvor fort gjort det er å drite seg ut, vente på ny oppkjøring, og betale, måtte ta med 2690kr i morgen! :O Det er kunn for oppkjøringen og en kjøretime jeg skal ha først. De vet å ta seg betalt der ja..

Starter med kjøretimen 09:30 i morgen så oppkjøringen rett etterpå.

Vet det er dumt å planlegge/tenke på ting man skal gjøre om man får lappen for da blir det bare enda verre om det galt :( Men har allerede planlagt en del ting jeg skal gjøre om jeg får lappen i morgen :no:

Jeg har nesten ikke kjørt noe siden forrige oppkjøring heller, siden jeg bor som student i hønefoss, men kjørte fra gol til hønefoss nå i helga, gikk forsovet bra, bortsett fra at jeg kvalte bilen sikkert 4 ganger i byen :no: Det har noe med at når jeg sto i lyskrysset og det ble grønt og skulle dra igang, men ble stresset og kvalte den, så mere stresset og kvalte den 3 av de 4 gangene der. Bilene bak begynte å tute osv. Og en gang da jeg glemte å tråkke på clutchen når jeg skulle kjøre inn for å parkere.

Dette er jo sånne tekniske ting som for det meste er pga bilen, for den bilen var veldig uvant å kjøre i forhold til den vi bruker på kjøreskolen. Det er vel forhåpentligvis noe sensoren kan la gå ikke sant?

Uansett.. Kommer innom og skriver hvordan det går i morgen(hvis jeg ikke klarer det. Klarer jeg det kommer jeg nok til å kjøre en del først:P)

Mvh en nervøs Olav B, Gulbrandsen :cry:

Endret av olavgulb
Lenke til kommentar
Dette er jo sånne tekniske ting som for det meste er pga bilen, for den bilen var veldig uvant å kjøre i forhold til den vi bruker på kjøreskolen. Det er vel forhåpentligvis noe sensoren kan la gå ikke sant?

Ikke for å være gledesdreper her, men dette er noe sensor liker dårlig. Å faktisk klare å glemme å bruke kløtsjen er en feil som kan skape veldig mange farlige situasjoner. For å ikke snakke om parkeringer, hvor du kan hoppe fremover og skade andre biler, bygninger, mennesker, etc.

jeg har under hele opplæringen kjørt en (skr)Opel Vectra bensinbil. På kjøretentamen måtte jeg kjøre en Audi A6 2007 Dieselbil. Jeg dauet bilen 3 ganger, hvorav den ene var midt i Stavangers største rundkjøring. Sensoren likte det ikke, men jeg bestod allikevel.

Lenke til kommentar

Ikke for å være gledesdreper her, men dette er noe sensor liker dårlig. Å faktisk klare å glemme å bruke kløtsjen er en feil som kan skape veldig mange farlige situasjoner. For å ikke snakke om parkeringer, hvor du kan hoppe fremover og skade andre biler, bygninger, mennesker, etc.

jeg har under hele opplæringen kjørt en (skr)Opel Vectra bensinbil. På kjøretentamen måtte jeg kjøre en Audi A6 2007 Dieselbil. Jeg dauet bilen 3 ganger, hvorav den ene var midt i Stavangers største rundkjøring. Sensoren likte det ikke, men jeg bestod allikevel.

:( Uff da :/ Er ganske så vant med den bilen jeg skal bruke i morgen, så får vel bare satse på at det går bra da. Hvis jeg gjør den feilen mange ganger og stryker pga det går jeg og henger meg!(For de som ikke skjønte det, det var en tull..)

Mvh Olav B, Gulbrandsen

Lenke til kommentar

Bensinbil <3 =)

Til søstra mi sa sensoren, "Si ifra visst jeg snakker for mye" kjerringa sa ikke ET eneste ord gjennom hele turen...

Hvordan viste søstra di hvor hun skulle kjøre da?

Håper virkelig at du skjønte hva jeg mente...

Lenke til kommentar

Var en fotgjenger jeg kunne ha stoppet for, men var ingen fare akkurat så gikk bra, også var det i sånn flettefelt så bytta jeg felt for tidlig :p

Det med flettefeltene var forsovet det eneste han påpekte, men jeg vet det var et par feil til, som han ikke sa noe om, det med fotgjengeren, at jeg kom litt for fort inn i en rundkjøring så jeg kom litt inn i selve rundkjøringa og at jeg la meg nesten i venstre kjørefelt en gang når jeg skulle til venstre i et kryss :p

Men gikk altså veldig bra :D Han har ikke skrevet noe negativ(eller positivt :ninja:) på lappen jeg fikk.

Drit digg å ha lappen :D Vært ute å kjørt i ca 9 timer i dag :p

EDIT: Takk forresten :)

Mvh Olav B, Gulbrandsen ;)

Endret av olavgulb
Lenke til kommentar

Jeg har et spørsmål som jeg er litt usikker på; la oss si jeg kommer inn i et lyskryss, det kommer en fotgjenger gående og personen vil gjerne krysse vegen foran meg. I det fotgjengeren krysser vegen, er det allerede grønt.

Skal jeg da vike for personen først, selvom det er grønt? Har dessverre ikke førerkortboka til stede her, men husker i allefall litt av den ''vikepliktsstigen'' som forteller om hva man skal vike for hvis det er flere faktorer med inn i bildet (beklager for dårlig beskrivelse). :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...