Gå til innhold

Tips til oppkjøringen på bil.


WebSurf

Anbefalte innlegg

Takk for svar! Du startet altså i Lillestrøm og kjørte til Skedsmokorset osv..og samme ang rute 7, fra Lillestrøm til Kjeller da eller? Begynner å kjenne meg nervøs nå...vet du hvor mange ruter det er fra Lillestrøm egentlig? Har kjørt litt rundt de stedene du nevner, men skulle gjerne vært kjent rundt alle mulige steder. La også merke til at det er en god del rundkjøringer i disse områdene.

Jeg vil råde deg til å ikke bruke mye tid på å fokusere på enkeltruter, men heller trene på generelle kjøreferdigheter. Er man god nok på å kjøre skal man takle oppkjøringen uansett hvilken rute man får.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hatt 2 oppkjøringer i Lillestrøm. Bestod i dag :D Den første var rute 12, skedsmokorset-olavsgaard-haugenstua-kalbakken-furuset-alnabru-lørenskog-lillestrøm

Den andre trur jeg var rute 7 kjeller-stovner-høybråten(pass på enveiskjørte veier), lørenskog, strømmen, lillestrøm.

Lykke til ;)

Takk for svar! Du startet altså i Lillestrøm og kjørte til Skedsmokorset osv..og samme ang rute 7, fra Lillestrøm til Kjeller da eller? Begynner å kjenne meg nervøs nå...vet du hvor mange ruter det er fra Lillestrøm egentlig? Har kjørt litt rundt de stedene du nevner, men skulle gjerne vært kjent rundt alle mulige steder. La også merke til at det er en god del rundkjøringer i disse områdene.

Beklager, men når jeg så på lappen så var det rute 3 og ikke 7, men den første stemmer. Alle ruter er jo fra Lillestrøm, men noen går inn til byen, Carl Berner osv, får du utover 14 tida så får du mest sannsynlig mot kløfta = landevei + motorvei.

Lenke til kommentar

Da har jeg også bestått oppkjøringen idag, og her er mine tips og råd til dere som skal kjøre opp:

 

- Vær alltid oppmerksom på om du selv gjør noe feil. Gjør du noen feil, så memorer dette slik at du kan huske det til du er ferdig og forklare hva du gjorde, og hvordan du kunne gjort det bedre/anderledes i denne situasjonen. Dette forklarer du når sensor spør "Hvordan synes du dette gikk?"

 

- Når du ser om det er klart(i hvilken som helst rettning) så vis det tydelig ved å snu hodet, ikke bare beveg øynene så vidt. Dette gjør at sensor ser tydelig at du er ute etter å få overblikk over situasjonen.

Endret av Gakkakk
Lenke til kommentar

Oppkjøring på bursdagen min 8 juli. Kjørelærern min har ingenting å si på meg. Eneste jeg klarte å gjøre idag (etter å ha kjørt fra horten -> oslo -> østfold -> stor tunell -> tilbake) var at jeg kjørte litt for fort når jeg nærmet meg en corvette som sto parkert halveis på fortauet, halveis på veien (altså hvilken idiot parkerer der, også en ny corvette da). Glemte litt når jeg skulle parkere at golfen er jækla brei, så skrapet litt inni fortauskanten, lettere flaut.

Lenke til kommentar

Har oppkjøring i Bodø nå på mandag..

 

Er så sinnsykt nervøs, redd for å drite meg ut.

 

 

Hvor mange enkel feil kan man ha før man stryker ?

altså eks. feil plassering eller missforstå og kjører til høyre istede for venstre ?

 

 

 

Mvh Thomas

Lenke til kommentar
Har oppkjøring i Bodø nå på mandag..

 

Er så sinnsykt nervøs, redd for å drite meg ut.

 

 

Hvor mange enkel feil kan man ha før man stryker ?

altså eks. feil plassering eller missforstå og kjører til høyre istede for venstre ?

Kommer an på alvorlighetsgrad. De minst alvorlige (småpirk osv) feil kan man ha ganske mange av. De litt mer alvorlige (ting som ikke er kritisk, men kan være farlig i det lange løp) kan man ha maks tre av, tror jeg. De mest alvorlige er hvor sensor må gripe inn for å unngå en farlig situasjon, da stryker man på flekken.

Lenke til kommentar
Ok, skjønner :)

 

Så viss man bryter vikeplikten EN gang, så er det stryk ?

Hvis sensor må gripe inn for å unngå en kollisjon, ja.

Trenger ikke være det engang, så lenge bilen som kjørte på forkjørsveien må bremse så er det stryk. En i klassen strøyk pågrunn av det. Ble tatt som brudd vikeplikt, selvom sensor ikke måtte gripe inn.

Lenke til kommentar
Ok, skjønner :)

 

Så viss man bryter vikeplikten EN gang, så er det stryk ?

Hvis sensor må gripe inn for å unngå en kollisjon, ja.

Trenger ikke være det engang, så lenge bilen som kjørte på forkjørsveien må bremse så er det stryk. En i klassen strøyk pågrunn av det. Ble tatt som brudd vikeplikt, selvom sensor ikke måtte gripe inn.

 

samme var det for meg på min første oppkjøring..strøyk pga det og sensor grep ikke inn der nei fikk bare høre det på slutte

Lenke til kommentar
Ok, skjønner :)

 

Så viss man bryter vikeplikten EN gang, så er det stryk ?

 

Jeg gjorde det, men jeg strøyk ikke. Sensor ser nok an situasjonen, selv husker jeg ikke så mye, bare at sensor fikk et veldig misfornøyd ansiktsuttrykk :p

 

Påpekte fort at jeg nok skulle stoppa der, og det var han enig i.

 

Men jeg kan forestille meg at det var på grensen til at bilen som kom fra høyre måtte bremse no særlig. Men som sakt, kommer ann på hvor alvorlig det er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...