Gå til innhold

Tips til oppkjøringen på bil.

WebSurf

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet hvordan oppkjøring m,ed buss er??

skal ha oppkjøring ila september....

hadde hvert fint å vite hvordan det eller hvirker...

er det vanskelig (har jo kjørt på kjøreskolen, men er de sterngere på buss enn lett lastebil feks.)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har oppkjøring 19.juni i Lillestrøm. Til dere som har kjørt opp der: Hvilke ruter hadde dere? Er det noen spesielle "faremomenter" i Lillestrøm-området eller områdene rundt som man bør være klar over?

Har hatt 2 oppkjøringer i Lillestrøm. Bestod i dag :D Den første var rute 12, skedsmokorset-olavsgaard-haugenstua-kalbakken-furuset-alnabru-lørenskog-lillestrøm

Den andre trur jeg var rute 7 kjeller-stovner-høybråten(pass på enveiskjørte veier), lørenskog, strømmen, lillestrøm.

Lykke til ;)

Lenke til kommentar

wow, det er jo syk lang ventetid. Burde jo ikke vært lovlig, jeg ble sutrete når jeg måtte vente 2 mnd på oppkjøring :p kan ikke tenke meg å vente 5 mnd på en oppkjøring :/ er alt klart og slikt da ? Slik at det kun er oppkjøringa du venter på ? så må du vell ha en oppfriskningstime og 2 siden det er så lenge til den store dagen.

Lenke til kommentar

uffda, surt :hm: Dette er rett og slett kriminelt! Går jo ann å håpe på noen avbestillinger og ringe og mase på dem om å få oppkjøringa fremskyvet. Bare være litt frempå, selv om det uansett blir lang ventetid. De må seriøst gjøre noe med den ventetiden, blir jo bare verre og verre jo.

Lenke til kommentar

Klarte og stryke på oppkjøringen idag :(

Utrolig kjipt. Hadde ikke en eneste grov feil. Satt egentlig som et spørsmålstegn etter kjøringen. Alt va liksom litt svakt. Så nå blir det ikke oppkjøring før slutten av september antar jeg... sukk

Lenke til kommentar
Jepp, er ferdig med absolutt alt.

Bilen er klar til og med :(

Ring eller sjekk internett hver dag. Jeg måtte opprinnelig vente 2-3 måneder på oppkjøring (i Stavanger ja), men fikk raskt en avbestilt time med ventetid på en liten uke. :)

Lenke til kommentar
Jepp, er ferdig med absolutt alt.

Bilen er klar til og med :(

Ring eller sjekk internett hver dag. Jeg måtte opprinnelig vente 2-3 måneder på oppkjøring (i Stavanger ja), men fikk raskt en avbestilt time med ventetid på en liten uke. :)

Er det ikke sjåfør skolen som tar seg av bestillingen av ny oppkjøring. Kjører selv i Stavanger.

Lenke til kommentar
Er det ikke sjåfør skolen som tar seg av bestillingen av ny oppkjøring. Kjører selv i Stavanger.

Er vel litt avhengig av kjøreskole. Men som regel er det de som ordner det, men du står helt fritt til å selv bestille en annen oppkjøringsdato også hvis du vil det. Men du må selvsagt avtale det med kjøreskolen og være sikker på at de har ledig bil til den timen.

Lenke til kommentar

Er vel litt avhengig av kjøreskole. Men som regel er det de som ordner det, men du står helt fritt til å selv bestille en annen oppkjøringsdato også hvis du vil det. Men du må selvsagt avtale det med kjøreskolen og være sikker på at de har ledig bil til den timen.

Det er sjelden lurt å bestille/flytte oppkjøring uten å informere kjøreskolen på forhånd. I Stavangerområdet er det omtrent kaos og fulle lister på alle kjøreskoler for tiden. Dersom du bestiller tid på egen hånd kan du risikere at skolebilene ikke er ledige på det tidspunktet du har fått ny tid. De er kanskje opptatt på glattkjøring, langturer eller førerprøver. Da risikerer du å stille bakerst i køen igjen, den "gamle" tiden er i mellomtiden gått til noen andre. Vet ikke hvilke skoler dere kjører på (jobber selv som kjørelærer i stavanger..) men må jo si at det ofte er mulig for kjøreskolen å få en tidligere/avbestilt tid. Dette krever at vi ringer trafikkstasjonen flere ganger om dagen og sjekker om det er avbestillinger. Vi mottar også mail fra trafikkstasjonen dersom det plutselig er flere avbestillinger på kort varsel. Da er det bare å kaste seg på tlf for å bestille dersom vi har elever som er klare. I disse eksamenstider har det vært mange avbestillinger på 2-3 dagers varsel i Stavanger. Vi har flere elever som skulle kjørt opp i august/september (de er/var helt klare, de har bare vært treige med å ta teorien) som plutselig fikk førerkortet før ferien likevel. Dette krever litt ringing og bytting av elever for den enkelte kjørelærer, men er sjelden problem så lenge det dreier seg om vanlige kjøretimer. Så det er litt ulik praksis på kjøreskolene, ikke alle som orker å stresse med byttinger. Noen som har tenkt på å gå til avisa ang. alt for lang ventetid??? Bare ett tips fra en frustrert kjørelærer..

Lenke til kommentar

Jeg skulle egentlig ha oppkjøring 11. juni, men av en eller annen grunn har den blitt flyttet til den til juli, har ikke fått vite den nye datoen, men håper det ikke er så langt ute i juli.

Noen som hadde oppkjøring i Elverum her?

Lenke til kommentar
Har oppkjøring 19.juni i Lillestrøm. Til dere som har kjørt opp der: Hvilke ruter hadde dere? Er det noen spesielle "faremomenter" i Lillestrøm-området eller områdene rundt som man bør være klar over?

Har hatt 2 oppkjøringer i Lillestrøm. Bestod i dag :D Den første var rute 12, skedsmokorset-olavsgaard-haugenstua-kalbakken-furuset-alnabru-lørenskog-lillestrøm

Den andre trur jeg var rute 7 kjeller-stovner-høybråten(pass på enveiskjørte veier), lørenskog, strømmen, lillestrøm.

Lykke til ;)

Takk for svar! Du startet altså i Lillestrøm og kjørte til Skedsmokorset osv..og samme ang rute 7, fra Lillestrøm til Kjeller da eller? Begynner å kjenne meg nervøs nå...vet du hvor mange ruter det er fra Lillestrøm egentlig? Har kjørt litt rundt de stedene du nevner, men skulle gjerne vært kjent rundt alle mulige steder. La også merke til at det er en god del rundkjøringer i disse områdene.

Endret av DigitaL BlasteR
Lenke til kommentar

Det er sjelden lurt å bestille/flytte oppkjøring uten å informere kjøreskolen på forhånd. I Stavangerområdet er det omtrent kaos og fulle lister på alle kjøreskoler for tiden. Dersom du bestiller tid på egen hånd kan du risikere at skolebilene ikke er ledige på det tidspunktet du har fått ny tid. De er kanskje opptatt på glattkjøring, langturer eller førerprøver. Da risikerer du å stille bakerst i køen igjen, den "gamle" tiden er i mellomtiden gått til noen andre. Vet ikke hvilke skoler dere kjører på (jobber selv som kjørelærer i stavanger..) men må jo si at det ofte er mulig for kjøreskolen å få en tidligere/avbestilt tid. Dette krever at vi ringer trafikkstasjonen flere ganger om dagen og sjekker om det er avbestillinger. Vi mottar også mail fra trafikkstasjonen dersom det plutselig er flere avbestillinger på kort varsel. Da er det bare å kaste seg på tlf for å bestille dersom vi har elever som er klare. I disse eksamenstider har det vært mange avbestillinger på 2-3 dagers varsel i Stavanger. Vi har flere elever som skulle kjørt opp i august/september (de er/var helt klare, de har bare vært treige med å ta teorien) som plutselig fikk førerkortet før ferien likevel. Dette krever litt ringing og bytting av elever for den enkelte kjørelærer, men er sjelden problem så lenge det dreier seg om vanlige kjøretimer. Så det er litt ulik praksis på kjøreskolene, ikke alle som orker å stresse med byttinger. Noen som har tenkt på å gå til avisa ang. alt for lang ventetid??? Bare ett tips fra en frustrert kjørelærer..

Skjønner. Det med og gå til avisa tror jeg ikke er dumt. Den ventetiden som er i Stavanger på både komme i gang med kjøreopplæring og ikke minst oppkjøring er langt fra god nok.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...