lassief Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Jippi, bestod oppkjøringa! Lenke til kommentar
Jspn Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Har sitti å lest denne posten i flere timer nå, føler meg ganske sikker på hvordan jeg kjører. Men tror jeg blir veldig nervøs når jeg skal kjøre med sensor noe som kommer til å gjøre så jeg får unødvendige feil. Jeg skal kjøre opp i Lillestrøm, noen som har noen tips her? Hvilke ruter er vanligst? Og hvordan er sensorene der? Flere tips til oppkjøring mottas med takk Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Jeg skal kjøre opp i Lillestrøm, noen som har noen tips her? Hvilke ruter er vanligst?Og hvordan er sensorene der? Rute kommer an på når du har oppkjøring. Man blir vanligvis ikke sendt inn mot byen (som de fleste mener er verst) om morgenen eller mot slutten av dagen. Har man derimot oppkjøring fra klokka 9 til 12-13, er sjansen mye større for å kjøre mot byen (østre aker-vei osv). Lenke til kommentar
Flygel_ Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Hallo. Skal ha oppkjøring tirsdag i neste uke (15.04) i Bergen. Er det noen som har kjørt opp i Bergen som har noen tips og som gjerne kan fortelle litt om sin oppkjøring, hvor du kjørte, hvilket spørsmål fikk du og eventuelt hva fikk du feil på? Begynner å glede meg litt, men sammtidig er jeg ganske nervøs. Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Noen plasser kan være vanskelig å kjøre opp. Nå er det en god del år siden jeg tok lappen, men jeg vet at da som nå, så var det mange fra bergen som reiste til voss for å ta lappen da ting skulle være enklere der Sier seg selv at hvis du skal ha oppkjøring i Bergen, Norges største labyrint, så er det vanskligere en voss, som er en pizzasjappe og mye landeveiskjøring Lenke til kommentar
Flygel_ Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Ok, men no er det sånn at jeg skal kjøre opp i Bergen, kl halv et for å være helt presis:P Er forsåvit ganske kjent i byen, så håper ikke det skal bli noe problem med mindre noe veldig idiotisk skulle dukke opp! Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Går sikkert greit. Ikke vær stille i bilen, preik med sensor. Ikke plukk på dine egne feil, de vet hva du gjør galt. Men du kan f.eks si, "der skulle jeg ha brukt blinkelys, men det glemte jeg". Ikke: "der gjorde jeg en feil, huff huff huff, jeg blinka ikke, huff huff huff. Lenke til kommentar
Flygel_ Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Takk for svar. Hvilken rute kjørte du? Fikk du noe spørsmål? Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Kremt,jeg er 73 modell, så jeg kjørte vel opp i 91, så det husker jeg ikke Var enklere før.hehe Lenke til kommentar
DigitaL BlasteR Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 (endret) Går på kjøreskole i Oslo, og har fått oppkjøringsdato nå; skal kjøre opp i Lillestrøm. Hvordan fungerer opplegget egentlig? Møter jeg sensor på Risløkka, kjører til Lillestrøm og rundt i Lillestrøm sentrum osv? Og hvordan (hvor) kan jeg se oversikt over den datoen osv som jeg har valgt samt ledige/avlyste oppkjøringer? Endret 11. april 2008 av DigitaL BlasteR Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Jeg regner med at du kjører til Lillestrøm med kjørelæreren din, og starter oppkjøring med sensor fra trafikkstasjonen i Lillestrøm. Lenke til kommentar
Flygel_ Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Skal kjøre opp om 1,5time no. Wish me good luck:) Lenke til kommentar
morgus Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 (endret) Heisann, da er min tid kommet for å starte med lappen, og er litt bekymra for oppkjøringa som kommer etter en stund. Lurer derfor på om det er noen her som har kjørt opp på trafikkstasjonen i Jessheim. Har nå lest til side 85 her og ser de fleste kjører opp i Drøbakk og Lillestrøm. Vil tro det er litt verre der, men ikke sikker (Jessheim er jo ikke akkurat bytrakter). Hvis det er noen som har kjørt opp på Jessheim, hvor kjørte du og hvordan var sensoren? Endret 15. april 2008 av morgus Lenke til kommentar
-Night- Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Drøbak er en av de enkleste Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 (endret) Lurer derfor på om det er noen her som har kjørt opp på trafikkstasjonen i Jessheim. Er det oppkjøring derfra, altså? Følgende står på statens vegvesen sine sider: Trafikkstasjonstjenester: Omregistrering Periodisk kjøretøykontroll Salgsmelding Mens det på Lillestrøm trafikkstasjon står "førerkort" oppført under trafikkstasjontjenester. http://www.vegvesen.no/region_ost/regostsider/lillestrom.stm http://www.vegvesen.no/region_ost/regostsider/jessheim.stm Endret 15. april 2008 av Mikachu Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Jessheim har ikke oppkjøring. Lenke til kommentar
morgus Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Dang, dårlig sjekk av meg, trodde alle slike stasjoner hadde det. Da blir det vel Lillestøm på meg og da Lenke til kommentar
Flygel_ Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Da var lappen i boks:):) Lenke til kommentar
-Night- Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 grattis... hvor kjørte du opp? Lenke til kommentar
dill_dall Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 På oppkjøringa kan man få spm. om å kontrollere dekkdimensjonen mot vognkortet. Det er greit å sjekke at disse stemmer overens, men hva står egentlig "205 / 55 R 16" for? Noen som vet? Har hørt at sensor spør om dette selv om det ikke er pensum. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå