Hotel Papa Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Derfor er det gull verdt å øvekjøre MYE med foresatte, hvis det er mulig. Heldigvis har jeg noen veldig "layback" foreldre, som lot meg kjøre veldig mye sammen med dem. Og det er klart at hvis man øvekjører nesten hver uke, fra man er 16 til man er 18, så har man et litt bedre utgangspunkt, enn om du starter helt fersk på kjøreskole og har minimum med kjøretimer. Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Weehoo, fikk lappen idag Lenke til kommentar
Cryflopp Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Weehoo, fikk lappen idag gratulerer så mye! herlig ikke sant Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 gratz Gjikk ikkje slik for meg Lenke til kommentar
Cryflopp Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 gratz Gjikk ikkje slik for meg uffda , er kjipt å stryke...husker jeg også strøyk første gang... skikkelig sur vente-tid og penger som fint kunne blitt brukt til noe annet. Men du får det nok til neste gang, veldig mange stryker første gangen. Kan jeg spør hva som var grunnen til du strøyk? Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 ja var ganse sur en liten tid etter kan man si. grunn til att eg strøyk var vell litt forsjellig, fikk disse kommentarer av sensor: At eg ikkje legger meg til høyre når eg skal svinge til høyre i kryss. dette har aldri kjøre læreren påpekt på meg. kjørt inn i en innkjøringsforbutt vei, ja det trekker veldig ned. men skiltet var jo plasert en helt annen plass en det burde. håper det går beder neste gang vertfall Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Uff, den innkjøringsforbudt kjøringen er ikke så bra. Men hvis skiltet var feilplassert??, så hadde jeg klaget på det. Var det sånn at læreren sa "kjør inn der", også skulle du liksom sakt at det ikke går osv? En ting du kan prøve, hvis du vil, er å ta en kjøretime med en annen kjøreskole. Så kan du kanskje få en litt annen synsvinkel fra en annen lærer. Det hjalp ihvertfall veldig på meg, da jeg hadde en litt sløv lærer. Han pirket på alle de småfeilene jeg gjorde, og lærte meg masse knep osv. Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 nei, sensoren sa ingenting der, eg skulle liksom se det selv. men ja, syns virkelig det skiltet var helt feil plassert. Kansj ikkje så dumt og prøve en annen kjøreskole for noen ganger, skal tenke litt på det Lenke til kommentar
-Night- Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 ja var ganse sur en liten tid etter kan man si. grunn til att eg strøyk var vell litt forsjellig, fikk disse kommentarer av sensor: At eg ikkje legger meg til høyre når eg skal svinge til høyre i kryss. dette har aldri kjøre læreren påpekt på meg. kjørt inn i en innkjøringsforbutt vei, ja det trekker veldig ned. men skiltet var jo plasert en helt annen plass en det burde. håper det går beder neste gang vertfall kjørte du opp i drøbak? Lenke til kommentar
-Night- Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 er et sånt kryss i drøbak også kjørte dere med læren samme dag som jeg hadde oppkjøring så viste at den var der Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 Når jeg kjørte opp, hadde jeg kjørt omtrent overalt der sensoren ba meg kjøre (i Alta). Årsaken til dette var at kjørelæreren hadde pleid å instruere meg til å følge samme veier som sensorene pleide å ta. I grunn synes jeg det blir litt juks, man blir da vurdert ut i fra noe man kan ha pugget veldig godt. Noen andre meninger om det? Lenke til kommentar
WebSurf Skrevet 1. april 2008 Forfatter Del Skrevet 1. april 2008 (endret) Nei, Haugesund Jeg må si vi er heldige (ja, kjørte opp i haugesund selv) i forhold til de som bor i Oslo. Var selv og kjørte i Oslo midt i rushet, er noe helt annet enn Haugesund i rushet. Selv om det selvfølgelig er enormt med køer i rush tida her også.... Endret 1. april 2008 av Wasters Lenke til kommentar
<Viva> Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Hadde oppkjøring 18 mars i Haugesund, og bestod lett. Sensor sa at jeg viste en sikker og trygg kjøring, men samtidig hadde god flyt i traffikken ty (^^,) Lenke til kommentar
lassief Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 (endret) Til dere som har hatt oppkjøring: Når man skal ta sikkerhetskontrollen, får man da vite nøyaktig hva man skal teste? Som f.eks. bremsekraftforsterker, pedalvandring, dødgang i ratt eller servotilslag? Eller får man kun vite at man skal teste f.eks. bremser, lys eller styring, også må man vite hva man skal sjekke selv? Endret 3. april 2008 av lassief Lenke til kommentar
Fanta4free Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 Til dere som har hatt oppkjøring:Når man skal ta sikkerhetskontrollen, får man da vite nøyaktig hva man skal teste? Som f.eks. bremsekraftforsterker, pedalvandring, dødgang i ratt eller servotilslag? Eller får man kun vite at man skal teste f.eks. bremser, lys eller styring, også må man vite hva man skal sjekke selv? du trekker et lapp før oppkjøring så svarer du før du starter...gjorde vertfal jeg...+ er ikke bare det du kan få kan få nytte last på tilhenger via og se i vongnkort, eller hvor ting er i motoren osv Lenke til kommentar
lassief Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 Ja, det vet jeg. Men er det sånn at du får vite nøyaktig hva du skal teste eller kun hvilken kategori du skal sjekke, f.eks hvis du får bremser så må du teste alt innen bremser? Lenke til kommentar
noodles Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 Eg fekk spørsmål om å fortelje kva lys det var på bilen, og då forventa sensor også at eg viste korleis eg tok dei på og visste rekkjevidda på nær/langlys. Det er nok båe delar, med somme tema der du må gå over alt og somme der spørsmålet er veldig spesifikt. Lenke til kommentar
quakie Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 lassief: Ja, du får vite nøyaktig hva du skal teste. Lenke til kommentar
lassief Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 (endret) Takk for svar quakie Under 12 timer til jeg har oppkjøring nå! Skal si fra hvordan det gikk Endret 3. april 2008 av lassief Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå