Gå til innhold

Tips til oppkjøringen på bil.


WebSurf

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror ikke jeg ville kjørt opp uten å hvert fall kunne lukeparkere sånn noenlunde. Kan jo tenke deg selv hvor kjipt det er hvis du får det, og du på grunn av det stryker og må kaste bort en del tusen på ny oppkjøring samt lang ventetid. Ta en kjøretime og gå gjennom lukeparkering til du føler deg trygg nok på det, jeg vil tro det tar maks 15 min. Var ikke spesielt happy for lukeparkering jeg heller, men det gikk glatt når kjørelæreren min lærte meg det. Vanskelig å forklare når man ikke sitter i en bil, men plasser deg ved siden av bilen foran, begynn å rygge inn og svinge, når du ser bilen bak deg i speilet er det passe tid å snu rattet motsatt retning mens du fullfører resten av ryggingen inn ... Som sagt, vanskelig å forklare så du skjønner neppe en dritt av det, men poenget var uansett at hvis du har en flink kjørelærer vil han lære deg dette fort. :)

Lenke til kommentar

Hvordan er det under oppkjøringa, og du gjør en feil som å ikke bruke tegn eller lignende - sier man det der og da, eller venter man til man er tilbake på trafikkstasjonen? Jeg har fått forståelsen for at flere sensorer ikke ønsker å høre ett kløyva ord under selve oppkjøringa.

Lenke til kommentar

Du bestemmer selv. Herregud, jeg skulle ha oppkjøring isted 13.30, men presterte å GLEMME legetimasjonen. Tror dere jeg fikk kjøre opp? Nei.. Off, jeg er så sur og forbanna at jeg kunne drept den hestkuken som ikke gadd vente i 10 min så jeg kunne hente leg. Det er selvsagt min feil, men jesus kristus så sur jeg er!!

Lenke til kommentar

Haha :p

 

 

Sensoren bemerker ikke feil under oppkjøringen, siter bare der som en grønnsak til du kommer tilbake til stasjonen. Så spør han om du har noen kommentarer og om du gjorde noen feil, så gir han en helhetsvurdering.

 

Glemmer du å blinke en gang, er det ikke krise. Men hvis du konsekvent glemmer det hver gang, er det værre.

Lenke til kommentar

Yess! da sto jeg igjen :D

 

Sensors anmerkninger: Gjennomgående bra kjørekompetanse. Trafikksikker kjøring og bra flyt.

Mer sa/skrev han ikke.. Kjørte rundt i en halvtimes tid og vi satt bare og prata om alt og ingenting.. Totalt kom det på 1700,- med leiebil.

Kjørte opp i drammen... null stress :cool: Anbefales!

Lenke til kommentar

må nok betale for det, for den timen kunne jo noen andre fått men så var den reservert til deg. Men nå lurer jeg da... her i stavanger er det hvertfall enormt lang ventetid på å få oppkjøring, jeg husker jeg måtte vente 2 mnd før det ble ledig til meg. Hørt noe nytt om ny oppkjøringsdato prada8? får nå håpe at du slepper å vente 2 mnd til pga at du glemte leg. men det er jo mulig.

Lenke til kommentar
Angående lukeparkering på oppkjøring: Moren min var gravid (med meg) da hun tok oppkjøringen, og fikk beskjed om å lukeparkere. Hun brukte graviditeten som en unnskyldning for å slippe (hun klarer det ennå ikke) og sensor lot det gå :roll:. Urettferdig mener nå jeg, men kanskje du er heldig prada=)

 

 

konkulusjon av det :p bli gravid før oppkjøring så slipper du ;)

Lenke til kommentar

Nå er jeg fryktelig deprimert. Oppkjøringen min er til mandag 31.mars, jeg kommer nettopp fra en sikkerhetskontroll/generalprøve med kjørelæreren min hvor jeg klarte å stryke og gjøre masse feil. Det er nervene mine som tae helt overkontroll og derfor gjør jeg alt feil. Jeg hadde en ekstra kjøretime med kjørelæreren min for litt siden fordi jeg var så usikker på meg selv i forhold til kjøringa mi. Etter den timen sa læreren min at hun forsto ikke hvorfor jeg tok den timen ekstra fordi jeg var veldig klar for oppkjøring, mente hun. I hele natt har jeg gruet meg til denne sikkerhetskontrollen, lå våken lenge og bare tenkte på at dette ville gå rett i dass. Jeg sa i fra at jeg var nervøs og følte at alt ville gå galt.

 

Jeg klarte å kvæle bilen allerede i begynnelsen nesten, da vi skulle i en oppoverbakke. Jeg gjorde noe jeg ikke burde gjort - jeg tenkte på det hele tiden, at nå var det bare å gå hjem å legge seg fordi det her ville aldri gå. Etter hvert gikk det bedre, men jeg merket hele tiden sånne småfeil som jeg gjorde som jeg ellers aldri ville gjort. Blant annet bruke blinklyset seinere enn jeg burde, hun sa etterpå også at jeg hadde unaturlige blindsjekk, og det vet jeg at jeg hadde. Jeg stresser og det ødelegger ALT for meg. Så kommer det aller verste som bare fikk meg til å synke dypere og dypere ned i gjørma - jeg kommer kjørende fra en butikkparkeringsplass og skal plassere meg for å kjøre ut på veien. Hva gjør jeg? JO, jeg plaserer meg så feil som det går ann. Jeg skulle ta til venstre når jeg kjørte ut fra den veien, så da er det naturlig at jeg plaserer meg til venstre i høyrefeltet. Jeg plasserer meg til venstre i venstrefeltet (!!!!) Skjønner dere? Jeg blir obs på det med engang, sier i fra og rygger bakover. Det var en dame som skulle inn på det feltet jeg var på, takk og lov for at det ikke var en mann. Da hadde jeg garantert fått et par tut og sikkert en finger også. Jeg rygget fort tilbake og plasserte meg så riktig. Herregud, hvordan kunne jeg gjøre det? Jeg er egentlig så flink til å kjøre, men nå kjørte jeg verre enn jeg gjorde på min første kjøretime.

 

Jeg fikk kjeft etterpå og hun sa hun var utrolig overrasket over meg, fordi hun hadde aldri forestilt seg at det skulle bli sånn som dette. Hun sa jeg hadde selvoppfyllende profetier - noe jeg også hadde. Jeg hadde den innstillingen før sikkerhetskontrollen, at jeg ville nok stryke. Allikevel mente hun at jeg skulle ta den oppkjøringen til mandag. Jeg måtte bare koble ut av alt som ikke har med bil å gjøre. Hun sa øv masse, og TENK på det hun har sagt.

 

Hva skal jeg gjøre?? Jeg kommer aldri i verden til å klare det når jeg kjørte så ræva med kjørelæreren min som jeg kjører best med. Hvis jeg var så nervøs nå med henne, hvordan kommer det da til å bli med sensoren.. Dersom jeg stryker nå går masse penger rett i søpla og jeg må nok helt garantert vente til etter mai med å få ny kjøretime...

 

Jeg er så nervøs og klarer ikke å slå det fra meg. Jeg prøver, men klarer det ikke.

Lenke til kommentar

Det er vanskelig å gi råd i en slik situasjon, men det er egentlig ikke annet å gjøre enn å øve, øve og øve.

Hvis du blinket for seint i en rundkjøring, så tar du å kjører gjennom den rundkjøringen minst 100 ganger til hvor du blinker riktig.

 

Så får du bare håpe på at du får en pratsom sensor, som kan gjøre deg litt mer avslappet.

 

Og skulle du stryke, så er ikke det jordens undergang. Greit at du kanskje må bruke litt mer penger, men det har du glemt når du står med lappen i hånda.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...