Autofil Skrevet 1. mars 2006 Del Skrevet 1. mars 2006 Da jeg tok lappen for mange år siden, fikk jeg èn anmekning - for fart. Jeg hadde en eldgammel sensor, og skulle imponere han med at ikke alle ungdommer er "fartsbøller". Så jeg holdt meg ca 1-2 km under fartsgrensene. Det skulle jeg altså ikke gjort.... Lenke til kommentar
kremt Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 Ligg omtrent på fartsgrensen hvis det er forsvarlig utifra trafikk og føreforhold Selv kjørte jeg opp 6. juni 2005, det var egentlig *sinnsykt simpelt!* Lenke til kommentar
Leasch Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 Skal snart ta teori eskamen og lurer på hvor mange spm. blir oppgitt på eksamen? Og hvor mange feil er det lov å ha? Sånn at jeg blir forberedt. ps. Trenger jeg å sende noen søknad for det? Eller er det bare å gå rett til biltilsynet og ta test? Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 Les litt her : https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=521149 Lenke til kommentar
Leasch Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 (endret) OMG! 7 feil? Den ene testen jeg har laget for meg selv - så har jeg fått på den 6 feil, men det var etter den oppgave boka. Håper at jeg klarer det. Endret 6. mars 2006 av Leasch Lenke til kommentar
kremt Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 Det går nok bra skal du se Ikke så veldig vanskelig. Lenke til kommentar
Leasch Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 Det går nok bra skal du se Ikke så veldig vanskelig. 5710664[/snapback] Det blir ikke så lett for meg da. Jeg har ikke norsk som morspråk. Men vi får se. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 Å, du skal bare ta teorien enda, eller? Men får da vel ekstra tid da, kan man ikke det, hvis man ikke er helt stø på norsk? Dessuten er det jo ikke så mye tekst, men masse bilder. Lenke til kommentar
Leasch Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 Skal ta teori eksam. nå. og øvelseskjøring seinere. Er ikke så heldig jeg da - at alle i familien har automat gir, jeg også hehehe Så da trenger jeg ekstratid for øv.kjøring og.. Skal skrive søknad imorra på biltilsynet. Tirsdags morgen kl. 0900 huff... gleda mæ sinnsykt... ps. har hørt at i Russland har de laget 25 nye sjelter, lol..lurer på hvilken da. Lenke til kommentar
Lundig Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 Jeg har oppkjøring på onsdag . Må si jeg begynner å kjenne nervøsiteten nå ja Lenke til kommentar
Leasch Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 Ro deg ned litt. Hvis du kjenner igjen reglene og gir, så går det bra. Hvis ikke - så går det rett i helvette! :!: Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 Men får da vel ekstra tid da, kan man ikke det, hvis man ikke er helt stø på norsk? 5711080[/snapback] Tid har man mer enn nok av; jeg fullførte på under en fjerdedel av tiden. Det som er problemet er formuleringen på spørsmålene - noen ganger kan det virke som om de bevisst prøver å lure deg med snevre og vanskelige formuleringer. Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 Ta det pent inn mot kryss.Vet om mange som har bomma på dette. 4851043[/snapback] Oh yes. Det var slik jeg strøyk første gang. Faktisk så kom jeg så fort inn mot et kryss at sensor trampet på bremsepedalen. Jeg strøyk med glitter og glans. Det tok flere år får jeg fikk motet meg opp til å prøve på nytt. Den andre gangen holdt jeg pusten rolig, tok meg tid, og fulgte med. Jeg kjørte ansvarlig, men ikke som "mann med hatt". Det gikk fint. Sjåførlæreren min (ved forsøk nr. 2) hadde et fint uttrykk, som var "å kjøpe seg bedre tid". Mao.: Hold farten nede til du har oversikt. Når du leser hele trafikkbildet kan du gi litt mer på. Ikke før. Lenke til kommentar
Leasch Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Men får da vel ekstra tid da, kan man ikke det, hvis man ikke er helt stø på norsk? 5711080[/snapback] Tid har man mer enn nok av; jeg fullførte på under en fjerdedel av tiden. Det som er problemet er formuleringen på spørsmålene - noen ganger kan det virke som om de bevisst prøver å lure deg med snevre og vanskelige formuleringer. 5712961[/snapback] Det stemmer. Har hørt om at de formulerer spm. heelt sykt! Lenke til kommentar
runela Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Tok teorieksamen i dag. Var sinsykt enkelt. Hadde bare 4 feil og har så vidt lest noe som helst. Det nye systemet med et svar og 7 mulige feil er jo mye enklere en de prøvene jeg har prøvd der du kan ha 27 feil eller hva det nå er. Lenke til kommentar
Leasch Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 (endret) Tok teorieksamen i dag. Var sinsykt enkelt. Hadde bare 4 feil og har så vidt lest noe som helst. Det nye systemet med et svar og 7 mulige feil er jo mye enklere en de prøvene jeg har prøvd der du kan ha 27 feil eller hva det nå er. 5718305[/snapback] Ok. Forklar litt mere om det der. Fordi jeg venter på svar fra biltilsynet (egentlig så er det meg som skal ringe) men ja, til saken: Det jeg har hørt, at hvis man svarer feil og/eller han glemmer å svare på den andre spm så får mann 2 feil. Har de forandret det? Eller det er fortsett samme systemet? Endret 7. mars 2006 av Leasch Lenke til kommentar
_Xander Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 Det er forandret. Maks 7 feil. Du kan kun svare på et alternativ om gangen. Du får maks 1 feil per oppgave. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 Så du vil karakterisere denne prøven som lettere enn den gamle? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå