K.. Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 Hei. Kom over dette kortet da jeg surfet rundt på Komplett.no. Lurer i den forbindelse på noen småting som jeg håper dere kan hjelpe meg med! Hva vil det si at kortet er "Full-Retail" ? Hva vil det si at kortet er "Ultimate Edition" ? Hva skiller det kortet fra dette kortet? Ble bare så usikker siden det ikke var bilde osv på komplett.no Kanskje det var feilposting ellerno Takker hjertelig for svar! Lenke til kommentar
Vorpal Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 Hørtes litt rart ut.. Lenke til kommentar
Åsmund@ATi Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 Vel det ene er standar kort.. mer orginal kjøler, det andre er med Zalzman kjøler på, mens det siste ser ut som et X850XT kort, fordi de har lik kjøler men har 512minne som da gjør dårligere ytelse på mange måter! Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 (endret) Ultimate Edition betyr i hovedsak at det er ettermontert en slik kjøler istedenfor den originale. Dette betyr at kortet kan virke mindre støyende(har ikke egen erfaring her, men synes å ha lest det), + at du kan sikkert få bedre klokkeresultater med en slik kjøler. Bilde av Ultimate-Edition Full retail aner jeg ikke hva betyr(kanskje mer spill ?). Kort nummer to, har dessuten VIVO, altså Video inn, Video ut, som vil tilsi at du kan koble tv`en til skjermkortet, og se på Hotel Caesar på monitoren din(for de som måtte ønske det ). (...) mens det siste ser ut som et X850XT kort. Det siste ? Er bare blitt nevnt to kort i denne tråd... Endret 9. september 2005 av Ozelot Lenke til kommentar
Co0O Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 (endret) Kan ikke se noen grunn til å spandere hele 600kr ekstra for 512MB på et X800XL-kort; et 256MB-kort koster ca 2400,-. Spesielt siden du får et GeForce 7800GT for 3400,-.. Endret 9. september 2005 av cosmo03X Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 512Mb ram på det kortet der er bare tull like idiot som de av oss (meg inkludert) som kjøpte Geforce2 MX400 med 64MB ram istedet for det raskere 32MB kortet o.s.v. opp gjennom historien Lenke til kommentar
Co0O Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 512Mb ram på det kortet der er bare tull like idiot som de av oss (meg inkludert) som kjøpte Geforce2 MX400 med 64MB ram istedet for det raskere 32MB kortet o.s.v. opp gjennom historien Jepp. Lenke til kommentar
K.. Skrevet 10. september 2005 Forfatter Del Skrevet 10. september 2005 Så et kort med 256 RAM yter BEDRE enn et med 512? :S Lenke til kommentar
Arne_F Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 Så et kort med 256 RAM yter BEDRE enn et med 512? :S Minnet er ikke klokket høyt nok for å faktisk få bruk for de ekstra 256 megabytene. Gå for et med 256mb isteden for. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 Nei, MEN ett kort av typen x800XL har ikke brukt for 512MB minne simpelthen fordi selve grafikkbrikka blir for treig i de tilfeller du lissom skulle ha brukt for 512MB ram. Det handler om skalering. Derfor er det liten vits å betale mer for 512MB utgaven, når 256MB utgaven gjør jobben like bra Lenke til kommentar
lovehater Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 dessuten er det vel få programmer/spill, om ingen, som krever 512 MB idag... Lenke til kommentar
vikingfk Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 Hei. Kom over dette kortet da jeg surfet rundt på Komplett.no. Lurer i den forbindelse på noen småting som jeg håper dere kan hjelpe meg med! Hva vil det si at kortet er "Full-Retail" ? Hva vil det si at kortet er "Ultimate Edition" ? Hva skiller det kortet fra dette kortet? Ble bare så usikker siden det ikke var bilde osv på komplett.no Kanskje det var feilposting ellerno Takker hjertelig for svar! jeg har selv et ultimate edition av radeon 9800, det stemmer jo at skjermkortet i seg selv er lydløst, men siden det ikke har vifte blir det veldig varmt, noe som i mitt tilfelle fører til at psuen min, som automatisk justerer vifteturtallet basert på temperatur, bråker mye mer enn nødvendig med andre ord vil jeg ikke anbefale et "ultimate edition" skjermkort Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 ultimate edition av R9800 hadde kanskje ikke vifte, men jeg mener å tro at UE utgaver av dagens kort er for varme for å ikke ha vifte. De får sikkert en større ribbe og mindre støyende vifte, men helt lydløse tviler jeg på at de blir. Lenke til kommentar
Co0O Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 (endret) For å oppsummere: Ingen vits i å kjøpe 512MB-versjon av noe Radeon <X1000 eller GeForce <7000-kort. Full Retail = Sapphire-terminologi: du får med installasjons-CD, evt. kabler/overganger, PowerDVD, kanskje noen spill, pakket i en fin eske med liksomfuturistisk design. Ultimate Edition = noe Sapphire kaller enkelte nye skjermkort, påstås å ha ekstra lydsvak kjøling. Edit: liker likevel Sapphire veldig godt, gode erfaringer; høy kvalitet til lav pris Endret 10. september 2005 av cosmo03X Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 x800xl til 3,2k hadde jeg styrt unna, altfor dyrt. Du får jo geforce 7800 for den prisen. 512 mb minne har ingenting å si. Lenke til kommentar
Shaper^ Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 x800xl til 3,2k hadde jeg styrt unna, altfor dyrt. Du får jo geforce 7800 for den prisen. 512 mb minne har ingenting å si. Mhm, er sannt det, 512 minne bær du styre unnav så mye som mulig nå.. Det som gjør at et kort med 256mb er bedre enn et med 512 er simpelten at minnet er klokket mye lavere, og at kortet ikke utnytter minnet fullt ut.. Derfor er det bare tull.. Er som jeg pleier å si: Er bedre med en liten å kjapp en, enn med en stor å slapp en (Minne vel å merke i denne tråden) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå