Gå til innhold

[Løst]Sapphire Radeon X800XL 512MB - er dette sant?

K..

Anbefalte innlegg

Hei.

Kom over dette kortet da jeg surfet rundt på Komplett.no. Lurer i den forbindelse på noen småting som jeg håper dere kan hjelpe meg med! :)

Hva vil det si at kortet er "Full-Retail" ?

Hva vil det si at kortet er "Ultimate Edition" ?

Hva skiller det kortet fra dette kortet? :)

Ble bare så usikker siden det ikke var bilde osv på komplett.no :p

Kanskje det var feilposting ellerno :ohmy:

Takker hjertelig for svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ultimate Edition betyr i hovedsak at det er ettermontert en slik kjøler istedenfor den originale.

Dette betyr at kortet kan virke mindre støyende(har ikke egen erfaring her, men synes å ha lest det), + at du kan sikkert få bedre klokkeresultater med en slik kjøler.

Bilde av Ultimate-Edition

Full retail aner jeg ikke hva betyr(kanskje mer spill ?).

Kort nummer to, har dessuten VIVO, altså Video inn, Video ut, som vil tilsi at du kan koble tv`en til skjermkortet, og se på Hotel Caesar på monitoren din(for de som måtte ønske det :whistle: ).

(...) mens det siste ser ut som et X850XT kort.

Det siste ?

Er bare blitt nevnt to kort i denne tråd...

Endret av Ozelot
Lenke til kommentar

Nei, MEN

ett kort av typen x800XL har ikke brukt for 512MB minne simpelthen fordi selve grafikkbrikka blir for treig i de tilfeller du lissom skulle ha brukt for 512MB ram. Det handler om skalering. Derfor er det liten vits å betale mer for 512MB utgaven, når 256MB utgaven gjør jobben like bra

Lenke til kommentar
Hei.

Kom over dette kortet da jeg surfet rundt på Komplett.no. Lurer i den forbindelse på noen småting som jeg håper dere kan hjelpe meg med! :)

Hva vil det si at kortet er "Full-Retail" ?

Hva vil det si at kortet er "Ultimate Edition" ?

Hva skiller det kortet fra dette kortet? :)

Ble bare så usikker siden det ikke var bilde osv på komplett.no :p

Kanskje det var feilposting ellerno :ohmy:

Takker hjertelig for svar! :)

jeg har selv et ultimate edition av radeon 9800,

det stemmer jo at skjermkortet i seg selv er lydløst, men siden det ikke har vifte blir det veldig varmt, noe som i mitt tilfelle fører til at psuen min, som automatisk justerer vifteturtallet basert på temperatur, bråker mye mer enn nødvendig

med andre ord vil jeg ikke anbefale et "ultimate edition" skjermkort

Lenke til kommentar

For å oppsummere:

Ingen vits i å kjøpe 512MB-versjon av noe Radeon <X1000 eller GeForce <7000-kort.

Full Retail = Sapphire-terminologi: du får med installasjons-CD, evt. kabler/overganger, PowerDVD, kanskje noen spill, pakket i en fin eske med liksomfuturistisk design.

Ultimate Edition = noe Sapphire kaller enkelte nye skjermkort, påstås å ha ekstra lydsvak kjøling.

Edit: liker likevel Sapphire veldig godt, gode erfaringer; høy kvalitet til lav pris :thumbup:

Endret av cosmo03X
Lenke til kommentar
x800xl til 3,2k hadde jeg styrt unna, altfor dyrt. Du får jo geforce 7800 for den prisen. 512 mb minne har ingenting å si.

Mhm, er sannt det, 512 minne bær du styre unnav så mye som mulig nå..

Det som gjør at et kort med 256mb er bedre enn et med 512 er simpelten at minnet er klokket mye lavere, og at kortet ikke utnytter minnet fullt ut.. Derfor er det bare tull..

Er som jeg pleier å si:

Er bedre med en liten å kjapp en, enn med en stor å slapp en ;)

(Minne vel å merke i denne tråden) :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...