B4stian Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 Tenker først og fremst på konserter... Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 Cunning Stunts må kjøpes. Lenke til kommentar
Jubelsau Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 Live Shit: Binge & Purge. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 Når/om det finnes en DVD fra Donington-gig'et så må vel det være et høydepunkt siden Det er Jordison og ikke Ulrich som spiller trommer. ^^ Lenke til kommentar
Manx Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 Live Shit: Binge & Purge. Denne er må ha dvd... San Diego konserten er mildt sagt bra. Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 Live shit: binge & purge er bra Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 9. september 2005 Forfatter Del Skrevet 9. september 2005 (endret) Cunning Stunts må kjøpes. Den har jeg og den er dødsbra. Hvilket år er den konserten fra? Endret 9. september 2005 av datating Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 (endret) Cunning Stunts er rått og upolert. Seattle 1989-konserten fra Live Shit er det beste de noensinne har gjort. I forkant viser Kirk fram en avisforside det står "54,000 people enjoyed Metallica yesterday"..Så tar det av med gode gamle Extasy of Gold (fra kirkegård-scene i Good, Bad and the Ugly)-introen, rett over i Blackened og bare kanonlåter etter det. Dette var før den uendelige Black Album-turneen, og James har aldri sett så ond, snerrende og målrettet ut. Under praktlåten ..And Justice for All ramler justice-statuen fra hverandre, og hele scenen ramler så og si ned (på extramateriale sier han "Let me put this on tape, that this is NOT fuckin safe!"). På konserten fra Black-turneen blir vi avspist med en Justice for all-medley, her spilles nesten hele plata live. Det eneste jeg savner er Eye of the Beholder, men den spilte de i helhet på en senere turne jeg har bootleg fra. Det er Metallica på sitt tighteste, og før de fikk disse gigantslagerne som Enter Sandman. Jeg liker dette settet best. Endret 9. september 2005 av Bitex Lenke til kommentar
SilverCRX Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 Når/om det finnes en DVD fra Donington-gig'et så må vel det være et høydepunkt siden Det er Jordison og ikke Ulrich som spiller trommer. ^^ Go away, troll. On topic: For min del ligger Live sh*t helt i teten. Det er bare rett og slett en vanvittig bra pakke (du finner jo 3 konserter der, 2 på DVD og en på CD). Helt enig med Bitex, forøvrig, Seattle '89 er overlegen. Cunning stunts er kul den også, men kan ikke måle seg med Live sh*t. S&M er vanvittig rå om du er i rette humøret Cliff'em all syns jeg blir for gammel, dårlig lydkvalitet. Bottom line: skulle jeg kjøpt en Metallica konsert på DVD i dag, ville det blitt Live sh*t. Ihvertfall nå som prisen har falt så utrolig! (kjøpte min fra USA før den kom til europa, betalte snart et laken for den) Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 (endret) Greia med Cliff em All er egentlig en one-trick pony. Den har Cliff med. Men ærlig talt er ikke konserten i seg selv særlig opprivende bra, greit nok, mannen spilte legendarisk bra bass, men en artist er ikke hele bandet, og man må se på helheten. Det er trist han døde så ung, men jeg foretrekker ikke en ræva kvalitet "bootleg"-video foran en godt produsert Justice for All-film fra 1989 med perfekt lyd og en snerrende gal Hetfield. Mange her på forumet var kanskje knapt født når Cliff døde i 1986, og begynte å høre på Metallica sent på 90-tallet. De bryr seg vel ikke særlig hardt om en bass spiller som har vært død de siste 20 åra, selv om oss "gamlingene" kan mimre. Jeg tagg i et halvt år om å få Live Shit i julegave året den kom ut (1994), da var det en stor fin pappboks med 3 VHS-r og en trippelCD inni, og ei tjukk bok med bilder og turnenips inni. Tror den kosta rundt 800,- Mye artigere enn et slasent DVD-cover På San Diego-konserten måtte man faktisk bytte VHS midt i. På den tida hadde ikke Metallica gitt ut en eneste liveplate eller livesingel offisiellt, så derfor var det ekstra artig å høre så gigantiske publikum. Det er som de som ikke ville ta i Sepultura med ildtang etter at Max dro sin kos, eller de som nekta å høre på Angra etter Andre Matos slutta. Man går glipp av mye bra musikk. Endret 10. september 2005 av Bitex Lenke til kommentar
Concubine Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 Cunning Stunts må kjøpes. Den har jeg og den er dødsbra. Hvilket år er den konserten fra? 1996 jeg er ganske sikker på det Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 Cunning Stunts må kjøpes. Den har jeg og den er dødsbra. Hvilket år er den konserten fra? 1996 jeg er ganske sikker på det 1998 Lenke til kommentar
SilverCRX Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 Konserten som er på Cunning Stunts er den fra Fort Worth, Texas (Mai 1997). Og som Wh1te sier, den kom ut i 1998. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 10. september 2005 Forfatter Del Skrevet 10. september 2005 Noen som vet om de kommer til Norge snart? Lenke til kommentar
Jubelsau Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 Noen som vet om de kommer til Norge snart? Jeg håper de stikker innom norge på neste turne Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 10. september 2005 Forfatter Del Skrevet 10. september 2005 Noen som vet om de kommer til Norge snart? Jeg håper de stikker innom norge på neste turne Når er den da? Neste år? Lenke til kommentar
Eksos Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 Greia med Cliff em All er egentlig en one-trick pony. Den har Cliff med. Og det er hele grunnen til at det er beste Metallica filmen. Cliff=bra metallica :\ Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Det er bare tull. De samme låtene spilles på samme måten uten Cliff også. Han likte å leke sologitarist og spille syke bass-soloer som hørtes ut som gitarsoloer. Sangene han var med på å lage spilles fortsatt, trenger ikke samme mannen som skrev de for å spille de. Lenke til kommentar
Jubelsau Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Noen som vet om de kommer til Norge snart? Jeg håper de stikker innom norge på neste turne Når er den da? Neste år? Ja, neste år tror jeg. I hvertfall når neste album kommer ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå