V36a Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 (endret) Jeg har to harddisker - 120 gb - 200 gb Windows tar ikke mer enn 130/160 gb max pr harddisk eller noe i den dur uten at man legger inn oppdateringer osv, derfor lurer jeg på hvordan det vil gå hvis jeg formaterer 120-disken, legger inn Windows XP på nytt og deretter kobler til 200-disken. Vil det være noen sjanse for at jeg mister noe av det jeg har på 200-disken da? Edit: forandret hele innlegget for å prøve å få det litt mer forståelig. Endret 9. september 2005 av V36a Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 Tror det er win2k som har problemet, ikke winxp. Tviler på at du mister noe data. Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 XP uten servicepack har det problemet. mekk deg en slipstream av XP med SP2 med nLite så skal alt funke glimrende. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 Å koble til en disk større enn 120 GB på Windows uten 48-bit LBA er en garantert måte å miste data. Lenke til kommentar
Azton Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 Støtter håreks utsagn. Dataene blir overlappet. Skjedde med meg, jeg måtte bare formatere hele hdden :/ Lenke til kommentar
V36a Skrevet 9. september 2005 Forfatter Del Skrevet 9. september 2005 hehe, ja, hva gjør jeg da? Må jeg "slipstreame"? Men hva hvis jeg kobler fra 200-hdden før jeg formaterer, legger inn XP og når XP er ferdig installert, koble til lagringsdisken. Vil ikke det funke? Lenke til kommentar
Andy_12 Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 Legg inn xp på 120 gb disken, koble fra den på 200 til du har lagt inn service pack 2 på 120 gb disken. Lenke til kommentar
CrazyD Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 les sticky litt nøye copy/paste: "Kort versjon: Klikk her, legg til i registeret, start på ny. Lang versjon: For å lage en slik fil selv, gjør man slik: Start opp Notepad eller en annen teksteditor, klipp ut det som står her, og lagre som 'et eller annet'.reg, f.eks diskaxx.reg CODE REGEDIT4 [HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\Atapi\Parameters\] "EnableBigLba"=dword:00000001 Dobbeltklikk, legg til i registeret, start på nytt. Det denne gjør er å lete seg fram til en nøkkelverdi i registeret, og legge til en verdi under den." Så du behøver ikke legge inn oppdateringer Lenke til kommentar
V36a Skrevet 10. september 2005 Forfatter Del Skrevet 10. september 2005 (endret) Ok takk for hjelpen, skal notere ned dette for en senere anledning. Endret 10. september 2005 av V36a Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå