Gå til innhold

Gjenoppretting av tapte data

ezcey

Anbefalte innlegg

Før jeg begynner:

Ja, jeg vet at det er flere poster om samme emne, og jeg har lest alle, samt testet opptil flere programmer.

Så:

Problemstillingen min er følgende:

Jeg fikk ny laptop idag, og etter den var ferdig satt opp, skulle jeg kopiere over dokumentene fra den gamle.

Alt gikk greit, og jeg fikk lagt de over til den lokale profilen (Administrator).

Etter innmelding i domenet skulle jeg flytte de fra Mine Dokumenter på den lokale administratoren til Mine Dokumenter på brukerprofilen - det var her noe gikk galt.

Rett etter jeg hadde flyttet filene deaktiverte jeg synkronisering, og når jeg startet maskinen på nytt og skulle åpne mine dokumenter, fikk jeg beskjed om at w:\bruker ikke kunne finnes.

Flyttingen av filene pågikk mens jeg kjørte hjem, og laptopen lå i bilen. Filene kunne jeg se før jeg tok omstart etter avskrudd synkronisering. Men etterpå var de borte fra mine dokumenter.

Har noen gode tips til hvordan jeg kan få tilbake disse? En eller annen plass må de jo ligge, i og med at jeg ikke fikk noen feilmeldinger under flyttingen..

Her ligger mange tusen timers arbeid, så det hadde vært veldig bra å fått dataene tilbake.

Ligger både på den gamle og den nye laptopen.

Ville muligens vært det beste å få de tilbake fra den nye, i og med at det ikke ligger så mye annet der enda.

Har prøvd følgende:

GetDataBack for NTFS

TuneUp Utilities 2004

PC Inspector Smart Recovery

Har også prøvd litt tilbakestilling av pc'en uten noe hell.

Har deretter angret tilbakestillingen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter prøving og feiling, og noe gjenopprettinger, har jeg fått opp alle mappene igjen, men det er ingen filer der.

Når jeg har kommet til "Mappe for frakoblede filer" derimot, finner jeg alle filer, hvor det står at de behøver synkronisering.

Hva kan jeg gjøre herfra?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...