Gå til innhold

Problemer med å bruke 3x512 pc3200

apollo2

Anbefalte innlegg

Jeg har brukt 1x512 pc3200 Kingston ValueRAM en stund, og hadde tenkt å oppgradere til 1.5GB, siden hovedkortet bare har 3 ddr-slotter.

Jeg kjøpte derfor et kit med 2x512 pc3200 Kingston, som jeg mente skulle være tilnærmet identiske med den jeg har. Alle er CL3.

Hovedkortet er forresten MSI KT880 Delta.

Varenr. på brikkene:

1x512 Kingston ValueR PC3200

KVR400X64C3A/512

2x512 Kingston ValueR PC3200

KVR400X64C3AK2/1G

Bruker jeg bare de to nye brikkene fungerer det helt fint, og bruker jeg bare den gamle fungerer det også fint. Men prøver jeg å sette i alle 3 brikkene vil maskinen ikke boote.

Jeg har en sånn MSI D-LED, og den viser at systemet stopper på Memory Detection Test (3 røde lys).

HKet støtter dual channel på slot 1 og 3, men her prøver jeg altså å bruke alle 3 slottene.

Jeg kjører ingen slags overklokking, og FSB kjører på 133. Dette er en AthlonXP (t-bred) 2.0Ghz.

Hvordan kan jeg få brukt alle 3 brikkene på en gang?

Apollo

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, jeg har et HK med 3 slotter til ram, fyllte den siste opp i dag faktisk..

Har 3 brikker i, alle er så å si identiske..

TwinMos 512MB PC3200 *3

Den ene er 3 år gammel, og den andre er 1.5 år gammel, og den 3 er 1 dag gammel... Funker fjell her :)

Så det at de er LITT forskjellige har ingenting å si.. Tror det er HK'et som fucker ting opp..

Men kan være at den står i Dual Channel ja.. Kanskje du må oppgradere biosen på kortet ditt..

Ny BIOS Finner du på MSI sidene ;)

Endret av Shaper^
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...