Zeph Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 Eg går på VK2 Elektro og blar i læreboka då eg kom over spenningsfall. Sjølve formelen er eg nesten med på. Tar berre for meg tofase her. ∆U = 2*R*I ---- Kabelens resistans * straum * 2 sidan det er 2 faser. ∆U = (2*p*l*I*cosф) \ A ---- Kabelens resitivitet * kabellengd * straum * effektfaktor * 2 \ tverrsnittet. ∆U = (2*P*p*l) \ (U*A) ---- Effekt * kabelens resitivitet * kabellengd \ spenning * tverrsnittet. R = Resistans i enkeltleiar I = Belastningsstraum p = Resitivitet P = Effekt A = Tverrsnitt l = Kabellengd U = Spenning Ok, eg har satt meg målet om å forklare kva som skjer ved spenningsfall. Kvifor får du 225V i enden av kabelen når du mater med 230V. Laga ei lita teikning: Dersom eg øker belastninga til 30A, vil då spenningsfallet i kvar ledning bli 6V og totalt 12, så du måler 218V? Og tapt effekt i kvar ledning spretter opp i 180 Watt, til saman 360 Watt tapt frå fordeling til belastning. Dersom eg øker tverrsnittet så motstanden synker til 0.1 ohm, vil spenningsfallet over kvar ledning bli 1.5V og totalt 3, så eg måler 227V? Alle lærbøker viser korleis ein reknar ut dette, men ikkje kva som faktisk skjer . Du har ein motstand i kabelen, ein straum og spenning, dette blir det effekt av. Så tapt effekt i ein kabel med 0.2 ohm på 230V som trekker 15A blir ∆P = RI². ∆P = 0.2*15² = 45 Watt. Heile stasen trekker 230*15 = 3450 Watt. Om du transformerer spenninga opp til 400V under overføringa vil du få 3450\400 = 8.625A, hvilket resulterer i at ∆U i ledningane blir 8.625*0.2 = 1.75 og du vil ha eit spenningstap på 3.5 Volt og då ha 396.5V inn på transformatoren. Sett at den ikkje har virkningsgrad så får du 396.5\1.739 = 228 Volt ut på sekundærsida Det vil igjen bety at du får meir effekt ut i apparatet for samme effekt frå nettet som du hadde før. Før: - Effekt frå nettet: 230*15 = 3450W - Effekt ut på belastning: 224*15 = 3360W - Tapt effekt i kvar ledning: 0.2*15² = 45W Etter: - Effekt frå nettet: 400*8.625 = 3450 - Effekt ut på belastning: 228*15 = 3420 - Tapt effekt i kvar ledning: 0.2*8.635² = 15 Her er det snakk om 60 Watt forskjell, men om du tenker på linjene som går på langs av dette lange land så blir det store mengder effekt som går vekk. Er eg fullstendig på blåbærtur her eller? Alle som har peiling på dette, vennligst svar Og hald det til AC, ikkje DC. Såg det var eit par andre trådar som liknar på dette her på "Annet om Hardware", men om den høyrer heime i "PSU og elektronikk" (sjølv om den ikkje handlar om nokon av delane) så flytt den gjerne Lenke til kommentar
rilu Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 Du er nok på rett jorde ja. Forklaringen er enkel den, transformerer du opp spenningen blir strømmen mindre for en gitt effekt, P=U*I. For en gitt motstand i overføringskablene blir altså overføringstapene mindre, P=R*I^2. Når mye effekt skal overføres, er det lurt å gjøre dette på høye spenningsnivå. Stamnettet i Norge har en spenning på opptil 400kV. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 9. september 2005 Forfatter Del Skrevet 9. september 2005 Ok, takk for det. Heile greia med linjer og transformering generelt kan eg, men det er utrekningar av det aktuelle tapet og kva som forårsaker det eg er ute etter. Lenke til kommentar
rilu Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 Joda ser rett ut det, raskt lest gjennom... Litt flisespikking: "Sett at den ikkje har virkningsgrad" skal vel være 100% virkningsgrad, ofte omtalt som ideel transformator. Hva tapene skyldes spør du om?, de skyldes motstanden i overføringene. Lenke til kommentar
MeG^ Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 100% virkningsgrad?? hadde du hatt d ville du hatt dobbelt så mye effekt ut enn du hadde inn. meine du at 100% = 1 i virkningsgrad? Lenke til kommentar
rilu Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 virkningsgrad: Put=virkningsgrad*Pinn Hvis virkningsgrad=100%=1 blir Put=Pinn Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 10. september 2005 Forfatter Del Skrevet 10. september 2005 For å ikkje lage det meir komplisert later eg som om transformatoren har 1 i virkningsgrad ja, 100%. Sjølvsagt har alle transformatorar ei virkningsgrad, men for å gjere utrekningane litt lettare så valgte eg å ikkje ta dette med, det har jo ikkje noko betydning uansett, det eg vil fram til er spenningsfallet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå