Gå til innhold

Hvorfor skal jeg ikke stemme FrP? (Stortingsvalg 2009)

Anbefalte innlegg

Frp-politiker slaktes av eget parti

(VG Nett) Frp-leder Siv Jensen mener Per Bjørnar Røddes (38) utspill om at norske karrierekvinner er selvopptatte, er et personlig utspill som ikke har noe med partiets politikk å gjøre.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=150967

Selv om dette ikke er FrP-politikk, så har media klart å knytte denne bygdetullingen fra Hitra opp mot partiet, slik at nyttige idioter nå tar dette som nok en grunn til å angripe FrP. Synd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tja litt pussig dette på flere måter,bla med tanke på at de er mot innvandring,men at det er ok å importere kvinner som de kan dominere  :hmm:  :hmm:

Hvem er de som er mot innvandring og hvem er de som er for import av kvinner. Kan du kvantisere hvem det er du snakker om? Er det noen partiprogram hvor jeg kan lese dette?

Jeg har aldri hørt at Frp hadde som offisiell politikk at de var mot all innvandring, men i likhet med absolutt alle politiske partier som har vært innom Stortinget de siste 30 årene er de for en begrensning av innvandringen. Det ble faktisk innført innvandringsstopp i Norge i 1975 som de har vært bred politisk enighet om, tror ikke Frp var så sentrale dengang...

Det Frp har vært forskjellig på har vært at de har ønsket å begrense, mer enn alle andre partier som også vil begrense, misbruk av diverse ordninger for å komme til Norge. De har også i vært for at vi skal være mere selektive med hvem som kommer til Norge, man bør for eksempel ikke ha større sjangser for å bli om man er kriminell slik som praksis er idag.

9066088[/snapback]

FRP er jo klart det partiet som er sterkest mot innvandring,om du ikke har fått det med deg så er det bare å gjøre som meg,bli medlem i frp noen år :cool:

PS: Hvor sier jeg all innvandring :hmm:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

(VG Nett) Frp-leder Siv Jensen mener Per Bjørnar Røddes (38) utspill om at norske karrierekvinner er selvopptatte, er et personlig utspill som ikke har noe med partiets politikk å gjøre.

Selv om dette ikke er FrP-politikk, så har media klart å knytte denne bygdetullingen fra Hitra opp mot partiet, slik at nyttige idioter nå tar dette som nok en grunn til å angripe FrP. Synd.

9066415[/snapback]

Og hvem er det du annser som idioter her??

Er det oss som bemerker det faktum at det er en FRP politiker som skriver dette?

Isåfall hvorfor er ikke andre idioter når de legger frem ting som enkelpersoner fra andre partier har uttalt seg om ? :whistle::whistle::whistle:

Lenke til kommentar

9066415[/snapback]

De som passer inn under "nyttige idioter" (som forøvrig ikke er det samme som idiot). Hvem det enn måtte være. Stupid is, stupid does.

Er det oss som bemerker det faktum at det er en FRP politiker som skriver dette?

De som får dette til å fremstå som FrP-politikk baser på uttalelser fra en person på kommunevalglisten til FrP i Hitra er nyttige idioter. (Merk forøvrig "nyttig idiot" og ikke "idiot").

Edit:

Les og lær, Snekker`n: Nyttig idiot.

Endret av smoothie
Lenke til kommentar
*snip*

9065686[/snapback]

Halvorsen sa burde, ikke må, stor forskjell på det.

Og at det finnes tullinger i alle partier vet jeg, men det er jo rart at det kommer så mye fram om akkurat FRP, men siden media er styrt av venstrevride makter som endel av dere påstår så er vel det ikke så rart

Og ja, er nok veldig blåst opp dette iforhold til utenriksministern interjvu, men så er det jo typisk at det kommer fra en FRP mann, du ser ikke dette så ofte fra andre partier.

Endret av trra
Lenke til kommentar

9066415[/snapback]

Jaja, skyld på media. Han tok selv kontakt med VG. Om han presenterte seg selv som Frp-mann eller om det ver VG som fant det ut sies det ikke noe om, men jeg vil tippe på det første. Det er i allefall naivt å tro at politisk tilhørighet ikke blir omtalt når man uttaler seg offentlig.

Rødde mener at dette er en utbredt oppfatning - men for politisk ukorrekt til at folk vil si det.

Og han trodde ikke VG ville viderebringe disse synspunktene fra en rasende e-post han sendte til redaksjonen.

E-posten sendte kommunepolitikeren etter å ha sett nyheten om at internasjonale forskere foreslår lavere skatt for kvinner for å få flere ut i arbeidslivet.

Lenke

Lenke til kommentar

9066415[/snapback]

Se pollen da :p

Lenke til kommentar

9066415[/snapback]

De som passer inn under "nyttige idioter" (som forøvrig ikke er det samme som idiot). Hvem det enn måtte være. Stupid is, stupid does.

De som får dette til å fremstå som FrP-politikk baser på uttalelser fra en person på kommunevalglisten til FrP i Hitra er nyttige idioter. (Merk forøvrig "nyttig idiot" og ikke "idiot").

Edit:

Les og lær, Snekker`n: Nyttig idiot.

9067385[/snapback]

du sier her bla " De som får dette til å fremstå som FrP-politikk baser på uttalelser fra en person på kommunevalglisten til FrP i Hitra er nyttige idioter. "

Vel da går jeg utifra at de som gjør dette mot andre partier feks SV der de tar uttalelser fra enkeltpersoner,ja sogar fra SV`s ungdomsgruppe og tillegger de regeringen her på forumet inngår i den samme "idiotgruppen" din ? :whistle::whistle::whistle:

Lenke til kommentar
du sier her bla " De som får dette til å fremstå som FrP-politikk baser på uttalelser fra en person på kommunevalglisten til FrP i Hitra er nyttige idioter. "

Vel da går jeg utifra at de som gjør dette mot andre partier feks SV der de tar uttalelser fra enkeltpersoner,ja sogar fra SV`s ungdomsgruppe og tillegger de regeringen her på forumet inngår i den samme "idiotgruppen" din ?  :whistle:  :whistle:  :whistle:

9067932[/snapback]

Hvorfor skulle de ikke det? Slutt med dette tullet, Snekker`n.

Lenke til kommentar

Vel da går jeg utifra at de som gjør dette mot andre partier feks SV der de tar uttalelser fra enkeltpersoner,ja sogar fra SV`s ungdomsgruppe og tillegger de regeringen her på forumet inngår i den samme "idiotgruppen" din ?  :whistle:  :whistle:  :whistle:

9067932[/snapback]

Hvorfor skulle de ikke det? Slutt med dette tullet, Snekker`n.

9068032[/snapback]

Det er ikke tull og det er godt å høre det bekreftet her, dette fordi det aldrig har vært brukt før i lignende sammenhenger :thumbup:

Lenke til kommentar
Tja litt pussig dette på flere måter,bla med tanke på at de er mot innvandring,men at det er ok å importere kvinner som de kan dominere  :hmm:  :hmm:

Hvem er de som er mot innvandring

FRP er jo klart det partiet som er sterkest mot innvandring,om du ikke har fått det med deg så er det bare å gjøre som meg,bli medlem i frp noen år :cool:

Rett ovenfor. Om det er Frp du viser til så er det en urederlig måte å argumentere på å bare si "Frp er mot innvandring" da alle partier er mot fri innvandring og for en begrenset innvandring. Frp er bare de mest restriktive.

Og du svarte ikke på hvem det var som var for å importere og dominere kvinner.

Går det ikke ann å argumentere mot Frp uten å ty til løgn og fordommer?

Endret av robertaas
Lenke til kommentar

Hvem er de som er mot innvandring

Rett ovenfor. Om det er Frp du viser til så er det en urederlig måte å argumentere på å bare si "Frp er mot innvandring" da alle partier er mot fri innvandring og for en begrenset innvandring. Frp er bare de mest restriktive.

Og du svarte ikke på hvem det var som var for å importere og dominere kvinner.

Går det ikke ann å argumentere mot Frp uten å ty til løgn og fordommer?

9070355[/snapback]

dær sier jeg "mot innvandring" noe du får til all innvandring.

Og for å korrigere så kan vi da si det sånn at FRP er det partiet som er mest mot innvandring (noe jeg forresten er enig i ) derfor blir det et paradoks at en FRPer annbefaler import av kvinner/koner.

Lenke til kommentar
derfor blir det et paradoks at en FRPer annbefaler import av kvinner/koner.

9070414[/snapback]

Kortsvaret er at det ikke representerer noe reelt problem for det offentlige når det gjelder å integrere innvandrere.

Men for å svare litt lenger. FrP anbefaler ikke det du kaller "import av kvinner/koner".

På den annen side tror jeg ikke FrP-ere fleste har noe imot det. De ser ikke på det som noen utfordring eller noe som utfordrer vår mottakskapasitet.

Det som er utfordringen i dag, det er at vi lenge har hatt en innvandring som ikke harmonerer med den integreringskapasiteten vi har. Dermed får vi voksende grupper av innvandrer som ikke er integrert.

FrP mener nok at det må være harmoni mellom hvor mange innvandrere vi tar inn og hvor mange vi har kapasitet til å integrere. og jeg kan ikke se at vi har noen moralsk forpliktelse til å ta imot flere enn vi klarer å håndtere. Du har jo hatt situasjoner hvor reelle flyktninger blir boende på mottak i årevis, for så å havne på hospitser og lignende.

Men for å skjønne en forskjell, så er det nødvendig her å være ærligere en all politisk korrekthet tilsier, og innrømme at det er store forskjeller på innvandrergruppene i forhold til om de representerer noen utfordring for det integreringsapparatet vi har.

Svensker representerer for eksempel ikke noen slik utfordring. Og om noen henter seg ei kone fra Fillipinene eller hva det nå er, så er ikke det noen utfordring for samfunnet.

FrP har ikke noen mening om det siste, men jeg vil tro at de fleste i FrP er enig i at det ikke er noe problem.

Fordi det fører ikke til noen belasting av et allerede overbelastet integreringsapparat.

Og, det fører dermed heller ikke til at disharmonien mellom våre innvandringstall og vår integreringskapasitet blir verre. Det er ikke relevant.

Så i sum: Det er ikke noe reelt samfunnsproblem.

Endret av Nyx
Lenke til kommentar
Og at det finnes tullinger i alle partier vet jeg, men det er jo rart at det kommer så mye fram om akkurat FRP, men siden media er styrt av venstrevride makter som endel av dere påstår så er vel det ikke så rart

Og ja, er nok veldig blåst opp dette iforhold til utenriksministern interjvu, men så er det jo typisk at det kommer fra en FRP mann, du ser ikke dette så ofte fra andre partier.

Glemte du hva du hadde skrevet i den første setningen da du skrev den andre?

Lenke til kommentar

Hva må egentlig til for å bli omtalt som "Frp politiker"?

-Man trenger tydeligvis ikke et offisielt verv i partiet siden denne personen ikke hadde det.

-Man trenger tydeligvis heller ikke være valgt inn noe sted som representant for partiet siden denne personen heller ikke hadde det.

Hva er da kravet for å bli omtalt som "Frp politiker"?

Lenke til kommentar

Hva må egentlig til for å bli omtalt som "Frp politiker"?

-Man trenger tydeligvis ikke et offisielt verv i partiet siden denne personen ikke hadde det.

-Man trenger tydeligvis heller ikke være valgt inn noe sted som representant for partiet siden denne personen heller ikke hadde det.

Hva er da kravet for å bli omtalt som "Frp politiker"?

9070543[/snapback]

Står oppført på valglisten i kommunevalg for partiet. :whistle:
Lenke til kommentar
Det som er problemet er at de som stemmer FRP ikke ser lengre frem enn til nesetippen sin.

9070669[/snapback]

Dette er jo bare dyrkelse av stereotypier og fordommer!

I stedet for å drivet med dette tullet, burde jo folk prøve å tenke på hva politikk egentlig dreier seg om.

Politikk dreier seg om valg mellom alternative politiske tiltak, og ingen mistenkeliggjøring eller bakvasking kan rokke ved det.

Politikk dreier seg om hva du mener er best politikk av forskjellige alternativer. Det er det du skal velge mellom.

Det er irrasjonelt å stemme på partier utfra de fordommene og det føleri man umiddelbart måtte ønske å gripe til. Hva hvem stemmer er i grunn irrelevant.

Det folk burde begynne å stille seg spørsmål om her, det er jo da hvordan de skal danne seg et sant og realistisk bilde av hvilke alternativer de FAKTISK har å velge mellom, og så prøve å danne seg en nogenlunde balansert oppfatning om hvorfor de bør velge det ene framfor det andre.

Det dreier seg rett og slett om å prøve å bli et voksent, intellektuelt modent og myndig menneske.

Endret av Nyx
Lenke til kommentar
Nok et gullkorn fra en frp politiker : http://www.abcnyheter.no/node/49038

En kommunepolitiker i Hitra. Ikke akkurat sentralt i Frp. Men selvsagt må det opp i media, for hvis en Frp-politiker i Norges minste kommune slipper en fis så må det omtales!

Men at det er et skrullete utsagn er det liten tvil om.

Fordi Frp er et parti som i større grad tiltrekker seg tullinger, idioter, rasister osv.

9065175[/snapback]

Denne ubegrunnede og usaklige påstanden forsurer bare debatten. Prøv å holde et minimum av saklighet i fremtiden, hva?

Du har fortsatt ikke fått med deg at de fleste journalister stemmer rødt?

men så er det jo typisk at det kommer fra en FRP mann, du ser ikke dette så ofte fra andre partier.

9067817[/snapback]

Du ser det ikke så ofte i PRESSEN kanskje...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...