Gå til innhold

Hvorfor skal jeg ikke stemme FrP? (Stortingsvalg 2009)


Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-95147
Nå er jeg ikke helt "retard" ennå...! Hvor i planverket til FRP finner jeg beskrevet hvordan de vil tilrettelegge for nettopp dette?

Hvis du ønsker svar på hvordan FrP i detalj har tenkt å gjennomføre ting, så må du nesten høre med Stortingsgruppen eller sekretariatet. Det gjelder alle detaljspørsmålene du kommer med.

 

Nå er du useriøs etter min mening! FRP har store planer, men hver og en av velgerne/interesserte må kontakte sentrale tillitsvalgte i partiet for "peanuts", har de så lite å gjøre?, eller trenger de noen å snakke med kanskje??

 

Ser også at du regner med at FRP skal styre sammenhengende ca 16 år. Er det noe mere du ønsker deg til jul?

 

Er det mange partier som lager programmer basert på en 4-årig revolusjon?

 

:dontgetit:

 

Helt til slutt, hvorfor svarer du ikke på om DU har lest/satt deg inn i planverket?

6074668[/snapback]

Hvis du tenker på partiprogrammet har jeg lest det flere ganger.

6074721[/snapback]

 

Javel! Finner du noen svakheter/mangler ved det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du tenker på partiprogrammet har jeg lest det flere ganger.

6074721[/snapback]

Javel! Finner du noen svakheter/mangler ved det?

6075235[/snapback]

I forhold til mine egne personlige synspunkter er det selvsagt noen ting som jeg kunne tenkt meg var annerledes. Programmet er tross alt demokratisk vedtatt av et landsmøte på flere hundre medlemmer, så det inneholder sikkert et par selvmotsigelser og feil her og der. Det tror jeg gjelder for de fleste partiprogrammene. Jeg antar ingen er 100% enig i sitt partis program, det gjelder å finne det man er minst uenig i... for min del er FrP det partiet som kommer nærmest mine egne meninger, samtidig som de har politisk innflytelse. Det betyr ikke at alt som står i programmet er ting man faller på kne for og tilber hemningsløst.

 

Hva jeg personlig skulle sett var annerledes i programmet har jeg dog ikke noe behov for å diskutere nærmere.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Hvis du tenker på partiprogrammet har jeg lest det flere ganger.

6074721[/snapback]

Javel! Finner du noen svakheter/mangler ved det?

6075235[/snapback]

I forhold til mine egne personlige synspunkter er det selvsagt noen ting som jeg kunne tenkt meg var annerledes. Programmet er tross alt demokratisk vedtatt av et landsmøte på flere hundre medlemmer, så det inneholder sikkert et par selvmotsigelser og feil her og der. Det tror jeg gjelder for de fleste partiprogrammene. Jeg antar ingen er 100% enig i sitt partis program, det gjelder å finne det man er minst uenig i... for min del er FrP det partiet som kommer nærmest mine egne meninger, samtidig som de har politisk innflytelse. Det betyr ikke at alt som står i programmet er ting man faller på kne for og tilber hemningsløst.

 

Hva jeg personlig skulle sett var annerledes i programmet har jeg dog ikke noe behov for å diskutere nærmere.

6075268[/snapback]

 

Hvis redselen for å inrømme svakheter/feil i planverket er vanlig innad i FRP, så harmonere det veldig dårlig med store ord om et samfunn som skal utvikles til et kunnskap/innovasjon/spesialist samfunn som ikke er så avhengig av råvarer.

 

Hvordan oppfinner man noe helt nytt, stenger seg inn på kottet og slår av lyset, eller bruker man all tilgjenelig kløkt for å få mest mulige synspunkter/løsninger på bordet før man tar avgjørelser?

:hmm:

Lenke til kommentar
Jeg antar ingen er 100% enig i sitt partis program, det gjelder å finne det man er minst uenig i... for min del er FrP det partiet som kommer nærmest mine egne meninger, samtidig som de har politisk innflytelse. Det betyr ikke at alt som står i programmet er ting man faller på kne for og tilber hemningsløst.

 

Det er en sunn holdning. Kudos til deg.

Det som skremmer meg med enkelte Frp-fanatikere er at de er villig til å strekke seg i detalj etter enhver lyd fra partiet. Har man selvstendige tanker og finner seg enig med Frp så er det flott, men er man av den typen som skal være enig med Hagen i absolutt alt uansett så minner det mer om ren fundamentalisme. Endel av de på VGD.

 

S,

Lenke til kommentar
Hvis redselen for å inrømme svakheter/feil i planverket er vanlig innad i FRP, så harmonere det veldig dårlig med store ord om et samfunn som skal utvikles til et kunnskap/innovasjon/spesialist samfunn som ikke er så avhengig av råvarer.

6075374[/snapback]

Innad i partiet er det slett ikke redsler for å "innrømme" feil. Du skulle bare visst hva for diskusjoner og debatter som har funnet sted. oioioi det har vært liv, ja. :D Men utad forsøker man naturligvis å stå samlet bak programmet.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Hvis redselen for å inrømme svakheter/feil i planverket er vanlig innad i FRP, så harmonere det veldig dårlig med store ord om et samfunn som skal utvikles til et kunnskap/innovasjon/spesialist samfunn som ikke er så avhengig av råvarer.

6075374[/snapback]

Innad i partiet er det slett ikke redsler for å "innrømme" feil. Du skulle bare visst hva for diskusjoner og debatter som har funnet sted. oioioi det har vært liv, ja. :D Men utad forsøker man naturligvis å stå samlet bak programmet.

6075405[/snapback]

 

Det er slik holoi som gjør livet verd å leve :!:

 

Stakkars meg er vel avskåret fra den moroa :no:

 

Tror det kan være fordi politikk og arbeidsliv problemløser forskjellig.

Det jeg liker er å brinstorme en problemstilling for å unngå gjentakelser av feil.

Denne prosessen har vært mest effektiv, og gitt de beste løsninger hvor personer har utvekslet meninger og synspunkter uavhengig av ego, status, idiologi. For eieren har gitt blanke i hvem som har den beste ideen, bare samme feil unngås og kunden er fornøyd.

 

Her tror jeg politikere kunne lært noe. Partiene kunne være mere rause med å berømme hverandre og gjerne stjele/låne ideene fra hverandre og kanskje vært mer effektiv.

Min erfaring er også at mennesker med samme tankesett (for enige), samme kompetanse, utdanning, alder osv. ikke kommer opp med nødvendigvis beste løsninger.

Team med forskjellige "typer" er flinkere til å få frem alle mulige aspekt/fokus på problemet, som da gir et godt grunnlag for balanserte avgjørelser.

 

Det er tre mulige løsninger:

1 Min løsning

2 Din løsning

3 Riktig løsning

 

Den beste og riktigste løsningen ligger ofte i skjæringspunkt mellom de to første.

;)

Lenke til kommentar

Har etterhvert som jeg var FRP-fan funnet at de stort sett farer med bløff, normalt skulle jeg ha vært AP-velger men finner/kjenner meg ikke igjen blandt hverken LO eller AP kun vært organisert når det har vært tvunget!?

 

Har ennå ikke glemt at i 81-82 på arbeidsplassen min ble alle tvunget inn i forsikringen kollektive hjem, var da helt i begynnelse av 20 årene og ingenting og forsikre.

 

Ble senere lovet og få etterbetalt innbetalt beløp men så aldri noe til pengene, dette var gjennom organisasjonen.

 

Ble også tvangsorganisert flere ganger igjenom sjømannsforbundet, samtidig som de jobbet for og få flere filippinere på Norske båter.

 

Det som gjør at så mange trygdede stemmer FRP er sterk misnøye med AP og senere H og KRF.

 

Her i kommunen ble bostøtte mer enn halvert blandt uføretrygdede under H og KRF samtidig som trygdeavgift økt fra 3% til 7,8% - itillegg til generell økning av egenandeler og ett stort omfang av sparetiltak på sykehus som pasienten selv må betale.

 

Har selv hatt med meg bandager/sårstellutstyr til UNN Tromsø grunnet gjennomblødning av klærne etter operasjon, fikk for lite/ikke reservebandager med på vei hjem med drosjer og 2 stk fly.

 

Alt slikt innsparing som går utover den syke slår tilbake på regjerende partier.

Lenke til kommentar
FRP sympatisører er så rørende enige så, det blir liksom såå mye innovasjon og utvikling av det. På 70 tallet var AKPML like enige, og de kom ikke av flekken de heller, men i det minste var de kunnskapsrike.

Igjen slenger du ut kommentarer om "FRP sympatisører" (sic) og slikt tull. Folk som stemmer på Frp er ingen ensartet gruppe. Folk er i forskjellig grad enig i det som står i partiprogrammet eller det eventuelle talsmenn for partiet foretar seg. Det er nok veldig få som er 100% enig i alt partiet de stemmer på står for, men det betyr jo ikke at de skal sitte og se på at folk f.eks. sprer løgn om hva partiet faktisk mener.

 

Hvis du ikke klarer å diskutere Frps politikk men hele tiden må stemple alle Frp-velgere som diverse, så er det kanskje like greit å klappe igjen?

 

Spørsmål: Hvor mange av dere har virkelig lest, og satt dere inn i FRPs handlingsplan og budsjett? Jeg spør fordi dere "vrir" dere unna å svare på spørsmål som går på konkrete "utydeligheter" i disse.

Alle vet ikke til enhver tid hva Frp mener om alt. Folk har gjerne områder de interesserer seg for, og da er det helt naturlig at de ikke har svar på alt.

 

Du kan ikke forvente deg at Frp-velgere skal fortelle deg hva Frps politikk er hvis du ikke gidder å prøve å finne det ut selv engang. Det er rett og slett ikke noe poeng i at du spør og graver om Frps politikk, når du faktisk kan lese programmet.

 

You twist and turn like a ... twisty-turny thing. I say you are a weedy pigeon and you can call me Susan if it isn't so.

Kan du ikke slutte med disse usaklige utbruddene dine?

 

Når slike spørsmål kommer opp så foretrekker dere å forvanske meningsutvekslingen med å "båssette" spørsmålsstilleren.

Så kommer den samme "brekingen"

Du snakker om å sette folk i bås? Du er jo en av de som er ivrigst på å sette Frp-velgere i bås og bruke stråmannargumenter og personangrep mot dem.

 

Eks: "Jeg vet ikke helt hvem som er grådig jeg.. de som vil skatte ihjel innbyggerne sine eller de som er for effektivitet, økonomisk frihet og belønning av de som gidder å stå litt på"

Dette kommer vel ofte som svar når sosialistene roper om hvor egoistiske folk på høyresiden er og hvor lite de bryr seg om andre. Hva forventer du egentlig når du selv slenger ut slikt piss?

 

FRP skal endre Norge fra å være en råvareleverandør til en leverandør av nyskapning og innovasjon/kunnskap. Hvordan skal den "voksne" arbeidskraften videreutdannes/etterutdannes?

Dette er et retorisk spørsmål, er det ikke? Du vil egentlig ikke ha svar, men du prøver å få frem et poeng. Problemet ditt er at du ikke klarer å få frem poenger. Du kommer med kryptiske formuleringer som du forventer at folk skal bruke tid på å dekryptere.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Har lest handlingsprogram/budsjett.

Spørsmålet var ikke stilt til deg! Isåfall må du bla tilbake noen poster før du skjønner, bla andre utsagn du hevder jeg kommer med som er hentet fra andres påstander. Har du ikke tid til det, så la være å kommer med useriøse utbrudd!

:thumbup:

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Det jeg er mest forundret over er FRP rungende kritikk av regeringen ang at de bruker alt for lite av oljepengene. FRP har jo programmfestet en betydelig økning i bruken av disse,dette samtidig som NHO mener dagens bruk av oljepenger er for høyt.

Samtidig kritiserer jo FRP rentepolitikken,hvordan skal de få dette til å gå ihop,NHO sier jo nettop at selv dagens forbruk av oljepengene kan føre til renteoppgang .

 

Mens Frp mener Regjeringen bruker for lite penger, er Næringslivets Hovedorganisasjon (NHO) redd for at de bruker for mye.

 

De frykter at bruken av oljepenger kan medføre at rentenivået øker mer i Norge enn i utlandet.

 

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=116193

Lenke til kommentar
Jeg antar ingen er 100% enig i sitt partis program, det gjelder å finne det man er minst uenig i... for min del er FrP det partiet som kommer nærmest mine egne meninger, samtidig som de har politisk innflytelse. Det betyr ikke at alt som står i programmet er ting man faller på kne for og tilber hemningsløst.

 

Det er en sunn holdning. Kudos til deg.

Det som skremmer meg med enkelte Frp-fanatikere er at de er villig til å strekke seg i detalj etter enhver lyd fra partiet. Har man selvstendige tanker og finner seg enig med Frp så er det flott, men er man av den typen som skal være enig med Hagen i absolutt alt uansett så minner det mer om ren fundamentalisme. Endel av de på VGD.

 

S,

6075382[/snapback]

 

Du finner slike innad i alle partier.

Lenke til kommentar
Samtidig kritiserer jo FRP rentepolitikken

6087522[/snapback]

Huh? Hvilken rentepolitikk?

6087837[/snapback]

 

De kritiserer andre for deres rentepolitikk og at renten vil gå opp , nå sier NHO at den vil stige i takt med øket forbruk av oljepenger.

Hvordan blir det da når FRP ønsker å bruke et betydelig større beløp enn i dag?

Jo det må jo bety at nettop renten flyr i taket.

Lenke til kommentar
Samtidig kritiserer jo FRP rentepolitikken

6087522[/snapback]

Huh? Hvilken rentepolitikk?

6087837[/snapback]

De kritiserer andre for deres rentepolitikk og at renten vil gå opp , nå sier NHO at den vil stige i takt med øket forbruk av oljepenger.

Hvordan blir det da når FRP ønsker å bruke et betydelig større beløp enn i dag?

Jo det må jo bety at nettop renten flyr i taket.

6091076[/snapback]

Det er Norges Bank som styrer renten, jeg tror ikke partiene har en egen "rentepolitikk"?

 

Men svar meg på dette: Hvis man forsømmer sitt vedlikeholdsansvar i flere tiår, hvordan skal man ta igjen etterslepet uten å bruke penger?

 

Det er også relevant på hvilken måte man bruker pengene.

Lenke til kommentar
Samtidig kritiserer jo FRP rentepolitikken

6087522[/snapback]

Huh? Hvilken rentepolitikk?

6087837[/snapback]

De kritiserer andre for deres rentepolitikk og at renten vil gå opp , nå sier NHO at den vil stige i takt med øket forbruk av oljepenger.

Hvordan blir det da når FRP ønsker å bruke et betydelig større beløp enn i dag?

Jo det må jo bety at nettop renten flyr i taket.

6091076[/snapback]

Det er Norges Bank som styrer renten, jeg tror ikke partiene har en egen "rentepolitikk"?

 

Men svar meg på dette: Hvis man forsømmer sitt vedlikeholdsansvar i flere tiår, hvordan skal man ta igjen etterslepet uten å bruke penger?

 

Det er også relevant på hvilken måte man bruker pengene.

6091158[/snapback]

 

Joda men siden du vet at det er Norges Bank som styrer renten så vet du sikkert at regeringens politikk influerer sterkt på deres rentejusteringer.

 

Desverre er mye vedlikehold forsømt av alle regeringer i mange tiår,problemet for FRP er at de har skapt et inntrykk av at bare de kommer til makten så er alt ok neste dag, dette kommer de til å få svi for om de får makt, dette selv om de nå når de aner muligheten for makt er begynt å ta SV`s utrykk i bruk "Alt er ikke gjordt over natten " :)

Men å pose ut slike mengder med penger som det FRP har gitt utrykk for løser heller ikke noe,da dette vil føre til sterk renteoppgang, men jeg er enig i at både dagens og tidligere regeringer kunne brukt mere på visse områder som hadde minimal innvirkning på renten .

Lenke til kommentar
Joda men siden du vet at det er Norges Bank som styrer renten så vet du sikkert at regeringens politikk influerer sterkt på deres rentejusteringer.

 

Joda.. Norges Bank styrer etter et inflasjonsmål på 2,5% etter prisindeksen, justert for strømpris og avgiftsendringer. Finanspolitikken (pengebruken) til regjering/Storting kan påvirke aktiviteten i økonomien, som igjen kan føre til inflasjon, som NB i sin tur forsøker å motvirke med renteendring.

 

Desverre er mye vedlikehold forsømt av alle regeringer i mange tiår,problemet for FRP er at de har skapt et inntrykk av at bare de kommer til makten så er alt ok neste dag, dette kommer de til å få svi for om de får makt, dette selv om de nå når de aner muligheten for makt er begynt å ta SV`s utrykk i bruk "Alt er ikke gjordt over natten "  :)

Men å pose ut slike mengder med penger som det FRP har gitt utrykk for løser heller ikke noe,da dette vil føre til sterk renteoppgang, men jeg er enig i at både dagens og tidligere regeringer kunne brukt mere på visse områder som hadde minimal innvirkning på renten .

6091659[/snapback]

Hvis noen tror det kommer til å skje store endringer "over natta" så blir de nok skuffet. Jeg er derimot ikke enig i at vi vil komme til å oppleve noe særlig renteendring. Kanskje 1-2%, men det er jeg isåfall villig til å leve med for å få gjort noe med de utfordringene vi har. FrP ønsker primært å bruke penger på investeringer/infrastruktur, det påvirker økonomien mindre enn å bruke dem på rene driftsoppgaver. Jeg tror dommedagsprofetiene om skyhøy rente er sterkt overdrevet.

Lenke til kommentar

 

Joda men siden du vet at det er Norges Bank som styrer renten så vet du sikkert at regeringens politikk influerer sterkt på deres rentejusteringer.

 

Det spørs hvor lenge dette varer ettersom AP mener politikere bør få kunne bestemme denne (som det meste annet).

 

Personlig tror jeg uten tvil at FRP politikk vil påvirke renten. Men hvor mye vet jeg ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...