darkwingduck Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 (endret) Heisann. Kjører en 2 Mbit ADSL-linje. Prøver å laste ned torrents, men hastigheten ligger som regel kun på make 10 KB\s samme hva jeg laster ned. Noen ganger starter ikke nedlastningen i det hele tatt. Har en trådløs forbindelse med en Dlink DI-624+. Har gjort det som står her http://support.dlink.com/faq/view.asp?prod_id=1347#604 men det hjelper ikke. Når jeg bruker Bittornado lyser det gult hele tiden. Gjelp. Har også en Zonealarm firewall, men jeg har godkjent Bittornado her. Endret 9. september 2005 av darkwingduck Lenke til kommentar
Snibler Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 Forsåvidt så er vel dette tatt opp mange ganger så kan jo bare søke litt rundt og forøvrig er warez ikke bra (ut i fra min mening at torrents bare brukes til warez) Men kan vel hjelpe og forwarde porten til torrenten i routern Sier bare google is your friend Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 World of Warcraft bla. bruker Torrent til å patche... Lenke til kommentar
darkwingduck Skrevet 9. september 2005 Forfatter Del Skrevet 9. september 2005 Har lett på Google, men her finner jeg kun noe om å åpne noen porter, pluss å lage statis IP. Virker ikke. Lenke til kommentar
Konge Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 Hastigheten på en torrent påvirkes av ting som hastigheten fra den som seeder og hvor mange seedere det er i forhold til leecher`s . Så er det andre saker som påvirker dette som at folk vanligvis kun tenker på seg selv og derfor capper linja si til 1K inntil de får 100% og deretter hopper av . At nedlastningen ikke starter kan ha med at du prøver koble til en tracker hvor din IP ikke er "godkjent" . Dette kan være en .torrent fil som har kommet på avveie o.s.v . Når det gjelder dette med åpen port . For det første så bør man holde seg borte fra disse "standard" portene som førstegangsbrukerene bruker . Og da snakker jeg om 6881-6889 eller høyere gap . Men det guiden til DLink "glemmer" si noe om er at du også må åpne opp under firewall den samme portrangen som du har opnet under Advanced>Aplications . Du går da til Advanced>Firewall og lager en Regel som heter f.eks BT med Source WAN *(i første boks) , Destination Intern IP (i første boks) , ingenting i andre boks med samme portrange som du satt under Application . Husk Enable , Allow og Allways på samme faneark . En ting til og det er at jo flere porter du åpner i portrangen gir absolutt ikke noe større fart men mulighet for flere åpne .torrent på samme tid men det er da ikke noen vits for du skal da seede til alle er fornøyd Lenke til kommentar
darkwingduck Skrevet 9. september 2005 Forfatter Del Skrevet 9. september 2005 Destination IP - hva skriver jeg der? Og er dette nødvendig? Høres ikke slik ut på deg? Beklager at jeg ikke er erfaren med slikt Lenke til kommentar
darkwingduck Skrevet 9. september 2005 Forfatter Del Skrevet 9. september 2005 Nå laster jeg en ny torrent på 47 kb\s. Er den farten normal, og er det virkelig så skjelden at man kommer over noe med rimelig fart? Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 Nå laster jeg en ny torrent på 47 kb\s. Er den farten normal, og er det virkelig så skjelden at man kommer over noe med rimelig fart? Som han over skriver, kommer helt an på om det er noen andre som seeder.. Jeg har makset ut min 2mbit linje på en torrent flere ganger, men da helst på litt mer kjente filer. Lenke til kommentar
Konge Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 Destination IP er den Ipadressen som din PC har . For å forsikre deg om du nå har flere pc`r som er i nettverket så setter du Statisk DHCP Client på den PC som du bruker for Torrent`s . Denne bruker mac-adresser slik at du f.eks får 192.168.0.100 hver gang du starter opp . Og ja det er nødvendig å sette opp routeren med disse reglene . Lenke til kommentar
darkwingduck Skrevet 9. september 2005 Forfatter Del Skrevet 9. september 2005 Med andre ord tror du ikke det er noe iveien med ruter osv.? Vet jeg høres helt fjern ut, men som sagt er dette ikke kjent område for meg. Lenke til kommentar
Sabbath Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 Nå laster jeg en ny torrent på 47 kb\s. Er den farten normal, og er det virkelig så skjelden at man kommer over noe med rimelig fart? Man kommer ofte over noe med rimelig fart. Forsøk å laste ned en Linux distro vha en "offisiell" torrent f.eks. Når det gjelder nedlasting av de andre "tingene" så har dette ofte sammenheng med hvor mye du er i stand til å laste OPP selv. Dilemmaet blir jo at hvis du har ei "standard" ADSL linje og makser opphastigheten på denne, vil dette påvirke nedlastingshastigheten i negativ grad. Man kan ikke få i både pose og smekk:) Lenke til kommentar
FraXinuS Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 Om du ikke laster opp så skal ikke det ha noe å si på farta ned, hvis ikke seederne bruker superseed. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 det har noe med routern og gjøre... jeg får ikke så høye hasstigheter begrubb av noen porter som ikke er oppen Lenke til kommentar
CrazyD Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 Forsåvidt så er vel dette tatt opp mange ganger så kan jo bare søke litt rundt og forøvrig er warez ikke bra (ut i fra min mening at torrents bare brukes til warez) Men kan vel hjelpe og forwarde porten til torrenten i routern Sier bare google is your friend Nå er det mange selskaper som legger ut oppdateringer/patcher/drivere osv som torrents så du har vel sovnet litt der. Tom sett nyhetssider som legger ut videosnutter som torrents. Men du rett ang. tema vært oppe mange ganger. Anyways..ang. portforwarding sjekk her http://portforward.com/. Samtidig skal sies at i de fleste torrentprogrammer kan du selv sette dl/ul rate samt at du må huske de regner ofte KBps og ikke kbps (små og store bokstaver teller her) som linjen din oppgis i. (100KB=800kbps) Også kommer jo seff. ul hastigheten til hvem du laster fra..hvis de ikke sender fortere får du ikke fortere Lenke til kommentar
darkwingduck Skrevet 9. september 2005 Forfatter Del Skrevet 9. september 2005 (endret) Nå har jeg duttet helt av her. Beklager. Hvis vi går ut ifra denne guiden - http://portforward.com/english/routers/por.../BitTornado.htm , hva er det jeg trenger å gjøre i tillegg til dette inne på setupet til routeren? Hadde vært supert hvis noen kunne prøvd seg på å rabble ned noe. Hvilken IP som skal hvor etc. Slik skrev jeg opplegget. Det er sikkert en feil eller to der? http://img11.imageshack.us/img11/1858/untitled1copy8dh.jpg Endret 10. september 2005 av darkwingduck Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 Bruker du BitComet/BitLord. Trykker du på torrenten du laster ned, Egenskaper eller noe sånt, og andre fane. Slik at det kommer opp to ruter der du kan velge å sette begrensninger på opplasting. Sett disse på 1. Mine torrens steg da til dobbel hastighet, når jeg gjorde dette. Lenke til kommentar
darkwingduck Skrevet 10. september 2005 Forfatter Del Skrevet 10. september 2005 Bruker du BitComet/BitLord. Trykker du på torrenten du laster ned, Egenskaper eller noe sånt, og andre fane. Slik at det kommer opp to ruter der du kan velge å sette begrensninger på opplasting. Sett disse på 1. Mine torrens steg da til dobbel hastighet, når jeg gjorde dette. Problemet mitt ligger med router instillingene, ikke hvordan selve torrent programmet er tilordnet. Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 Evt. at du brukte all båndbredden på å laste opp. Da vil det hjelpe å redusere opplastingshastigheten ved å "strupe" forbindelsen. Lenke til kommentar
darkwingduck Skrevet 10. september 2005 Forfatter Del Skrevet 10. september 2005 Laster hverken opp eller ned raskere enn 5 kb\s. Lenke til kommentar
darkwingduck Skrevet 10. september 2005 Forfatter Del Skrevet 10. september 2005 Nå har jeg prøvd å kutte ut ruteren å bare bruke modemet (ZyXEL 600 series). Fortsatt samme problem. Regner med at det er med modemet problemet ligger? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå