Gå til innhold

Hjelp til valg av pakkeløsning.

Anbefalte innlegg

Fant en Oppgraderingspakke på komplett.no som jeg mener virket greit til mitt forbruk. Trenger bare litt veiledning om dette er et bra valg. Skal bruke pcn til spilling av grafikkkrevende spill, som Far Cry, half life 2, doom 3 osv.

Skal også brukes til litt ripping, brenning, redigering av bilder film. Har også tenk på dette skjermkortet. XFX GeForce 7800GT 256MB GDDR3 PCI-Express, Dual-DVI, VIVO, 450MHz

Takker for svar.

Endret av zuco~
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Takker for tips.

Det endte opp med dette.

AMD Athlon 64 4000+ 2.4GHz Socket 939

Asus A8N-SLI Deluxe, nForce4 SLI, Socket

XFX GeForce 7800GTX 256MB GDDR3

Crucial PC3200 BallistiX DDR 512MB CL2

Nice oppsett :thumbup:

Er det en eller to 512 brikker du har bestilt?

Cruslial Balistix X er ikke et så dumt valg

Hva med Corsair XMS PRO3200 DDR-DIMM 512MB CL2 32Meg x 8, 400MHz, with LED eller Corsair TWINX1024-3200XL DDR-DIMM 1024MB Kit w/two matched CMX512-3200XL DIMMs?

Men Cruslial er jo også bra, var bare en tanke.

Hadde selv 2stk. cruslial 256 brikker med cl 2.5 som kjørte på pc2700 speed. De klokka ganske bra i forhold til hva jeg betalte for dem. De hang med fra 1.7 til 2.1 på en K7 AMD, men da ville ikke hk mer. Så cruslial er til å anbefale :hmm:

EDIT:

Det beste alternativet er jo Corsair TWINX Xpert 3200C2 DDR 1024MB Kit w/two matched 2x512MB PC3200 2-3-3-6 i de koster 50 kr mer men det er kanskje vært det.

Hva er foresten CL på cruslial brikken har ikke tid til å lete dt frem akurat nå, klarer du å finne dt?

Endret av Klikka_bZerk
Lenke til kommentar
Takker for tips.

Det endte opp med dette.

AMD Athlon 64 4000+ 2.4GHz Socket 939

Asus A8N-SLI Deluxe, nForce4 SLI, Socket

XFX GeForce 7800GTX 256MB GDDR3

Crucial PC3200 BallistiX DDR 512MB CL2

Nice oppsett :thumbup:

Er det en eller to 512 brikker du har bestilt?

Cruslial Balistix X er ikke et så dumt valg

Hva med Corsair XMS PRO3200 DDR-DIMM 512MB CL2 32Meg x 8, 400MHz, with LED eller Corsair TWINX1024-3200XL DDR-DIMM 1024MB Kit w/two matched CMX512-3200XL DIMMs?

Men Cruslial er jo også bra, var bare en tanke.

Hadde selv 2stk. cruslial 256 brikker med cl 2.5 som kjørte på pc2700 speed. De klokka ganske bra i forhold til hva jeg betalte for dem. De hang med fra 1.7 til 2.1 på en K7 AMD, men da ville ikke hk mer. Så cruslial er til å anbefale :hmm:

Bestillte to brikker. Skal ta de brikkene du anbefaler i betraktning vist jeg skal opp til to gigabyte. Er det forresten lurt å blande brikker ?

Lenke til kommentar

Bestillte to brikker. Skal ta de brikkene du anbefaler i betraktning vist jeg skal opp til to gigabyte. Er det forresten lurt å blande brikker ?

Ja det er nul proble så lenge som de har samme timings/CL (cas latency)

Hva er cl på¨brikkene du bestilte?

CL2. Vist jeg ikke tar feil. Crucial

tenkte på hele rekka med timing tall.

f.eks. Corsair TWINX Xpert 3200C2 DDR 1024MB Kit w/two matched 2x512MB PC3200 ___________(2-3-3-6)__________

Lenke til kommentar

f.eks. Corsair TWINX Xpert 3200C2 DDR 1024MB Kit w/two matched 2x512MB PC3200 ___________(2-3-3-6)__________

Den ser slik ut Memory Timings: 2-2-2-6

Lenke til kommentar

Den ser slik ut Memory Timings: 2-2-2-6

Nice da er vist dinne brikker berdre en dem jeg linka til, mye for pengene ;)

Vist du skal oppgradere så er det bedre å kjøpe et sett til av cruslial tror jeg ville satse på en 1gb brikke da og kjøre 512 brikkene i dual chanel. Det er da mon meninig

Har selv nå 2x512 Kingston Hyper X PC3200 Timings:2-3-2-6, som jeg er veldig fornøyd med. bealte kun 600 kr pr stk:D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...