janeide Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 Noen som kan hjelpe meg? Jeg er student på HiB, og der er det trådløst nettverk på skolen. Den har en lokal VPN-tilkobling. Denne koblingen gjør at jeg ikke får min bærbare på mitt trådløse nettverk hjemme. Jeg bruker NTG. Og nettverket virker på de andre pcene som ikke har VPN tilkobling Lenke til kommentar
Babelfisken Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 Noen som kan hjelpe meg? Jeg er student på HiB, og der er det trådløst nettverk på skolen. Den har en lokal VPN-tilkobling. Denne koblingen gjør at jeg ikke får min bærbare på mitt trådløse nettverk hjemme. Jeg bruker NTG. Og nettverket virker på de andre pcene som ikke har VPN tilkobling Vet jo ikke hva slags VPN nettverksklient du bruker, men jeg bruker både Cisco og lille myk sine VPN klienter og begge må jeg aktivt koble opp før de brukes og koblier de ned etter bruk. Når de er i bruk kan jeg ikke bruke min vanlige nettverkstilgang, men da er det som sagt bare å koble ned. Begge dukker opp i system tray og har nedkoblingsfunksjon derfra. lillemyk sin har samme ikon som en ethernet trådtilkobling som vis i system tray. Lenke til kommentar
janeide Skrevet 9. september 2005 Forfatter Del Skrevet 9. september 2005 Dette er winXP sin VPN. Den prøver automatisk å koble til når nettverkskoblingen er aktiv. Jeg får ikke mottatt nettverksid så lenge VPN er der. Står at jeg har "begrenset eller ingen forbindelse" Lenke til kommentar
Babelfisken Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 Dette er winXP sin VPN. Den prøver automatisk å koble til når nettverkskoblingen er aktiv. Jeg får ikke mottatt nettverksid så lenge VPN er der. Står at jeg har "begrenset eller ingen forbindelse" Da kobler du den ned selv. Dersom du har en så hissig konfigurasjon at (påloggingsskript e.l.) at den ikke lar seg kobles ned mp du kontakte admin på skolen og be de skjerpe seg (ja med mindre de eier maskinen da). Lenke til kommentar
janeide Skrevet 10. september 2005 Forfatter Del Skrevet 10. september 2005 Det er det eg prøver på. Men det popper opp hver gang eg skal på nettet hjemme. Det må jo være en eller annen måte å deaktivere den på! Lenke til kommentar
Sindre Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Skjønte ikke helt problemet jeg. Er også student på Hib. Det er jo bare og koble fra VPNen? du kan jo evt Deaktivere den hvis det ikke fungere når du har koblet fra Lenke til kommentar
janeide Skrevet 12. september 2005 Forfatter Del Skrevet 12. september 2005 Eg er enig at det ikke skal være et problem, men det er det. Det finnes ikke noen deaktivering på koblingen. Nettet har virket en gang, men nå får jeg det ikke til lengre. Og ettersom nettet virker fint så lenge jeg er på skolen, er det jo ikke nettverkskortet som er noe problemer med. Jeg får ikke mottatt ip når jeg er hjemme, og eneste forskjellen fra denne pcen til de jeg har på nett, er denne VPN tilkoblingen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå