V36a Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 (endret) Uten forvarsel har Windows XP Pro plutselig begynt å skape seg. Plutselig begynte det å komme feilmeldinger etter jeg avslutter internet explorer (bruker den med noen sider) og windows media player 10, som jeg bruker daglig. Legger ved screenshot av begge feilmeldingene, så hvis noen kunne hjelpe meg hadde det vært flott. Har service pack 1. Endret 9. september 2005 av V36a Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 Tror minnet ditt begynner å tulle. Kjør en runde med Memtest86. Lenke til kommentar
V36a Skrevet 9. september 2005 Forfatter Del Skrevet 9. september 2005 (endret) Tror minnet ditt begynner å tulle. Kjør en runde med Memtest86. Hvordan kan det være mulig, rambrikken er bare et par måneder gammel og av godt merke..? Ok jeg skal teste Memtest. Endret 9. september 2005 av V36a Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 Selv om rammen er ny, kan det være feil på den. At det er et kjent merke spilelr liten rolle selv om de som often har en mindre feilrate Men det behøver jo ikke å være minne, men test det først. Lenke til kommentar
Propaganda Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 Selv om rammen er ny, kan det være feil på den. At det er et kjent merke spilelr liten rolle selv om de som often har en mindre feilrate Men det behøver jo ikke å være minne, men test det først. jepp,finns feil på ny ram også ... har faktisk fått en brikke som tok fyr første gangen jeg starta maskinen :!: Lenke til kommentar
V36a Skrevet 9. september 2005 Forfatter Del Skrevet 9. september 2005 Nå har jeg knotet litt rundt inne i maskinen, prøvde med en annen rambrikke, ingen forskjell. Prøvde å bytte ram-slot på hk, ingen forskjell. Men, noe godt kom det ut av mitt siste raserianfall da PC'n plutselig slo seg av uten grunn (noe den har hatt en tendens til å gjøre de siste månedene). Jeg rev ut maskinen og hentet en lampe og gjennomsøkte hele maskinen for å se om det var noe som ikke stemte. Joda, plutselig fikk jeg øye på en løs ledningsstump som hang under diskettstasjonen. Fant ut at den tilhørte kontakten fra psu til diskettstasjon, og det var altså derfor den ikke ville fungere og mest sannsynligvis også grunnen til at PC'en slo seg av iblant, spesielt hvis jeg løftet på den. Så det er iallfall ikke rambrikken som er synderen Men har fortsatt samme problemet da, men å formatere tar lengre tid enn det er verdt og kan fort bli vanskelig nå som man må validere windows for å få oppdatere Lenke til kommentar
V36a Skrevet 9. september 2005 Forfatter Del Skrevet 9. september 2005 Fikk fikset problemet. Etter 5 timer.. Lagde en tråd på et dedikert Windows XP forum, og fikk et enkelt, men effektivt tips. Kjør chkdsk /r rett og slett, dette hadde jeg oversett, da jeg prøvde alle mulige slags fancye program. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå