fredriri Skrevet 12. august 2002 Del Skrevet 12. august 2002 Hvordan kan folk på IRC, (og da regner jeg med at jeg legger igjen spor man surfer oxo) vite at man bruker en warez-versjon av Win2k? (og sikkert andre wind0ws3r). Er det mulig å skjule dette? Ikke det at jeg driver med warez, bare lurer på sånn generelt sett :smile: Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 12. august 2002 Del Skrevet 12. august 2002 hehe, nervøs? :wink: Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 12. august 2002 Del Skrevet 12. august 2002 Skal kanskje ikke så mye til å gjette? Tviler på at irc klienten din publiserer om du har betalt for os'et ditt eller ikke. Lenke til kommentar
moft Skrevet 12. august 2002 Del Skrevet 12. august 2002 hvorfor tror du at noen vet det ? det er vel bare antakelse , 90% av oppegående brukere som kan IRC ville ikke betale for m$ $pyware. Lenke til kommentar
fredriri Skrevet 12. august 2002 Forfatter Del Skrevet 12. august 2002 ikke nervøs nei :smile: Men jeg er helt sikker på at det er mulig å finne ut at det er en piratversjon. En je g kjenner godt *kremt* har blitt +b fra flere hjelpekanaler pga at han har en litt tvilsom warez-versjon av OS'et Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 12. august 2002 Del Skrevet 12. august 2002 sikker på at han ikke har et tvilsomt mIRC script e.l.? Lenke til kommentar
fredriri Skrevet 12. august 2002 Forfatter Del Skrevet 12. august 2002 Neida, nyeste versjonen av mIRC lastet ned fra download.com. Han får blant annet denne meldingen (en av flere): *** You were kicked from #windows2000pro by Rashe`Zzz (Come back when you have paid for it [26222] [Rashe`Script v2.2]) Det er kanskje et serienummer på OS'et som er mulig å finne ut av? Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 12. august 2002 Del Skrevet 12. august 2002 Det er rett og slett ikke mulig. Med mindre et script har en backdoor som automagisk eller på kommando sender noe data til en eller annen. Tror nok det er en annen grunn til +b. Sjekk om ikke +B'en har en host som *!*@*.no eller *!*@*.vgs.no eller noe sånt, det pleier å være problemet :smile: -- Tom Lenke til kommentar
fredriri Skrevet 12. august 2002 Forfatter Del Skrevet 12. august 2002 Det var den private hosten som ble bannet, inkl. ident. Men tviler på om at maskinen er infected m noe backdoor etc. Så da er det altså ren gjetning, det virker jo ganske rart...... Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 12. august 2002 Del Skrevet 12. august 2002 Det kan jo være en av gledene ved å bruke pirakopier det. Du vet jo aldri hva mer enn selve programmet du får med deg. Lenke til kommentar
jinges Skrevet 12. august 2002 Del Skrevet 12. august 2002 Kanskje en mulighet for at MS sine morroklumper har puttet inn en greie i SMB greiene som viser versjons info, lisens nr (eller noe generert ut fra det) - eller andre tvilsomme saker..? Ikkje veit eg. :smile: Lenke til kommentar
Squeegie Skrevet 12. august 2002 Del Skrevet 12. august 2002 Helt umulig! Men jeg regner med at det bare er kompisen din som "basja på leggen" mens han prata i det rommet(#). Sagt noe som villa avslørt han... Har ikke noe gode forslag atm. Mvh. Morten Holje VKII Kontor/Data aka Boqs Lenke til kommentar
Blib Skrevet 12. august 2002 Del Skrevet 12. august 2002 Mmm, det er umulig å finne ut at et O/S ikke er kjøpt og betalt med mindre noen sier det, via IRC eller real life. Tror du virkelig at hvis du bruker piratverisjonen (Hvor hackerene bare har fjernet sikkerhetsskitten) så står det innbrent i HDDen din at det er en fake kopi? Å neida, warez ser akkurat ut som vanlig programvare (Med mindre det er et spill eller lignende hvor du har brukt en crack), så hvis han ble bannet på IRC pga. han ikke hadde betalt for O/S'et sitt så er det nok hans feil, at han har sagt det altså. Ikke nødvendigvis i kanalen, men det er det mest logiske, men han kan ha sagt det til noen som sa det til noe som sa det til noen osv. Lenke til kommentar
fredriri Skrevet 13. august 2002 Forfatter Del Skrevet 13. august 2002 Flesteparten av de som bruker en piratkopi skriver stort sett bare inn et serienummer som de finner på nettet, og da er det kanskje 1000000 personer som bruker samme serial, og det er kanskje på den måten det er mulig å finne ut av at det er en piratversjon man bruker?? Lenke til kommentar
Shrike Skrevet 13. august 2002 Del Skrevet 13. august 2002 åååå.. han skrev wind0ws3r.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå