Gå til innhold

Hvordan se at det er piratkopi på IRC?

fredriri

Anbefalte innlegg

Hvordan kan folk på IRC, (og da regner jeg med at jeg legger igjen spor man surfer oxo) vite at man bruker en warez-versjon av Win2k? (og sikkert andre wind0ws3r). Er det mulig å skjule dette? Ikke det at jeg driver med warez, bare lurer på sånn generelt sett :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Neida, nyeste versjonen av mIRC lastet ned fra download.com.

Han får blant annet denne meldingen (en av flere):

*** You were kicked from #windows2000pro by Rashe`Zzz (Come back when you have paid for it [26222] [Rashe`Script v2.2])

Det er kanskje et serienummer på OS'et som er mulig å finne ut av?

Lenke til kommentar

Det er rett og slett ikke mulig.

Med mindre et script har en backdoor som automagisk eller på kommando sender noe data til en eller annen.

Tror nok det er en annen grunn til +b. Sjekk om ikke +B'en har en host som *!*@*.no eller *!*@*.vgs.no eller noe sånt, det pleier å være problemet :smile:

-- Tom

Lenke til kommentar

Mmm, det er umulig å finne ut at et O/S ikke er kjøpt og betalt med mindre noen sier det, via IRC eller real life. Tror du virkelig at hvis du bruker piratverisjonen (Hvor hackerene bare har fjernet sikkerhetsskitten) så står det innbrent i HDDen din at det er en fake kopi? Å neida, warez ser akkurat ut som vanlig programvare (Med mindre det er et spill eller lignende hvor du har brukt en crack), så hvis han ble bannet på IRC pga. han ikke hadde betalt for O/S'et sitt så er det nok hans feil, at han har sagt det altså. Ikke nødvendigvis i kanalen, men det er det mest logiske, men han kan ha sagt det til noen som sa det til noe som sa det til noen osv.

Lenke til kommentar

Flesteparten av de som bruker en piratkopi skriver stort sett bare inn et serienummer som de finner på nettet, og da er det kanskje 1000000 personer som bruker samme serial, og det er kanskje på den måten det er mulig å finne ut av at det er en piratversjon man bruker??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...