Gå til innhold

Passer disse komponentene sammen?

f00b

Anbefalte innlegg

Hei, har nylig satt opp en pc, problemet er at jeg ikke får noe skjermbilde. Etter å tatt en ny kikk på komplett (der jeg bestilte det fra), så ser jeg at hovedkortet og skjermkortet ikke står som tilbehør for hverandre.

Komponentene jeg lurer på om passer sammen er følgende;

Hovedkort: Socket-939 EPoX EP-9HEAI, K8T890CE. Med ATX, S-ATA, LAN, DDR, PCI-Ex16

Skjermkort: PowerColor Radeon X850PRO, 256MB GDDR3, PCI-Express, ViVo/DVI, HDTV, Retail

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Etter å tatt en ny kikk på komplett (der jeg bestilte det fra), så ser jeg at hovedkortet og skjermkortet ikke står som tilbehør for hverandre.

Det har ingenting å si!

Komponentene skal passe fint sammen, hva slags PSU bruker du?

Har du koblet ting riktig ? Satt på 4-pins Molex / PCI Express 6-pins kontakt på skjermkortet etc...?

Endret av lavizh
Lenke til kommentar
Etter å tatt en ny kikk på komplett (der jeg bestilte det fra), så ser jeg at hovedkortet og skjermkortet ikke står som tilbehør for hverandre.

Det har ingenting å si!

Komponentene skal passe fint sammen, hva slags PSU bruker du?

Har du koblet ting riktig ? Satt på 4-pins Molex / PCI Express 6-pins kontakt på skjermkortet etc...?

Ja, har koblet alt riktig tror jeg. Har startet en tråd ang. problemet her. Men har fått lite respons.

Jeg har altså en 580W PSU, og 4-pins kabelen og 12-pins kabelen er koblet til hovedkortet. Den strømkabelen fra skjermkortet på 6-pins er også tilkoblet. :hmm:

EDIT: Som dere kan se i den andre tråden, så oppførte pc seg annerledes da jeg prøvde et annet PCI-E skjermkort. Skjermen gikk inn og ut av standby.

Begynner å lure på om det kanskje er noe galt med hovedkortet(?) Føler liksom ikke at det er så mye annet enn det som er igjen av feilkilder :(

Tusen takk for svar, tar imot alle forslag!

Endret av f00b
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...