f00b Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 Hei, har nylig satt opp en pc, problemet er at jeg ikke får noe skjermbilde. Etter å tatt en ny kikk på komplett (der jeg bestilte det fra), så ser jeg at hovedkortet og skjermkortet ikke står som tilbehør for hverandre. Komponentene jeg lurer på om passer sammen er følgende; Hovedkort: Socket-939 EPoX EP-9HEAI, K8T890CE. Med ATX, S-ATA, LAN, DDR, PCI-Ex16 Skjermkort: PowerColor Radeon X850PRO, 256MB GDDR3, PCI-Express, ViVo/DVI, HDTV, Retail Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 (endret) Etter å tatt en ny kikk på komplett (der jeg bestilte det fra), så ser jeg at hovedkortet og skjermkortet ikke står som tilbehør for hverandre. Det har ingenting å si! Komponentene skal passe fint sammen, hva slags PSU bruker du? Har du koblet ting riktig ? Satt på 4-pins Molex / PCI Express 6-pins kontakt på skjermkortet etc...? Endret 9. september 2005 av lavizh Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 Det skal gå helt bra! Lenke til kommentar
f00b Skrevet 9. september 2005 Forfatter Del Skrevet 9. september 2005 (endret) Etter å tatt en ny kikk på komplett (der jeg bestilte det fra), så ser jeg at hovedkortet og skjermkortet ikke står som tilbehør for hverandre. Det har ingenting å si! Komponentene skal passe fint sammen, hva slags PSU bruker du? Har du koblet ting riktig ? Satt på 4-pins Molex / PCI Express 6-pins kontakt på skjermkortet etc...? Ja, har koblet alt riktig tror jeg. Har startet en tråd ang. problemet her. Men har fått lite respons. Jeg har altså en 580W PSU, og 4-pins kabelen og 12-pins kabelen er koblet til hovedkortet. Den strømkabelen fra skjermkortet på 6-pins er også tilkoblet. EDIT: Som dere kan se i den andre tråden, så oppførte pc seg annerledes da jeg prøvde et annet PCI-E skjermkort. Skjermen gikk inn og ut av standby. Begynner å lure på om det kanskje er noe galt med hovedkortet(?) Føler liksom ikke at det er så mye annet enn det som er igjen av feilkilder Tusen takk for svar, tar imot alle forslag! Endret 9. september 2005 av f00b Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå