theSaint Skrevet 12. september 2005 Forfatter Del Skrevet 12. september 2005 (endret) Ja forsåvidt, fordi jeg synes telenor kunne hatt et alternativ som ikke oppgraderte modemet mitt og lot meg logge på PPPoE gjennom D-linken.Det hadde spart meg for masse bryderier, og bannskap. Så Telenor skal finne en måte som tar hensyn til samtlige ulike oppsett folk måtte ha når de sender en oppgraderingspakke? Beklager å måtte være den som forteller deg dette, men Telenor har ikke, og burde ikke ha, noen plikt til å passe på annet enn at deres eget utstyr fungerer som det skal. Brukere som setter eget utstyr mellom Telenors og PCene sine, må selv sørge for at de har kunnskap til å bruke det. For det første så var det ikke telenor sitt utstyr som ble oppdatert med hjelp av CD deres, det var mitt modem som jeg hadde fått av Tiscali. For det andre så er det så er det alternativer på CD'en (for andre modem). Alt Telenor hadde behøvd å gjøre var å fortelle at modemet kom til å bli oppdatert, OG at dette strengt tatt ikke var nødvendig. Diskusjon avsluttet. Endret 12. september 2005 av theSaint Lenke til kommentar
bertie Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 fungerer det å komme inn på modemet hvis du kobler kabel rett fra pc'en og inn i speedtouch'en? bertie Lenke til kommentar
theSaint Skrevet 12. september 2005 Forfatter Del Skrevet 12. september 2005 Hei ! Hadde litt av de samme problemene du nevner her, men hadde en kompis innom for å fikse det, mener på at han koblet seg direkte inn i modemet med nettvekskabelen fra pc`n for å få oppgradert det.., husker ikke helt, men du kan jo prøve å kjøre denne som jeg fikk ordnet modemet mitt med..: http://www.speedtouch.nl/downloads/510_Upgrade_427.exe NB! Sørg for å ha nettverkskabelen fra pc`n direkte i Adsl modemet før du oppgraderer.. aaandy Takker for den, men jeg har nok prøvd den oppdatering og Lenke til kommentar
theSaint Skrevet 12. september 2005 Forfatter Del Skrevet 12. september 2005 fungerer det å komme inn på modemet hvis du kobler kabel rett fra pc'en og inn i speedtouch'en? bertie jada ikke no problem det. Det er det jeg har gjort når jeg har forsøkt å oppdatere firmware. Lenke til kommentar
bertie Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 får du tilgang til internett hvis du prøver direkte fra pc'en og rett i modemet da? Eller er det null respons da også? bertie Lenke til kommentar
theSaint Skrevet 12. september 2005 Forfatter Del Skrevet 12. september 2005 får du tilgang til internett hvis du prøver direkte fra pc'en og rett i modemet da? Eller er det null respons da også? bertie neida, det går helt fint. Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 får du tilgang til internett hvis du prøver direkte fra pc'en og rett i modemet da? Eller er det null respons da også? bertie neida, det går helt fint. Når du kjørte oppgraderingen (eller ikke fikk den til å funke) satt du direkte koblet til Speedtouchen ? Må nemlig gjøre det for at den programvaren skal funke (tror også du må ha IP-adresse i samme nett som speedtouchen. Hvis du ikke kommer på nett gjennom d-linken, men funker glimrende med bare speedtouchen er det helt klart noe feil i config av d-link. Husk at du _IKKE_ skal ha PPPoE-ting på d-linken hvis speedtouchen står som router. Lenke til kommentar
theSaint Skrevet 12. september 2005 Forfatter Del Skrevet 12. september 2005 (endret) får du tilgang til internett hvis du prøver direkte fra pc'en og rett i modemet da? Eller er det null respons da også? bertie neida, det går helt fint. Når du kjørte oppgraderingen (eller ikke fikk den til å funke) satt du direkte koblet til Speedtouchen ? Må nemlig gjøre det for at den programvaren skal funke (tror også du må ha IP-adresse i samme nett som speedtouchen. Hvis du ikke kommer på nett gjennom d-linken, men funker glimrende med bare speedtouchen er det helt klart noe feil i config av d-link. Husk at du _IKKE_ skal ha PPPoE-ting på d-linken hvis speedtouchen står som router. Når jeg kjørte den oppdateringen (som ikke ville), satt jeg direkte mot speedtouchen ja. Nå er forøvrig alt oppe å går ok, så da bekymrer ikke oppdateringen meg no særlig for øyeblikket, da oppdateringen bare var en vei mot målet og målet er nådd http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=469528 Endret 12. september 2005 av theSaint Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 haha, merker du endte opp med en helt annen løsning enn du skisserte problem for her Nå står jo ikke SpeedTouch'n din som bridge, men router mot telenor sitt nett. D-linken gjør ikke annet enn å route trafikk fra sitt nett til Speedtouchen sitt nett Lenke til kommentar
theSaint Skrevet 13. september 2005 Forfatter Del Skrevet 13. september 2005 haha, merker du endte opp med en helt annen løsning enn du skisserte problem for her Nå står jo ikke SpeedTouch'n din som bridge, men router mot telenor sitt nett. D-linken gjør ikke annet enn å route trafikk fra sitt nett til Speedtouchen sitt nett Ja riktig det, men når jeg ikke fikk modemet til å virke i bridge er dette en grei løsning. For poenget var hele tiden å få opp ftp'en igjen Lenke til kommentar
brazir Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 Sette opp i bridgemodus: Her Dersom du har installert telenor-cd'n skal dette fungere Lenke til kommentar
jirre Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 haha, merker du endte opp med en helt annen løsning enn du skisserte problem for her Nå står jo ikke SpeedTouch'n din som bridge, men router mot telenor sitt nett. D-linken gjør ikke annet enn å route trafikk fra sitt nett til Speedtouchen sitt nett Ja riktig det, men når jeg ikke fikk modemet til å virke i bridge er dette en grei løsning. For poenget var hele tiden å få opp ftp'en igjen Hei! Jeg får heller ikke dette til å fungere (Har også Speedtouch 510i og D-Link DI 624). Får akkurat samme resultat og måtte koble det opp på samme måte som du har gjort. Det går simpelt hen ikke ann å få kontakt med Speedtouchen etter den er satt som Bridge. Lenke til kommentar
Le Quack Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 men lurer på ein ting ang. nettdeling m/nemnte router... er det berre å kople i routeren i switsj og sp har du inett deling til dei evt. tilkopla maskinane? Lenke til kommentar
theSaint Skrevet 13. september 2005 Forfatter Del Skrevet 13. september 2005 men lurer på ein ting ang. nettdeling m/nemnte router... er det berre å kople i routeren i switsj og sp har du inett deling til dei evt. tilkopla maskinane? med det oppsettet jeg har nå er alle 4 PC'ene i nettverket på i-nett ja Lenke til kommentar
Ian Hunter Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 Fulgte med på denne tråden siden jeg selv har et identisk oppsett (Speedtouch 510i (routeroppsatt via Telenor) + D-Link 624). Det fungerer ok hos meg, men stusset litt over det Cr_Zy_T skrev som vel var det forløsende for theSaint. "haha, merker du endte opp med en helt annen løsning enn du skisserte problem for her Nå står jo ikke SpeedTouch'n din som bridge, men router mot telenor sitt nett. D-linken gjør ikke annet enn å route trafikk fra sitt nett til Speedtouchen sitt nett." Som en skikkelig nybegynner lurer jeg bare på om jeg egentlig har bruk for D-Link-en min. Jeg har en stasjonær + en bærbar som er koblet til i trådløst nettverk. Høres jeg dum ut her? Beklager. Jeg prøvde å koble fra D-link 624 men da ville ikke den bærbare være med. Som sagt - en nybegynner, og siden nåværende oppsett fungerer kan jeg ikke klage... Innspill etterspørres. Så interessant det er å lese hva dere skriver på forumet her. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 Det går simpelt hen ikke ann å få kontakt med Speedtouchen etter den er satt som Bridge. Reset, og bestem deg for om du vil ha router eller modem før du gjør noe mer. Lenke til kommentar
theSaint Skrevet 13. september 2005 Forfatter Del Skrevet 13. september 2005 Det fungerer ok hos meg, men stusset litt over det Cr_Zy_T skrev som vel var det forløsende for theSaint. Det som var "forløsende" for meg fikk jeg hjelp til på et annet forum, og er nevnt her: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=469528 Lenke til kommentar
Elgvenn2 Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 For å slippe router på router og dobbeltNATing problematikken, hadde nok den mest elegante løsningen vært bridgeløsningen på thomson, og så pppoe-oppsett på dlinken din. Men hvis du er lykkelig med ditt oppsett, så er jo det viktigst! Lenke til kommentar
Elgvenn2 Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 Jeg får heller ikke dette til å fungere (Har også Speedtouch 510i og D-Link DI 624). Får akkurat samme resultat og måtte koble det opp på samme måte som du har gjort. Det går simpelt hen ikke ann å få kontakt med Speedtouchen etter den er satt som Bridge. Du har samtidig slått av DHCP-server i speedtouch når du bridget dette. Sett fast IP på NIC-et ditt til 10.0.0.1, gateway: 10.0.0.138, subnetmask: 255.255.255.0 Da skal du komme inn på 10.0.0.138 i nettleseren din! Lenke til kommentar
theSaint Skrevet 14. september 2005 Forfatter Del Skrevet 14. september 2005 For å slippe router på router og dobbeltNATing problematikken, hadde nok den mest elegante løsningen vært bridgeløsningen på thomson, og så pppoe-oppsett på dlinken din. Men hvis du er lykkelig med ditt oppsett, så er jo det viktigst! Nja, det er jo pppoe oppsett i dlink jeg ahr prøvd på hele tiden da. Du kan vel si det sånn at jeg er fornøyd med at det fungerer p.t., men kommer nok til prøve å få til en optimale løsningen som du nevner senere. Har planer om å komme meg bort fra Telenor snarest (får 1 mbit ekstra for samme pris), så da holder dette så lenge. Takk for hjelpen uannsett Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå