Mogge_ Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 Jeg fikk nylig en ny hdd..En seagate barracuda 250GB Sata.. Men jeg får ikke maskinen til å finne den i bios? Hva gjør jeg? Dette er den eneste harddisken jeg har... Har ikke fått med diskett som skal brukes til sata..Har et Asus A8V Deluxe hovedkort..socket 939.. Dette haster så håper på et kjapt svar... Lenke til kommentar
Anderssb Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 (endret) Mener du at når du skal installere Windows XP så finner installasjonsprogrammet ikke disken? Eller at den ikke kommer opp i BIOS? Hvis den ikke kommer opp i BIOS så sjekk om du har koblet alt riktig, hvis du ikke allerede har gjort det. Endret 10. september 2005 av Anderssb Lenke til kommentar
Mogge_ Skrevet 10. september 2005 Forfatter Del Skrevet 10. september 2005 Mener du at når du skal installere Windows XP så finner installasjonsprogrammet ikke disken? Eller at den ikke kommer opp i BIOS? Hvis den ikke kommer opp i BIOS så sjekk om du har koblet alt riktig, hvis du ikke allerede har gjort det. Jeg finner ikke disken i bios og heller ikke da jeg skal innstallere windows.. Lenke til kommentar
Mogge_ Skrevet 10. september 2005 Forfatter Del Skrevet 10. september 2005 har koblet alt riktig....Men funker ikke..Finner den ikke i hele tatt.. Hva kan være galt? Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 Har du enablet sata i bios? Har du prøvd å koble disken på en annen sata-kontakt på hovedkortet? Har du prøvd å bruke en annen kabel? Lenke til kommentar
Mogge_ Skrevet 10. september 2005 Forfatter Del Skrevet 10. september 2005 Har du enablet sata i bios? Har du prøvd å koble disken på en annen sata-kontakt på hovedkortet? Har du prøvd å bruke en annen kabel? har enable den i bios. Har prøvd 2 forskjellige sata kontakter, men kan jo prøve en annen kabel.. Skriver inn svar straks.. Lenke til kommentar
Mogge_ Skrevet 10. september 2005 Forfatter Del Skrevet 10. september 2005 fant den ikke med en anne kabel heller. Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 Jeg måtte disable SATA raid kontrollerne i bios før jeg kunne installere windows. Du kobler ikke fra SATA, men der det står RAID etterpå Dette på et Gigabyte K8NMF-9 eller no i den dur. Sammen med hovedkortet fikk du (om du er heldig) en diskett med serial ata driverne på. Når du booter fra CD og skal installere windows må du følge med i starten, for det står etter en kort stund at du skal trykke F6 om du vil legge til ekstra scsi eller lignende kontrollere. trykk F6 og så vil det etter hvert komme frem at du skal putte inn floppyen med driverne. Har du ikke en floppy i maskinen, må du slipstreame driverne inn på windows plata. Søk på internett etter "slipstream serial ata drivers Windows XP" så finner du mange som forklarer fremgangsmåten ganske greit. Lykke til! Lenke til kommentar
Mogge_ Skrevet 10. september 2005 Forfatter Del Skrevet 10. september 2005 fikk ikke med noen diskett som det står sata på..Har asus a8v deluxe s939. Noen som kunne funnet drivere eller gitt meg en adresse...Stresser for harde livet for å få pc opp å gå...Skal på lan straks se... Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 Tipper det er disken eg. Du burde hatt to disker Lenke til kommentar
zhitler Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 (endret) Har samme oppsett:) Du trenger Via driverne for å finne disken,gå inn på Asus hjemmesider og finn sata driverne der. Legg de inn på diskett. http://support.asus.com/download/download....SLanguage=en-us Legg inn de nederste driverne på disk Endret 10. september 2005 av zhitler Lenke til kommentar
Mogge_ Skrevet 10. september 2005 Forfatter Del Skrevet 10. september 2005 Har samme oppsett:)Du trenger Via driverne for å finne disken,gå inn på Asus hjemmesider og finn sata driverne der. Legg de inn på diskett. http://support.asus.com/download/download....SLanguage=en-us Legg inn de nederste driverne på disk Nå er jeg ikke helt med...Kunne du forklart litt bedre? Lenke til kommentar
zhitler Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 Når du inntsallerer sata hardisker med Win Xp så finner den ikke sata disken. Du må trykke F6 tidlig i innstalleringen ,når windows spør etter scsi drives etc.. Og da må du ha floppy,eller slipstreame driverne inn på cd som tidligere nevnt Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 Dersom du hadde lest igjennom tråden hadde du sett at han ikkje finner disken i BIOS i det hele tatt. Driverdisketter hjelper lite da...... Lenke til kommentar
Mogge_ Skrevet 10. september 2005 Forfatter Del Skrevet 10. september 2005 eg har fiksa det... Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 (endret) Hvis ikke bios finner den av seg selv, har du prøvd å trykke inn på der disken burde være, f.eks "ATA Kanal 2 Master" og trykke "search"? Det har hjulpet hos meg en og annen gang. Husk å trykke "save and exit" for å forlater bios så husker den at disken er der og booter som normalt. PS. Det kan hende du må inn i bios en andre gang for å få disken opp i valget mellom boot-enheter. Edit: Ok, hva var det som var feil? (Skriv det i tråden her så folk med lignende problemer i fremtiden som søker frem tråden din kan bruke ditt løsningsforslag) Endret 10. september 2005 av Simen1 Lenke til kommentar
Mogge_ Skrevet 10. september 2005 Forfatter Del Skrevet 10. september 2005 Det jeg gjorde var å sette i en ata disk og legge inn raid kontroller til sata disken.Da dukka den opp i windows... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå