Sevald Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 Hei, eg har ein CD-spelar frå harman/kardon som ein ofte må trykke opp mot 50 gånger på eject knappen for å få opp skuffa på. Kjøpte den på HIFI centeret frå eit par år sidan. Dette har vore slik i ei periode på kanskje eit år. ikkje heile tida, men kjem og går som det passer seg. Dei har prøvd å fiksa det eit par gonger med vekslande hell. Korleis er lov-verket om dette? Har eg rett på å få den skifta etter kvart? Er det fem års reklamasjonsrett? noko anna eg kan tenkje på? Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 Hvis produktet har vært reparert 3 ganger eller mer har du rett til å få pengene dine tilbake. Ta med deg cd-spilleren til Hi-Fi centeret å prøv å få pengene dine tilbake,eller et nytt produkt. Det hadde vertfall jeg gjort. Jeg har veldig dårlig erfaring med H/K sine dvd-spillere. Har hatt 3stk og alle 3 ble det feil på etter kort tid. Den som holdt lengst varte i 1 mnd. Jeg valgte å heve kjøpet og kjøpte heller en CAMBRIDGE spiller. Den har jeg hatt i over et år og er VELDIG fornøyd med den. Lenke til kommentar
Sevald Skrevet 9. september 2005 Forfatter Del Skrevet 9. september 2005 OK, men korleis er reglane når det er over to år sidan eg kjøpte den? Kva reglar kan eg evt. støtte meg til? Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 OK, men korleis er reglane når det er over to år sidan eg kjøpte den? Kva reglar kan eg evt. støtte meg til? Det er jeg ikke sikker på. Men prøv å se om du finner noe hos forbrukerådet sine sider. Ha gjerne en utskrift av loven med deg til Hi-Fi centeret. Uansett synes jeg at Hi-Fi centeret burde hjelpe deg siden produktet ditt har hatt så mange feil. Prøv å snakk med Hi-Fi centeret,det er godt mulig at de gir deg pengene dine tilbake med en gang. Lenke til kommentar
hamort Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 Hvis forhandler har prøvd å fikse cd-spilleren 2 ganger og dette var innenfor garantitiden så er det bare å ta med spilleren tilbake. Det er ikke ditt problem at forhandler ikke har klart å reparere den de to første gangene. Hvis du har dokumentasjon på at spilleren har vært inne til rep så ta med dette. Det er en forutsettning at du ikke har gitt cd spilleren juling. Lenke til kommentar
Exiter Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 Det stemmer som hamort skriver. Hvis den samme feilen oppstår etter at forhandleren har forsøkt å reparere spilleren to ganger, har du krav på å få hevet kjøpet. Lenke til kommentar
Sevald Skrevet 11. september 2005 Forfatter Del Skrevet 11. september 2005 OK, takk skal dykk ha. Skal ta den med ned dit i morgon tenkte eg. Dei måtte ta den inn å sjekke den å så skulle dei prøve å fikse det. Bør eg kreve å få ny spelar istaden for ny reperasjon? Kva skal eg gjere dersom den funker fint der nede? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå