Richard87 Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 (endret) jeg har sett litt pa den siste versjonen av Shell Control, Shell_NotifyIcon, men jeg har litt problemer.. Nar jeg beveger musen over iconet i Trayet forsvinner det!! arrghhh... Jeg mistenker at det er definasjonen av NOTIFYICONDATA typen... her er den normale: Private Type NOTIFYICONDATA cbSize As Long hwnd As Long uID As Long uFlags As Long uCallbackMessage As Long hIcon As Long szTip As String * 128 End Type og her er den modifiserte: Public Type NOTIFYICONDATA2 cbSize As Long hwnd As Long uID As Long uFlags As Long uCallbackMessage As Long hIcon As Long szTip As String * 128 dwState As Long dwStateMask As Long szInfo As String * 256 uTimeout As Long uVersion As Long szInfoTitle As String * 64 dwInfoFlags As Long End Type men problem ligger i uTimeOut og uVersion, her er C definasjonen: (fra MSDN) typedef struct _NOTIFYICONDATA { DWORD cbSize; HWND hWnd; UINT uID; UINT uFlags; UINT uCallbackMessage; HICON hIcon; #if (_WIN32_IE < 0x0500) TCHAR szTip[64]; #else TCHAR szTip[128]; #endif #if (_WIN32_IE >= 0x0500) DWORD dwState; DWORD dwStateMask; TCHAR szInfo[256]; union { // hva vil dette si? UINT uTimeout; UINT uVersion; } DUMMYUNIONNAME; TCHAR szInfoTitle[64]; DWORD dwInfoFlags; #endif #if (_WIN32_IE >= 0x600) GUID guidItem; #endif } NOTIFYICONDATA, *PNOTIFYICONDATA; men hvordan definerer jeg en "union" i VB? [EDIT] Jeg har lagt til et fungerende eksempel som viser hvordan skikkelige tooltips skal se ut;) Tray_Info.zip Endret 9. september 2005 av Richard87 Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 Her har du et eksempel. (Mener det er fra PSC) System_tray.rar Lenke til kommentar
Richard87 Skrevet 9. september 2005 Forfatter Del Skrevet 9. september 2005 (endret) Ja, jeg har kontroll pa den, men jeg vil ha den nyere, bedre versjonen (v. 5.00), og ikke 4.00 som blir brukt her.. som du ser stotter den oppgraderte versjonen opp til 255 + Null tegn... vet du hvordan "union" fungerer? ok har funnet et annet eksempel.. union { // hva vil dette si? UINT uTimeout; UINT uVersion; } DUMMYUNIONNAME; = uTimoutOrVersion as Long og jeg har fatt iconet til og altid vere der ved og legge til en form og gi den hwnd'et.. men jeg har fatt ett nytt problem, nar jeg holder musen over iconet, skjer det ingenting, INGEN "tooltip"... noen som har en forklaring pa det? jeg legger ved prosjektet denne gang.. Tray_Info.zip Endret 9. september 2005 av Richard87 Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 Du kan ikke definere en union i VB, bare ta med de variablene som om det var en del av structen, har aldri helt skjønt poenget med union, har heller aldri brukt det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå