Andsør Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 (endret) Har anskaffet meg et "ordentlig" objektiv, og var ute på en testetur i dag. Målet mitt var å få til et macrobilde av en blomst, el. Merk: dette er en av mine første macrobilder, og jeg er ny innen fotografering generelt. syntes det ble litt dyster stemning, med den mørka bakgrunnen - på en måte litt tøft. Hva tycks? Endret 9. september 2005 av Andsør Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 Likte det veldig godt, men selve blomstene kom litt dårlig frem, ikke nok detaljer liksom. Lenke til kommentar
Andsør Skrevet 10. september 2005 Forfatter Del Skrevet 10. september 2005 Hm.. 120 views og èn kommentar!? Er det noe galt med bildet, siden ingen kommer med noe kritikk? Lenke til kommentar
eito Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 Bildet ser greit ut, men det er vel ingen makro? Slike bilder forstår jeg som blomstermakroer: Tor Lenke til kommentar
Bombay Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 Hei. Jeg ville gått mye nærmere og for å få litt spenning i bildet ville jeg kikka etter en blomst med en insekt på - en humle som koser seg f.eks er jo mye tøffere en bare en blomst alene. Lykke til videre. Lenke til kommentar
TBPhoto Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 Jeg hadde en tråd for en tid tilbake, hvor jeg hadde noen bilder og spurte om hva som skulle til for at det skal klassifiseres som macro. Bildet ditt er vel, såvidt jeg kan skjønne mer micro enn macro? (rett meg hvis jeg tar feil) Bildet er bra, men er ikke nære nok for at det er macro. Jeg ville gått mye nærmere og for å få litt spenning i bildet ville jeg kikka etter en blomst med en insekt på - en humle som koser seg... Siden du nevner akkurat det, har jeg ett bilde jeg tok for ett par uker siden med akkurat dette - ikke helt fornøyd med det til å være ett macro, ble heller ikke skarpt nok synes jeg - men jeg legger det inn uansett for referanse... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå