RBW Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 Sony gjør nå et nytt forsøk på å vinne tilbake markedet for bærbare musikkspillere. Spillerne tilhører A-serien og har en relativt spesiell finish. Les mer Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 (endret) Førsteinntrykket er: stor stygg veldig plastikk De harddiskbaserte spillerne har noe som Sony har kalt "G sensor". Når denne er aktivert vil spilleren trekke lesehodet unna harddisken dersom spilleren skulle havne i fritt fall. Genialt!, men dette er vel neppe noe Sony selv har laget, men en teknologi som er innebygget i de harddsikene de bruker. I så fall lurer jeg på hva produsenten av harddiskene heter. (for dette har jeg ikke hørt om før) Overføring av filene skjer via Sonys proprietære Connect-programvare. Huffda! Førsteinntrykket sa meg at denne er uaktuell for meg, men det med krav om proprietær programvare er dødsstøtet. Noe slikt er ennå mer uaktuellt enn å kjøpe et stygt plastikk fantastikk-produkt. Endret 9. september 2005 av Simen1 Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 g-sensor, har ikke Apple kommet med noe sånnt på ipodene? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 g-sensor, har ikke Apple kommet med noe sånnt på ipodene? Så det er Hitachi som står bak G-sensor teknologien? (For det er jo de som leverer harddiskene i iPod mini) Lenke til kommentar
Musty Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 (endret) g-sensor, har ikke Apple kommet med noe sånnt på ipodene? og såvidt jeg vet har vel IBM hatt det på laptopene sine en stund.. edit: og det er vel først og frems på harddiskene, som muligens også leveres av hitachi? Endret 9. september 2005 av Musty Lenke til kommentar
eXZire Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 Ush, plastikkfeel >.< Når det gjelder G-sensor mener jeg at jeg har lest om det i forbindelse med iPod jeg og. Lenke til kommentar
nikhuse Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 (endret) De bærbare datamaskinene hos Apple bruker Hitachi HD med Sudden Motion Sensor. Regner med at tilfellet er det samme på iPod. Endret 9. september 2005 av nikhuse Lenke til kommentar
eUnaas Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 G-sensor er ikke noe nytt etter hva jeg vet. IBM har det på thinkpad, har også hørt at det finnes i Ipod... Lenke til kommentar
ChallengerV8 Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 g-sensor, har ikke Apple kommet med noe sånnt på ipodene? Så det er Hitachi som står bak G-sensor teknologien? (For det er jo de som leverer harddiskene i iPod mini) Som flere har nevnt, IBM ThinkPad har dette, men det kan ikke være harddiskene som har teknologien, men trolig en egen chip på hovedkortet som måler akselerasjon. Det er ikke noe problem å skifte HD på en ThinkPad, og likevel ha funksjonen intakt, altså sensoren kan ikke sitte på disken. Lenke til kommentar
Poor Leno Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 Den var stygg! iPod Nano derimot... Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 G-sensor er ikke noe nytt etter hva jeg vet. IBM har det på thinkpad, har også hørt at det finnes i Ipod... Hvordan påvirker disse g-sensoren ytelsen, hva skjer om man slipper de ned 20 cm eller noe mens man spiller muskikk, hvor lang pause blir det i musikken? Hvordan er det om spilleren rister litt osv? AtW Lenke til kommentar
tore- Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 Det som skremmer meg er at Sony fremdeles krypterer filene som sendes over til spilleren. Er en grunn til at Sony, som en gang i tiden hadde en MEGET stor del av markedsdelene på bærbare musikkspillere, har gått drastisk ned. Lenke til kommentar
OnetroM Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 Jeg blir så lei meg når så få nye spillere kommer uten støtte for ogg vorbis. Mange klarer heller ikke å spille gapless og det er jo helt utrolig toskete. Beste spilleren så langt har vært RIO Karma men den lages av en eller annen grunn ikke mer. Hvor skal dette ende? Alt på propritære systemer? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 (endret) G-sensor er ikke noe nytt etter hva jeg vet. IBM har det på thinkpad, har også hørt at det finnes i Ipod... Hvordan påvirker disse g-sensoren ytelsen, hva skjer om man slipper de ned 20 cm eller noe mens man spiller muskikk, hvor lang pause blir det i musikken? Hvordan er det om spilleren rister litt osv? Ja, jeg lurer på hvordan det går om man f.eks sitter og koser seg i kabinen i en båt når man f.eks seiler og det blåser friskt. Da kan man fort føle seg vektløs over bølgetoppene. Eller bare jogging. Eller i bil på fine rette landeveier med mange bakketopper. Eller i berg og dalbane og andre apparater på tivoli. Eller litt mer ekstremt: Vektløse romturer eller parabelflyging. ChallengerV8: Så vidt jeg vet er det å plassere lesehodene trygt ikke noe som styres fra utsiden av harddisken via instruksjoner til disken, men noe som styres internt på kretskortet til harddsiken. Ang. IBM thinkpad så må man vel bytte ut med en annen Hitachi-disk for å beholde g-sensor funksjonen? Endret 9. september 2005 av Simen1 Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 (endret) Men jeg regner med at lydkvaliteten på denne greien vil være temmelig god, og konseptet med skjermen ser ut til å være ganske bra. Jeg vil ha en sånn. EDIT: Apple powerbook har jo også en sånn g-sensor-greie, og den ble jo bevist å kunne styres og kontrolleres via software fordi kretsen som trigget låsingen av diskhodet lå på HK. Disken trenger da kun å kunne ta imot instrukser for låsing av hodet, og da tror jeg det er flere enn hitatchi som kan det. Endret 9. september 2005 av jorgis Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 Jeg blir så lei meg når så få nye spillere kommer uten støtte for ogg vorbis. Mange klarer heller ikke å spille gapless og det er jo helt utrolig toskete.Beste spilleren så langt har vært RIO Karma men den lages av en eller annen grunn ikke mer. Hvor skal dette ende? Alt på propritære systemer? Hadde hller likt gapless playback av mp3, litt mer matnyttig, ogg er tross alt et relativt marginalt format. AAC og AAC+-støtte ville jeg kanskje heller hatt. AtW Lenke til kommentar
mr_sjur Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 Er det bare meg eller ser spilleren sinnsykt fettete ut? virker som alt sony skal selge om dagen burde hatt pussefille som ekstrautstyr! (ja jeg tenker på psp) Lenke til kommentar
tyldum Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 ChallengerV8: Så vidt jeg vet er det å plassere lesehodene trygt ikke noe som styres fra utsiden av harddisken via instruksjoner til disken, men noe som styres internt på kretskortet til harddsiken. Ang. IBM thinkpad så må man vel bytte ut med en annen Hitachi-disk for å beholde g-sensor funksjonen? Graver man fram dokumentasjonen på en ThinkPad så finner man vel svaret, men jeg synes å huske at disken blir *stoppet* ikke nødvendigvis at det skjer noe med hodene, og dermed kan det vel hende at noe eksternt styrer dette. Lenke til kommentar
diskvask Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 A3000 (20 GB) sammenliknet med iPod mini: http://tinypic.com/dli1l4.jpg Sony A3000: 104.2 x 65.2 x 21.4, 182 gram, 2" skjerm, 50 timer batteri (atrac) Sony HD5: 89.3 x 55.9 x 14.5, 135 gram, 1,5" skjerm, 40 timer batteri (atrac) Får håpe knappene er mer robust enn på HD5. Lenke til kommentar
iDude Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 EDIT: Apple powerbook har jo også en sånn g-sensor-greie, og den ble jo bevist å kunne styres og kontrolleres via software fordi kretsen som trigget låsingen av diskhodet lå på HK. Disken trenger da kun å kunne ta imot instrukser for låsing av hodet, og da tror jeg det er flere enn hitatchi som kan det. Jepp, Mer info her. I tillegg kan visst sensoren oppfatte "tilt" på powerbooken. Det førte selvsagt til en matnyttig måte å utnytte sensoren på Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå