atticus Skrevet 12. august 2002 Del Skrevet 12. august 2002 Hei Hei.. Trenger litt hjelp her.. Når jeg f.eks er på LAN og skal "share" mine flotte ting på pc'en så er det ingen som finner meg.. Jeg finner dem men dem finner ikke meg.. MÅ man kopiere alt til Share Documents for at de andre skal kunne ta nytte av mine ting ? Eller fins det no progams som kan fikse det? Kjører Win XP Proff Takker på forhånd !! Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 12. august 2002 Del Skrevet 12. august 2002 Har du installert fildeling? Har du delt ønsket katalog på nettverket? Har du gitt tilgang til de andre brukerne? Har du søkt på forumet? Prøv noe av dette først :smile: Lenke til kommentar
Slartibartfast Skrevet 12. august 2002 Del Skrevet 12. august 2002 Om de andre maskinene kører eldre OS ( ME/98/95/NT/2k) kan det være de må innstallere en fil lr no fra XP cden din.. Har hatt samme problemet selv og dette har løst dem i samtlige tilfeller. Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 12. august 2002 Del Skrevet 12. august 2002 Dersom de kjører samme protokoller og er tildelt nødvendige rettigheter skal det ikke være nødvendig å installere noe fra XP-CD'en. Men hvis f.eks bruker AAA skal kunne hente noe fra en annen datamaskin må denne ha opprettet en bruker med samme ID og passord samt tildelt de ressurser det er ønskelig å dele. Søk litt rundt på forumet her så finner du masse info om det. Ellers finnes det en ganske grei innføring i selve XP også. Lenke til kommentar
hcgustad Skrevet 19. august 2002 Del Skrevet 19. august 2002 Start "Mine nettverkssteder" og trykk på Installer hjemmenettverk eller et lite kontornettverk...så stiller du inn akkurat slik som du er tilkoblet nettverk....husk!! sett i kabelen;) Lenke til kommentar
radivx Skrevet 3. september 2002 Del Skrevet 3. september 2002 har dette problemet eg og... det er litt underlig men jeg tror jeg har fikset det.. det fukkings programmet på cden er jo verd å prøve. Og så huk a ikke a firewall på (VIKTIG) Ingen form for firewall hvis nettet skal funke... Lenke til kommentar
[-Zippo-] Skrevet 3. september 2002 Del Skrevet 3. september 2002 Hvis du setter guest/gjest kontoen enablet med blankt passord så er det problemet løst.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå