CurSe Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 Har flyttet inn på en hybel hvor huseieren krever depositum. Har fikset sånt i banken, men det var et gebyr på 400kr. Har ikke kontrakten her på hybelen så jeg er litt usikker på hva den sier om det gebyret, men jeg mener å ha hørt at leier kan kreve at huseieren betaler det gebyret. Snakket med husverten om det nå nettopp og han var litt kvass i tonen og virket ikke nevneverdig begeistret for det. Han hadde aldri fått depositum gjennom banken før og var vant med at han fikk depositumet som kontanter. Selv så stoler jeg ikke helt på å gi depositum som kontanter. Men uansett, jeg tror jeg kan kreve at han må betale de 400kr. Det virker ikke som et stort beløp, men som student så er 400kr hjertelig velkommen. Har jeg rett eller må jeg bøye meg i støvet? Lenke til kommentar
Geir Willy Haugen Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 (endret) Det er utleier som skal betale gebyret for opprettelse av depositumskonto. Nekter han dette kan du trekke det av på neste husleie. Les mer på Forbrukerportalen Depositum SKAL forøvrig settes inn på sperret konto, slik at ingen av partene kan råde over pengene alene. (Jfr. Husleieloven §3-5) Endret 9. september 2005 av Hauge Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 9. september 2005 Forfatter Del Skrevet 9. september 2005 Tusen takk! Burde jeg si det til han, eller skal jeg bare betale trekke fra 400kr på husleien? Han virket litt kvass i tonen og gidder egentlig ikke krangle med han om det. Uansett hva som skjer så skal han betale de 400 kronene. Lenke til kommentar
Propaganda Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 Tusen takk! Burde jeg si det til han, eller skal jeg bare betale trekke fra 400kr på husleien? Han virket litt kvass i tonen og gidder egentlig ikke krangle med han om det. Uansett hva som skjer så skal han betale de 400 kronene. hadde sagt fra jeg,så slipper du en diskusjon om de 400 spenna når du skal betale neste husleie Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 Kjipt at leieforholdet skal starte slik da. Uansett så er jeg enig med Propaganda Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 ALDRI finn på å gi han pengene kontant iallfall..! Om som sagt; det er huseiers ansvar å bet. gebyret Lenke til kommentar
Propaganda Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 Kjipt at leieforholdet skal starte slik da. Uansett så er jeg enig med Propaganda endelig noen som er enige med meg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå