torvald_helmer Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 Hei! Jeg trenger hjelp til å fjerne et OS fra maskina. Det jeg vil fjerne er ikke installert helt riktig, eller er ikke ferdig intallert. Da jeg starter opp maskina får jeg velge mellom hvilken jeg vil starte og den står default på den OS'et jeg vil ha vekk. Så hvis jeg ikke passer på og velger det andre, så startes det ene etter noen sekunder. Kan jeg få fjernet det ene fra den lista slik at pc'en starter på vanlig måte igjen, eller iallefall at den står default på den versjonen jeg vil ha. Det er jo forsåvidt bare den ene win xp home som fungerer, og den andre windows server 2000 er halveis instalert. Kan noen hjelpe meg med dette? Lenke til kommentar
pmarius Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 (endret) Gå til Start -> Kjør og skriv: msconfig - og klikk OK. Så går du til fanen "Boot.ini" og klikker på "Kontroller alle oppstartbaner" Da vil den sjekke boot.ini filen din, og gi deg valget om å fjerne den siste linja, som bare fører til et ikke-installert os... Endret 9. september 2005 av pmarius Lenke til kommentar
torvald_helmer Skrevet 9. september 2005 Forfatter Del Skrevet 9. september 2005 Takk takk takk... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå