_Litago Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 (endret) Jeg har et Nikon D 100. Når jeg overfører bilder til data, så har jo hvert bilde et nav. DSC_0001, DSC_0002, DSC_0003 osv... Når jeg har overført alle bildene på minnebrikka, sletter jeg dem fra brikken. Men da begynner kameraet å telle bilder fra 0 igjen! Altså DSC_0001 osv... Så når jeg da skal legge disse bildene inn på data og, så må jeg lage en ny mappe, for ellers overskrives de bildene som jeg la inn sist. Dette blir noe tungvint... Jeg lagrer bildene mine i en mappe for hver måned. Men jeg tar mer enn en minnebrikke per måned ofte, så da må jeg ha flere undermapper i hver måned... Det skal jo gå an å stille inn kamera slik at det husker hvor mange bilder jeg har tatt, skal det ikke det da? Slik at da kan jeg legge inn flere bilder i den mappa jeg hadde begynt på? Er det noen som har et D100 og vet hvor jeg finner denne innstillingen? Eller andre med litt mer erfaring med kameraer som vet? Selv er jeg litt fersk på dette enda.. Endret 9. september 2005 av _Litago Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 Det står i bruksanvisningen... Finn fram "File No. Seq" i menyen og sett den til "ON". Lenke til kommentar
ovrebekk Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 Har ikke D100, men på D70 er det en funksjon i menyen som heter "File No. Seq." som skal settes på On. Da fortsetter den der den slapp når du tar nye bilder. Sannsynligvis er det noe tilsvarende på D100 og. Har du en manual til kameraet finner du det sikkert der også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå