Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilen slukker når jeg ikke gir gass!


Gromguten

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har kjøpt meg bil for en stund siden, men nå har det problemet oppstått at når jeg kjører helt vanlig, og trykker inn clutchen så slukker bilen seg. Jeg må altså gi gass for at bilen skal holde seg igang. Har og oppstått det at når jeg skal starte bilen kommer det bare en irriterende høg skurre lyd. ( Har skjedd 1 gang. )

 

Lurer på hva dette kan være og evnt. om det er dyrt og få gjort noe med.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gromguten Skrevet 09/09/2005 : 15:11

Har og oppstått det at når jeg skal starte bilen kommer det bare en irriterende høg skurre lyd. ( Har skjedd 1 gang. )

Akkurat det høres ut som startmotorens tannhjul har bommet på tennene på svinghjul pga slitt tannkrans, slitt innslag på starter, eller slitt tannhjul på starteren. Kan også skyldes løs startmotor.

Uansett, hvis dette kun har skjedd en gang, ville jeg ikke brydd meg om det, blir det et gjentagende problem er bytte av startmotor det mest sannsynelige.

 

Når det gjelder det tomgangsproblemet ditt kan det være alt mellom himmel og jord, og det er liten vits og gjette noe før du forteller hva slags bil, forgasser eller innsprøyt, og om det er med både kald og varm motor, tørt/ vått vær osv. Jo mer nøyaktige opplysninger, jo større mulighet blir det for og gjøre noe annet enn og ramse opp alt som kan gå galt på en bil... :)

Lenke til kommentar

Jeg hadde tilsvarende problem på min Nissan Bluebird 1.6 LX for vel

1 år siden. Den stoppet fullstendig, og det var ikke liv i tenningen en gang.

 

På Snap Drive fant de ut at det var dynamoen som var gåen.

Måtte også bytte batteriet pga dynamoen. Ca kr.2000 skulle Snap Drive

ha for deler og job.

 

Fant ut i ettertid at det ikke var nødvendig å bytte dynamoen.

Det hadde antageligvis vært nok å rense dynamoen, noe jeg selv kunne

gjort med litt vann og papir.

 

Vet ikke om det er dynamoen som er ditt problem, men det går jo an

å sjekke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...