Gå til innhold

Hvor høyt kan en P4 650 3,4ghz klokkes?

Anbefalte innlegg

Har som nevnt i tittelen en P4 650 3,4 ghz 800fsb. Hvor høyt er forsvarlig klokking? Var forskjellige valg av klokking, og en av valgene satte cpuen på 960fsb og ram på 800mhz. Er det ok klokk?Da kommer cpuen seg på 4.08ghz og ram på 800! Rammen er jo forsåvidt 6400 så den er jo originalt 800mhz. Har ganske bra kjøling i kabinettet. Standard cpu vifte som følger med prosessoren, 120mm vifte bak i kabinette, 2 80mm som står på høyre sidedør og en 80mm vifte som står bak harddisk. Dette er klasket inn i et chieftech silber kabinett, big tower. Kabinett temperatur ligger på 30 grader i chille modus og cpu på underkant av 50 grader.

Endret av smoke605
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare du kan vite sikkert hvor langt den går!

Klokk opp til temperatur sier stopp, bruk programmene "ThrottleWatch" og "prime95", så ser du om den setter ned hastigheten ved for høy temperatur, bedre kjøling trengs da.

Burde være fornøyd rundt 4GHz.. Mulig med mye mer hvis du har freonkjøler.

Lenke til kommentar

Jeg har en 2,8 Northwood. Og klokker helt opp til 3,8Ghz.. Kjenner at jeg skulle hatt en anelse bedre kjøling, om jeg skulle nå høyere. Men jeg kjører på stock, pga ustabiliteter.. Før kunne jeg kjøre på 3,5 uten problemer, men nå er det ustabilt..

Lurer på hvorfor.. :hmm:

Lenke til kommentar

juhu, gikk døds bra!! KJørte stabilt i 26 timer på 60-61 grader:D giddet ikke å kjøre testen lengre:P Er ikke rette plassen å si d, men fikk 14377 i 3dmark 03 nå:D 6278 i 05!

Hmm, bør jeg kansje skru opp volten til cpuen med samme jeg er i gang? eventuelt hvor mye? står på 1,4v nå.

Endret av smoke605
Lenke til kommentar
juhu, gikk døds bra!! KJørte stabilt i 26 timer på 60-61 grader:D giddet ikke å kjøre testen lengre:P Er ikke rette plassen å si d, men fikk 14377 i 3dmark 03 nå:D 6278 i 05!

Hmm, bør jeg kansje skru opp volten til cpuen med samme jeg er i gang? eventuelt hvor mye? står på 1,4v nå.

Tror ikke du trenger å øke volten hvis Pcen er stabil...

Hvilket skjermkort har du??

Lenke til kommentar

Tror ikke du trenger å øke volten hvis Pcen er stabil...

Hvilket skjermkort har du??

Har et gainward 6800gt kort. 420/1230.

Lenke til kommentar

Vel, min 650 kjører stabilt som et fjell på 4,4 ghz på bare 1,4V..Nå skal det sies at denne prosessoren og hardwaren for øvrig står inne i et av de desidert feteste vannkjølingskabinettene som er i dette ganske land.. Storm blokk, to Hardwarelabs radiatorer ( en black ice extreme 2 dual radiator og en black ice pro single), Iwaki pumpe som pusher 1100liter pr time med et mottrykk på hele 5 meter og DD mace acetal gpu blokk..temp ligger idle på mellom 37 og 40 grader, mens load ligger på ca 50

Lenke til kommentar
Vel, min 650 kjører stabilt som et fjell på 4,4 ghz på bare 1,4V..Nå skal det sies at denne prosessoren og hardwaren for øvrig står inne i et av de desidert feteste vannkjølingskabinettene som er i dette ganske land.. Storm blokk, to Hardwarelabs radiatorer ( en black ice extreme 2 dual radiator og en black ice pro single), Iwaki pumpe som pusher 1100liter pr time med et mottrykk på hele 5 meter og DD mace acetal gpu blokk..temp ligger idle på mellom 37 og 40 grader, mens load ligger på ca 50

Samme load temp som jeg har...

Bare jeg på 4Ghz og 1,5v :hmm:

Vannkjøling er hemmelig :dribble:

Lenke til kommentar

Hvor langt kommer du hvis du øker volten da??

Lenke til kommentar

Hvor langt kommer du hvis du øker volten da??

:dribble:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...