Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Oppgradering av Telenor ADSL - Hvem har fått?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg fatter ikke at folk gidder og vente på Telenor en gang, jeg har Basis ab. hos telenor å kan gå over til Nextgentel å velge en av disse fordelene:

 

- Spar 79kr mnd(948kr året!). med litt bedre opplastning hos NG(50kbit\s)

- Betale samme pris og få en vesentlig bedre linje (700mer ned og 150 mer opp)

 

For ikke snakke om at du får lov til å sitte 2 timer i kø for å melde feil hvis linja de går ned... ;-)

5248494[/snapback]

 

 

Har hatt NGT i 5 år snart. Linjen har vært nede i 2 ganger. 1 gang var det oppgradering i sentralen. 2. gangen strømbrudd. Så behovet for å ringe dem har ikke vært stort for meg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
hva skjer?! siden lørdag har nettet gått inn og ut (/av og på) av seg selv hele tiden. ble opppgradert på søndag, og hadde 1500/300 da (også mandag),

men nå i dag (når internettet er oppe) har jeg ca 920/210 !

 

hva er det for noe?

5259772[/snapback]

 

Vi har nå en del tråder om samme tema - Telenors "oppgradering" av linjene.

Jeg fikk ut en del "steam" i en annen tråd og er ferdig med det.. :)

(Fikk en interessant diskusjon med "Tee" i den forbindelse).

Det som skjer er at linja de blir ustabil etter oppgradering.

Hva som er årsaken kan man ikke si uten å feilsøke.

Telenor's kundekonsulenter (ring 0500 og veeeeent) vil trolig si at det er noe feil på utstyret ditt.. dvs. du (eller en montør) har koblet slik at modemet/linjen ikke klarer den økte hastigheten.

Det kan også (mitt tilfelle) være at linjen ikke tåler den økte hastigheten når det er mye trafikk (= "støy") på linja.

Da må Telenor sette ned hastigheten i DSLAM-sentralen du er koblet til.

Du må uansett melde feilen på 0500 og vente til det eventuelt blir rettet.

Lenke til kommentar

takker. men kan jeg ikke ha 1,5 mbps? hadde det i går en periode. men nå er jeg visst satt ned til 0,9 ? (eller 1000/200 i følge "Mitt Abonoment" på Telenor.) (må ringe om dette ja)

 

Edit: Når jeg netopp sjekka fikk jeg 720 kbps. akkurat det jeg hadde før..

Edit2: men nå fikk jeg 940..

 

tydelig at det skjer jnoe her :ohmy:

Endret av Lar5
Lenke til kommentar

Ringte 05000 for 2 uker siden, spurte pent om jeg kunne bli satt på denne berømte manuel migrerings lista demses.

 

Og i dag da 14 dager etter, 6000/500 :)

 

Gjorde det samme i sommer, da tok det 3 uker. Sikkert mindre folk i ferien. Så vil du ha hastighetene nå og ikke sitte og vente til mars så ring dem og spør pent.

 

Eneste nå er og finne et sted man faktisk får brukt over 6000 i download. Før jo høye scores i testene, men det er jo ikke noe mer og få fra 3dgamers downloads osv alikevell.

 

nyehastigheter.jpg

Lenke til kommentar

Jeg og, men med meg var det værre.(eller bedre, spørs åssen du ser på det)

Jeg fikk 1000/200, pluselig en helg 4000/400 og nå ned til 1000/200 igjen, selv om jeg egentlig skulle hatt 1500/300...

 

Det kan ikke være det at jeg har for dårlig kapasitet til 1500/300, linja lå stabil en hel helg på 4000/400...

 

:cry:

Lenke til kommentar

FAEN! Ringte nå, og de sa at de ikke klarte å levere mer enn 1,2 mbit på min adresse! Irr!

 

Orker ikke vente på den kundeservicen, så jeg spør her: Hvis jeg endrer abb. til ADSL Pluss (3000/350) , kan jeg få 3 mbit da?

 

Eller går det hvis jeg endrer ISP?

(Btw, en som bor 20 meter unna meg får inn 3 mbit -Telenor Pluss.)

Endret av Lar5
Lenke til kommentar
Orker ikke vente på den kundeservicen, så jeg spør her: Hvis jeg endrer abb. til ADSL Pluss (3000/350) , kan jeg få 3 mbit da?

 

Eller går det hvis jeg endrer ISP?

5268774[/snapback]

 

Er telefonlinja di for dårlig hjelper det ikke uansett hva du gjør, bygger man fiber i området så meld deg på som intresent.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Har ikke fått. Hardware måler til 700kbit!

Jeg blir så lei!

5269579[/snapback]

 

Blir du lei?

Hva ville du likt minst...

Å få ei linje med 1.5Mb++ som stort sett er nede.. eller den linja/hastigheten du har nå, men som er stabil?

Det er nemlig det som ofte er alternativet...

;)

Lenke til kommentar

4848 - Jeg skrev for en del poster siden at jeg hadde fått oppgradering nummer to. men det stemte slettes ikke. Jeg hadde 1024/200 og ble oppgradert til 2048/350. Jeg skulle jo ikke bli oppgradert mere enn til 1500/300 så jeg ante ugler i mosen, men man klager jo ikke når man får mere enn man skal for pengene. Etter 3 dager så var jeg dog tilbake på gammel hastighet.

 

Til deg som vil bytte NGT vil jeg bare si lykke til... De er det selskapet i Norge som her flest klager inne til forbrukerrådet av teleselskapene. (selv om Telenor har ca 10 ganger flere kunder) Skulle jeg anbefale noe så måtte det være Catch. De leverer max upload allerede ved 3200/640 så du slipper å kjøpe den dyreste linjen for å få maks upload. Upload spiller jo like stor rolle som download i disse dager :) Denne koster 399kr. Kunne ønske jeg hadde 80kB/s upload... :S

Endret av Hans Erling
Lenke til kommentar

Hær om dagen var jeg på nettet og surfet... Jeg hadde bestemt meg og laste ned en "WoW" film... jeg viste det tok lang tid, for det har det alltid gjort... (jeg fikk ikke siste oppgraderinga fra telenor..den som var imai/juni eller no) så jeg lastet ned... MEN så etter en kort stund så var den lasta ned... "WTF" tenkte jeg... jeg bare MÅTTE teste det nye surfometeret til HW.no.. DÆVEN 3684 kbps ned og 380 opp... det var en MEGET stor oppgradering for meg som ikke hadde fått den forige oppgraderinga... :dribble:

 

Jeg har ADSL-Pluss

 

TO ganger HURRA for meg!!! :D

Lenke til kommentar
Hær om dagen var jeg på nettet og surfet... Jeg hadde bestemt meg og laste ned en "WoW" film... jeg viste det tok lang tid, for det har det alltid gjort... (jeg fikk ikke siste oppgraderinga fra telenor..den som var imai/juni eller no) så jeg lastet ned... MEN så etter en kort stund så var den lasta ned... "WTF" tenkte jeg... jeg bare MÅTTE teste det nye surfometeret til HW.no.. DÆVEN 3684 kbps ned og 380 opp... det var en MEGET stor oppgradering for meg som ikke hadde fått den forige oppgraderinga... :dribble:

 

Jeg har ADSL-Pluss

 

TO ganger HURRA for meg! :D

5270465[/snapback]

NOen som er heldigere enn andre her :roll::p

Lenke til kommentar
Har ikke fått. Hardware måler til 700kbit!

Jeg blir så lei!

5269579[/snapback]

 

Blir du lei?

Hva ville du likt minst...

Å få ei linje med 1.5Mb++ som stort sett er nede.. eller den linja/hastigheten du har nå, men som er stabil?

Det er nemlig det som ofte er alternativet...

;)

5269661[/snapback]

 

Den jeg har er ustabil nok. Så!

Hehe, men du har kanskje rett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...