Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Oppgradering av Telenor ADSL - Hvem har fått?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
kanskje de angra seg, og ikke ville gi det oppgraderinga med en gang likavel :tease:

 

 

måtte bare :!:

5218313[/snapback]

 

Slemme, slemme Telenor. Men i dag er det full hastighet igjen :D . 2098 ned og 380 opp. Håper de ikke setter ned igjen :hrm:

5218735[/snapback]

 

Hastigheten har gått opp og ned en stund, men hver gang jeg napper ut strømmen av modemet og ruteren, så går hastigheten opp igjen etterpå. Veldig merkelig fenomen... :roll:

Lenke til kommentar
Er det bare meg som IKKE har fått oppgradert en eneste gang??!

Faen ass..

5241779[/snapback]

 

 

Jeg har blitt lovet oppgradering til 6000/500 to ganger - Den første gangen satte de meg ned til ADSL mini (700/160) og nå gidder de ikke gjøre noe.. De lover, lover, og lover, men klarer ikke sette ting i praksis..

Telenor kundeservice suger etter min mening minst like mye som NGT og de andre gjør.

Lenke til kommentar
men morra mi er trofast

5244069[/snapback]

Er gjerne slik med den tidligere generasjon.. "Televerket" har alltid vært der og alle andre alternativer er selvfølgelig kvakksalvere - Hvordan kan noen gi et bedre tilbud enn norges største internettilbyder?

 

Det heter forresten telenor i dag, ikke televerket :p

 

 

Edit: woohoo! hastigheten nevnt på online.no er nå 6000/500.

men av en eller annen grunn får jeg aldri mer enn 2080/373 ved målinger.

Prøvd nettmålinger, ftp.uninett.no, bytte bort router, etc. men ingenting funka.

Tror dere grunnen kan være at modemet mitt er fra 2001-2002 (den litt eldre Speedtouch-typen)? noen som har fått det til å funke?

Endret av [ReXoR]
Lenke til kommentar

Fikk oppgradert nettet fra ADSL mini (760/160 - hadde det grunnet at Telenor hadde driti seg ut) til ADSL Extra (6000/500). Når jeg målte hastigheten på nettet, målte jeg kun 2090/373 på det maksimale og fikk heller ikke noe særlig høyere hastighet fra ftp.uninett.no.

Klokka 13.00 datt nettet ned og nå blinker bare ADSL-lampa (nettet datt altså ned)..

Hva tror dere dette kan komme av?

Har den eldgamle typen av SpeedTouch-modemene.

Dette:

big_24276_speedtouch610groot.gif

Har hørt fra Telenor at det ikke skulle vært noe problem, men noen som har samme modemet og har opplevd noen problemer?

Endret av [ReXoR]
Lenke til kommentar

Før så sto det på modemet (i browser) at jeg hadde 760/128 (elns) og det hadde jeg også (Telenor Basis). Nå står det det som er på bilde. På tester på nettet fikk jeg før 736/108 nesten hver gang. Nå får jeg plutselig 736/209. De har visst bare satt opp opplastningshastigheten :S ...Eller skjedde det sånn med dere og?

 

(PS. Den farten som står i modemet stemmer ikke på nettet. Får 736/209 atm )

post-77303-1133618600_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Nå er jeg lei av og vente, så hvorfor ikke gå over til Nexgentel.no?

telenorvsnexgentel6vb.th.jpg

Får å sammenligne litt. Når jeg blir oppgradert fullt hos telenor(sikkert LENGE til) får jeg 1500/300(pris: 349kr) nexgentel har en linje på 1500/350 (pris 270kr).

 

Og får å sammenligne hva jeg kan få for 349 kr hos nexgentel 2200/450, altså en linje med 700kbit`s mere ned og 150kbit\s mer opp for samme pris!!

 

Jeg fatter ikke at folk gidder og vente på Telenor en gang, jeg har Basis ab. hos telenor å kan gå over til Nextgentel å velge en av disse fordelene:

 

- Spar 79kr mnd(948kr året!). med litt bedre opplastning hos NG(50kbit\s)

- Betale samme pris og få en vesentlig bedre linje (700mer ned og 150 mer opp)

 

Ser nok ut som jeg skifter til Nexgentel

 

Mitt postnummer er: 7560

Endret av tommy_89
Lenke til kommentar
Jeg fatter ikke at folk gidder og vente på Telenor en gang, jeg har Basis ab. hos telenor å kan gå over til Nextgentel å velge en av disse fordelene:

 

- Spar 79kr mnd(948kr året!). med litt bedre opplastning hos NG(50kbit\s)

- Betale samme pris og få en vesentlig bedre linje (700mer ned og 150 mer opp)

 

For ikke snakke om at du får lov til å sitte 2 timer i kø for å melde feil hvis linja de går ned... ;-)

Lenke til kommentar

For min del står det 3000/350 på online.

Eg hadde den hastigheten den første dagen! Men når eg sto opp dagen etterpå såg eg at nettet var nede! (ADSL lampen blinket ikkje i det heile tatt) Når eg kom heim seinere på dagen tok eg ein linje test (som eg gjør hverdag) og resultatene var rundt 2500.

Det er litt merkelig fordi når eg hadde 700 var alltid linjen på 730-750, når eg hadde 1000 ca 1030-1060 og når eg hadde 2000 ca 2200-2500!

Lenke til kommentar
Jeg er forhandler av Telenor bredbånd og datoen for at alle linjer SKAL være oppgradert er 01.10 så det er ingen vits og stresse ræva av seg med syting før det.

4816002[/snapback]

 

Postnr 1718. Ikke oppgradert. Vanskelig å se på telenorsiden om hvilken hastighet jeg har. Når jeg sjekker ved "bestilling" får jeg valg om høyere hastigheter, men når jeg er innlogget står det lavere hastighet enn hva jeg betaler for. Og meldingen "ikke oppgradert".

 

Og test av hastigheten viser at den er lav. Noe som gjør meg ergelig. Vært kunde hos telenor i alt for mange år med isdn og adsl. Var en av dem første i byen som fikk adsl.

 

Nå viser jeg den "stressa ræva" til telenor og skifter til Bluecom. Har bestilt både bredbånd, ip- telefoni med masse billige trådløsprodukter i kveld. Farvel for godt telenor!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...