Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Oppgradering av Telenor ADSL - Hvem har fått?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg fikk oppgradert linja, men modemet mitt tålte ikke det, så jeg har fått et nytt modem i posten og koblet det opp.

 

Nå får jeg ikke lenger brukt PPPoE, men må bruke "dynamic ip" (det her er routeren det er snakk om)

 

Det er en trådløs router jeg har og de maskinene som skal fungere trådløst, får ikke koblet seg til - man må koble med en vanlig tp-kabel. Dette syntes jeg var veldig merkelig. En annen ting er at jeg kobles ut HELE tiden, akkurat nok til at jeg faller ut av MSN og IRC. Dette er MEGET irriterende, siden det skjer hvert 3.minutt.

 

Noen som kunne hjelpe meg?

 

Har en Jensen high speed router 2

 

Takk

Lenke til kommentar
Nå får jeg ikke lenger brukt PPPoE, men må bruke "dynamic ip" (det her er routeren det er snakk om)

 

Det gamle modemet ditt var vel trolig et bridgemodem, og pålogging var satt opp i routeren din. Dersom du nå har fått et routermodem, så må din egen router konfes til dynamisk ip. Deretter skal PCene komme på nett som vanlig.

 

Dersom nettet er ustabilt, så kan du følge med på lampene på modemet ditt. Dersom de forandrer seg når du faller ut av nett, så ring kundeservice så de får sett på linja de. :thumbup:

Lenke til kommentar

Takker så meget. Da jeg kom hjem fra skolen i dag ble plutselig alt stabilt igjen, men det er én ting jeg ikke skjønner. Det er en trådløs router vi har, men de bærbare pc'ene vil ikke finne routeren. Hva kan være feil? Jeg har satt på "enable" på "wireless" på routeren.

 

Takk

Lenke til kommentar

Har det noen gang fungert med trådløst mot den?

Er transmitt SSID enabled i routeren? Hvis ikke vil ikke nettverket vises.

Prøv å reinstaller driverne for det trådløse nettverkskortet.

Prøv maskinene mot et annet trådløst nett, så du er sikker på at de virker.

Dersom det er 802.11b kort i maskinene, pass på at routeren står på 802.11 b/g modus, evt. still den helt tilbakt til bare 802.11b.

Lenke til kommentar

2380 - ikke fått oppgradert

 

ringte telenor i sommer en gang og de sa at jeg skulle få det i løpet av 4 uker. hadde ikke fått det etter de ukene, men jeg tenkte de fikk ta det som det kom.

nå for ca 2 uker sida ringte jeg telenor igjen for jeg hadde hatt noen problemer med nettet og de sa at jeg hadde fått oppgradert linja mi, men når jeg skjekker www.online.no så står det fortsatt 1000/100 og på itavisen så får jeg under 1000 KB/s.. : /

 

 

edit: 1000KB/S :blush:

Endret av graslauk
Lenke til kommentar
2380  - ikke fått oppgradert

 

..men når jeg skjekker www.online.no så står det fortsatt 1000/100 og på itavisen så får jeg under 1000 MB/s..  : /

5188747[/snapback]

 

Vi får nok alle under 1000MB/s uansett hvor mye telenor måtte oppgradere. :p

 

On topic: Fikk oppgradert for ca 14 dager siden. Har pluss. Gikk fra 1024/200 til ca 2100-2200/300.

 

9750 (nordkapp kommune) her..

Endret av :chribruu
Lenke til kommentar

6419. jeg har fått den siste oppgraderingen fra 2000 til 3000.

 

men etter tester og bruk får ejg bare 2450... darn..

pussigt da.. pga sentralt beligenhet skal det ikke være noe problem. det sier kapaks testen også.. når jeg logger inpå modemet fra telenor .står det til og emd. down:4852 up:512... tør jeg ringe telenor og spørre? kansje de har stilt feil og jeg skal ha 4.8mbit? ;)

ikke det at det funker enda da men..

Lenke til kommentar

Jeg har forsåvidt fått den siste oppgraderingen 4000 --> 6000

 

Og etter det så har jeg ikke hatt kontakt med nett :-(

 

Håper de får rettet feilen snart. Mulig de må ut med montør for å finne hva som er galt. Ser ut som enten linja eller modemet ikke tålte økningen.

 

Er det noen som har fått 6000 som fungerer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...