Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Oppgradering av Telenor ADSL - Hvem har fått?


Anbefalte innlegg

Jeg har ikke fått den første oppgraderingen enda engang.. Sitter på 2000/200 linje.. skulle først fått 4000/300, og nå sist 6000/500..

Har satt meg på den fantastiske manuelle oppgraderingslisten, for ca 3 uker siden, men ikke merket noe mer.

Må tillegge at linjen jeg har er stabil som fjell.. går i flere uker uten ett eneste brudd.

 

postnr 1730

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei du..!

 

Jeg er av veteranene når det gjelder ADSL fra Telenor.

Jeg har hatt ADSL fra Telenor siden 2001, og hadde helt til 06.12.05 4000/400 linjen dems.

Da skulle oppgradere den til 6000/500 06.12.05 så datt den ned, og nede ser det ut som den forblir.

Jeg snakket med en hos dem 06.12. og han skulle ordne med oppgraderingen hos meg, og han skulle ringe meg dagen etter uansett hvordan det gikk, senere så datt linjen ned.

Jeg ringte inn igjen og klaget over at jeg hadde mistet linjen, fikk da løftet om at det skulle være i orden igjen innen 07.12 kl 20:00.

Den 07.12 kom og jeg hørte ingenting fra Telenor, og heller ingen linje ble i orden

Jeg ringte de flere ganger for å høre hva som skjedde, men de sa bare at de jobber med saken.

08.12 snakket jeg med Marius Nordhagen hos Telenor Kundeservice og ja jeg ble skikkelig hissig i telefonen etter en lang rekke løfter om at linjen skulle komme opp igjen. Jeg sa at linjen ble lovet å være ferdig oppe i går (07.12) og at det nå var gått tre dager. Han svarte at det kunne gå tre virkedager og at den da ville være i orden til 09.12, jeg sa ok.... og ba han om å skrive til de som drev med saken at de skulle ringe meg...noe han skulle gjøre.

Jeg slo meg da til ro med dette og håpet å høre fra dem.

Men jeg hørte ingenting ifra dem heller denne gangen. Så den 09.12 så ringer jeg dem igjen og ei dame jeg snakker med på 05000 sier at han aldri skrev noe om at de skulle ringe meg. Ok, han jugde meg rett opp i trynet. Useriøse som dem er.. Dem hadde jo hele tiden sagt at dem jobbet med saken, så jeg hørte med henne også, og hun sa dem hadde begynt på saken for en time siden. Altså var det løgn hver gang de sa dem jobbet med saken tidligere. Jeg ringer ennå en gang til for å høre denne dagen og kommer da til en frekk type som bare er arrogant og sier de ikke vet hva som er feil med linjen. Jeg ba han om å få snakke med hans nærmeste overordnede for å få et svar på hva som egentlig skjedde og om han visste noe om når jeg fikk linjen min tilbake. Han var i møte, men han skulle be han ringe meg( selv om jeg ville få samme svar der sa han). Ok sa jeg denne gangen også.....

Nå er det den 10.12 og ennå har jeg ikke hørt noe og ennå er ikke linjen oppe igjen.

 

Jeg har hjemmekontor og er avhengig av denne ADSL linjen for å kunne gjøre jobben min, har sikkert tapt 10 000 kr på dette til nå.

 

Samt at min kone skal ha eksamen på mandag og driver og forbereder jeg på denne og trenger internett.

 

Dette har jeg sagt til Telenor og de er klar over det...

 

 

 

Til sist: Noen andre som har opplevd noe lignende?

 

Skikkelig dårlig service fra Telenor, anbefaler de ikke til noen.

 

Mvh

staa-hu

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
<snip-frust>

 

 

Til sist: Noen andre som har opplevd noe lignende?

 

Skikkelig dårlig service fra Telenor, anbefaler de ikke til noen.

 

Mvh

staa-hu

5277073[/snapback]

 

Ja.. dette høres meget kjent ut.

Nå kommer "Tee" og sier at du er d**t som ikke har ett "VIP-abbo" fra (S)T(j)elenor til kr. 10.000 i mnd. For ellers har du egentlig ikke krav på noesomhelst egentlig da man ikke kan pårenge at linja er oppe stabilt med ett "vanlig" abbonement.

Spøk/slevispark til side:

Dette løser seg så snart de får sendt ut en tekniker for å måle linja di og etter å ha konstatert at den ikke tåler "oppgraderingen" sette ned hastigheten.

Ja.. jeg har vært igjennom akkurat det samme.. og har skrevet noen hissige ord om dette i en annen tråd.

:)

Nå har jeg ihvertfall en stabil linje, men ikke den hastighets-økningen som tiltenkt fra Telennor (som jeg forøvrig aldri ba om heller).

Jeg er fortsatt like overrasket over at storparten d**er i om linja er stabil, bare de får raskere "fildeling". Det er ihvertfall min tolkning av de fleste som poster her..i denne og andre tråder som omhandler samme tema.. "oppgradering" av Telenors linjer.

:!:

Lenke til kommentar

Denne fantastiske oppgraderingen Telenor bedriver nå, har gjort at de er i ferd med å miste meg som kunde. Makan til rot og tull har jeg aldri sett. I tre år har linja vært rask og stabil, men i løpet av de siste to ukene, så har det vært trøbbel daglig. Problemer med oppkobling, ustabil hastighet, høy ping bla bla bla, feilmelding, selvbetjent telefonservice.

 

- "Beklager, vi kunne ikke oppfatte hva du sa." Har du problemer med oppkobling til nett?"

 

- JaaaaA!

 

- "Okei, et øyeblikk.. vi henter nå informasjon om ditt internettabonnement"

 

- .....

 

- "Testen vi nå gjorde av din linje, viser at vi har kontakt med modemet ditt og at linjen din er ok... vi håper du er fornøyd med vår selvbetjente supporttelefon"

 

- %&¤%/"!!%"#%!!

Lenke til kommentar
Denne fantastiske oppgraderingen Telenor bedriver nå, har gjort at de er i ferd med å miste meg som kunde. Makan til rot og tull har jeg aldri sett. I tre år har linja vært rask og stabil, men i løpet av de siste to ukene, så har det vært trøbbel daglig. Problemer med oppkobling, ustabil hastighet, høy ping bla bla bla, feilmelding, selvbetjent telefonservice.

 

- "Beklager, vi kunne ikke oppfatte hva du sa." Har du problemer med oppkobling til nett?"

 

- JaaaaA!

 

- "Okei, et øyeblikk.. vi henter nå informasjon om ditt internettabonnement"

 

- .....

 

- "Testen vi nå gjorde av din linje, viser at vi har kontakt med modemet ditt og at linjen din er ok... vi håper du er fornøyd med vår selvbetjente supporttelefon"

 

- %&¤%/"!!%"#%!!

5281921[/snapback]

 

 

Jeg veit! Akkurat samma her! Bortsett fra at med meg har det vært MYE kødd med Telenors INKOMPETENTE svarer og betjening..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Er det nye gamle eller den nye oppgraderingen vi snakker om her? Nå oppgraderes vi fra 4000/400 til 6000/500  .... skal være klart innen 15. mars 2006 står det på siden til online.no

5283139[/snapback]

 

Og hvilken rolle spiller det?

Telenor "oppgraderer" hele tiden for å holde på kundene.. inntil kundene velger andre leverandører basert på *reell investering* i hardware..les: fiber.. når det eldgamle kobbernettet "kneler" i ustabiltet pga. trafikkøkningen generert pga. "oppgraderingen"..

Tror jeg.. :)

 

PS.

Jeg er i den heldige situasjon at jeg har både en stabil Internett-linje fra Telenor (4000/400 *målt*) og en 4000/4000 fiber-linje fra Lyse (inntil jeg sier opp Telenors abbo..)..

Lenke til kommentar
Telenor "oppgraderer" hele tiden for å holde på kundene.. inntil kundene velger andre leverandører basert på *reell investering* i hardware..les: fiber.. når det eldgamle kobbernettet "kneler" i ustabiltet pga. trafikkøkningen generert pga. "oppgraderingen"..

Tror jeg.. :)

5283176[/snapback]

 

Det tror jeg du har rett i, nå begynner den dårlige kobberen virkelig og syns godt.

Endret av agvg
Lenke til kommentar

Og folk resignerer rundt omkring? Å ringe 05000 har ingen hensikt; der blir en holdt med godt prat, eventuelt påstand om at alt er i orden og som det skal være. Jeg er også en av dem som i flere år har hatt stabil linje fra Telenor. Etter de stadige hastighetsoppgraderingene er tydeligvis nettet overbelastet og alt går i sirup store deler av kvelden. Så spørs det om det hjelper å skifte ISP - det gamle kobberet slipper en jo (foreløpig) ikke unna...

Lenke til kommentar
Og folk resignerer rundt omkring? Å ringe 05000 har ingen hensikt; der blir en holdt med godt prat, eventuelt påstand om at alt er i orden og som det skal være. Jeg er også en av dem som i flere år har hatt stabil linje fra Telenor. Etter de stadige hastighetsoppgraderingene er tydeligvis nettet overbelastet og alt går i sirup store deler av kvelden. Så spørs det om det hjelper å skifte ISP - det gamle kobberet slipper en jo (foreløpig) ikke unna...

5283300[/snapback]

 

Tja ;)

Hør med UPC om hva de kan tilby. De tilbyr jo 8mbit og 25mbit-linjer :)

Kanskje du kan bli kvitt Telenor for alltid. UPC Chello, IP telefoni, Netcom på mobilen - så er jo alt i boks!

 

online.no sier 6000/500, men hastigheten går ikke over 4090/475 til tross for at kapaks sier max er 7200/700. :(

Så får sjekke ut utstyret her og se hvor problemet ligger. Kan hende at de ikke kan tilby hastigheten allikevel - Linja funka jo først etter at en montør var og feilsøkte :o

Lenke til kommentar

Tror vi har fått oppgradert sentralene våre.

For naboene mine som hadde 1000/200 har fått oppgradert til 1500/300.

Mens jeg som hadde 2000/300 fra før, ikke har fått oppgradering. På kontrollpanelet mitt på online.no står det at hastigheten vår er 2000/350. Mens vi da betaler for 3mbit (dersom det da er oppgradert).

 

Det som er kjipest av alt er at naboene som har 1500kbit, hadde rundt 1800 kbit når jeg testa linja. Mens jeg med 2mbit ligger på omtrent 1,5mbit...

 

Vårt postnummer er 6777.

Endret av stianandre
Lenke til kommentar

Dersom du ikke kan lese "Vi oppgraderer linjene fortløpende" eller hva det enn står på online.no (under der du logger deg inn på e-post, deretter "Din ADSL-hastighet", vil jeg anbefale deg å ringe..

 

Plutselig forsvant den teksten fra min infoside. Ringte telenor "Du, hvilket abbonement har jeg? Basis/Pluss/Extra?"

- Her kan jeg se at du har ADSL Pluss..

Feil! Har hatt både hatt og betalt for extra siden tidenes morgen.

Lenke til kommentar

Jeg jobber som montør for telenor, og jeg vet at spesielt den siste oppgraderinga har bydd på problemer. Når vi kommer til kunder nedgraderer vi dem over en lav sko for å få dem opp.

 

6mbit som egentlig er 7232 kbit/s med overhead er i grenseland for de fleste. Telenor har også begynt i større grad å benytte rate adaptive ADSL slik at kunder kommer opp på den hastigheten som faktisk er oppnåelig og dermed ikke bare blacker ut...

 

Dette forklarer at enkelte får en treg hastighet etter en stund, for så å få høyere hastighet etter å ha resatt modemet (modemet "måler" linja og setter hastighet etter hva som er mulig).

 

Når det gjelder oppgraderingene så går etter hva jeg har forstått Telenor etter kapaks-svarene. Hvis Kapaks sier at linja di takler 6mbit så oppgraderer de dem... men det betyr ikke at det vil fungere i praksis. Hver enkelt linje til hver kunde har sine egne egenskaper, slik at naboen kan av og til fungere på 6mbit, mens du kanskje bare får 1,5mbit.

 

Når telenor oppgraderer kan de ikke vite alle sine kunders unike linjeegenskaper, og de tar derfor forbehold om at kvaliteten på linja takler økt hastighet.

 

Telenor satser også å lansere ADSL2+ i den nærmeste fremtid, og dette skulle egentlig være klart til levering rett over nyttår. Dette er av ukjent grunn midlertidig utsatt. Derimot støtter alle nye modem telenor leverer ADSL2+.

 

ADSL2+ gir foruten høyere hastigheter også bedre rekkevidde på eksisterende hastigheter.

 

Håper dette kan oppklare noen frustrasjoner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...