Gå til innhold

Frp ansatte voldsdømt nasjonalist på Stortinget

Anbefalte innlegg

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=289664

Frp ansatte voldsdømt nasjonalist på Stortinget

(VG Nett) I over et halvt år gikk den voldsdømte nasjonalisten Tord Morsund (33) rundt på Stortinget med eget adgangskort - ansatt av Frp.

Jøss, litt av en tilfeldighet at dette ble oppdaget akkurat nå. Tre dager før valget. Uflaks asså...

Og for en sak dette er.

Sikkerhetsseksjonen på stortinget gjorde ikke sikkerhetssjekk av vedkommende! Fy FrP! :ermm:

Mannen oppførte seg tydeligvis skikkelig på jobb, og fikk god attest av Hagen! Fy Hagen! :ermm:

Skandale.....

------------

Er det bare meg som er subjektiv, eller stinker dette politisk agenda?

Endret av JBlack
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mannen er en kjent nasjonalist, bevandret i nynazistiske miljøer, redaktør av Nasjon & Kultur og en uttalt rasist. At FrP har ansatt denne mannen må bety en av to ting: FrP visste det ikke, FrP visste det men ansatte ham likevel, på tross av eller på grunn av hans politiske rulleblad.

Forsåvidt så har dette vært oppe i media tidligere. Men ikke i VG.

Lenke til kommentar

Fy flate, jeg blir irritert. Først så gir VG en stooor plass til Kjell Inge Røkke for å si hvor bra AP er og at alle bør stemme på Jens. Så blåser de opp en liten vandels-sjekk til å bli større enn gud-vet-hva. Det er så dumt at de største avisene skal få drive med tydelig favorisering.

Lenke til kommentar

Siden FrP sansynligvis ikke bevisst søker å ansette personer som vil medføre oppslag som dette, så må man anta at FrP ikke visste. Eller hva?

At denne saken er gammel, men dukker opp igjen tre dager før valget, bekrefter jo bare at noen har sittet på den til nå, for å bruke den politisk.

Lenke til kommentar

Om det kan skyldes Frp eller ikke kan forsåvidt være det samme, men om det hadde skjedd 2 år inn i en regjering og ikke rett før valg så skal jeg vedde bjellene mine på at det ikke hadde blitt så blåst opp.

Skal heller ikke se vekk ifra at denne artikkelen som er på VG nå kommer som en forside imorgen...

Lenke til kommentar
Sier vel en del om FRP og deres ledere ja.

Javel? Hva da?

Det er akkurat slik reaksjon som du kommer med, som halve befolkningen får. Det skapes negative assosiasjoner og betenkeligheter. Men basert på hva egentlig?

Det var jo ikke FrP sin oppgave å bakgrunnssjekke vedkommende.

Det er jo ikke galt av Hagen å gi mannen en god attest, dersom han har gjort en god jobb.

Eller er det plutselig slik at sonet straff ikke lenger betyr at man har gjort opp med samfunnet, når det er snakk om FrP eller nasjonalister?

Det man sitter igjen med er spekulasjoner om hva slags politisk bidrag en nasjonalist har kunnet gi FrP. Og slike spekulasjoner skaper negative assosiasjoner.

Edit: Og artikkelen blåser opp de første tingene, der hvor FrP har gjort null galt, og uthever det med rød skrift som om dette skulle være skandalematerialet.

Endret av JBlack
Lenke til kommentar

Tja, om han har gjort helt opp med fortiden sin, så er selvfølgelig ikke det noe problem. Kjenner ikke til personen annet enn hva som sies her. Men om han enda er såpass nasjonalist, så har vel det sammenheng med politikken han vil ha fram.

Om en nazist hadde arbeidet for SV på Stortinget tror jeg du også hadde reagert...

Lenke til kommentar
Tja, om han har gjort helt opp med fortiden sin, så er selvfølgelig ikke det noe problem. Kjenner ikke til personen annet enn hva som sies her. Men om han enda er såpass nasjonalist, så har vel det sammenheng med politikken han vil ha fram.

Om en nazist hadde arbeidet for SV på Stortinget tror jeg du også hadde reagert...

Jeg reagerer på at leder'n i LO er eks AKP'er. Noe jeg synes er en langt værre ting.

Men om en eks-nazi hadde jobbet i SV, så hadde jeg ikke reagert i det hele tatt. Jeg forhondsdømmer ikke personer. (Men jeg skal innrømme at jeg hadde kost meg over et stort oppslag i VG om det. Såpass hyklersk er jeg ;) Men riktig ville jeg fortsatt ikke syntes det var.)

Men jeg ser fortsatt ikke hva galt FrP egentlig har gjort i denne saken. Stort sett bare 'tja og om og hvis og men' og andre avsporinger. :ermm:

Nå hørte jeg forresten nyheten på radio'en også. De røde koser seg nå. :hrm:

Lenke til kommentar
Fy flate, jeg blir irritert. Først så gir VG en stooor plass til Kjell Inge Røkke for å si hvor bra AP er og at alle bør stemme på Jens. Så blåser de opp en liten vandels-sjekk til å bli større enn gud-vet-hva. Det er så dumt at de største avisene skal få drive med tydelig favorisering.

Tja Hagen& co har jo hatt rimelig bra med spalteplass, skal vi irritere oss over det også :hmm:

Nå hørte jeg forresten nyheten på radio'en også. De røde koser seg nå.

Ja akkurat som du og høyresiden ville kost dere om det gjaldt SV :D

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Tja Hagen& co har jo hatt rimelig bra med spalteplass, skal vi irritere oss over det også :hmm:

Dette er så totalt urelatert... :whistle:

Nå hørte jeg forresten nyheten på radio'en også. De røde koser seg nå.

Ja akkurat som du og høyresiden ville kost dere om det gjaldt SV :D

Jeg skrev jo det selv :whistle:

Men jeg ville aldri forsvart denne typen journalistikk, selv om jeg personlig, og i det stille, hadde åpna en bayer og funnet frem litt snop.

Endret av JBlack
Lenke til kommentar

Humm.. noen må hjelpe meg med å definere ordet "nasjonalist". Jeg snakket nettopp noen minutter om det i forbindelse med nyere historie, og da brukte jeg følgende setning som åpning på snikk-snakket:

Nasjonalisme handler om å dyrke og verne om sin egen nasjons språk og kultur. Nasjonalisme må ikke forveksles med sjåvinisme, hvor man holder fram sin egen nasjon som bedre enn andre, eller imperialisme, hvor man ofte fremmer egen kultur på bekostning av andre nasjoners språk og kultur.

På samme side står det også at artikkelen trenger en opprydning, så jeg vet ikke hva jeg skal tro.

Lenke til kommentar
Tja, om han har gjort helt opp med fortiden sin, så er selvfølgelig ikke det noe problem.

Vel, det har han ikke. Senest i August talte han på en festival arrangert av Nordiska Förlaget i Sverige. På samme festival talte rasistlederen David Duke. Nordiska Förlaget er et rasistisk forlag som blant annet gir ut avisa Folkets Nyheter.

Mannen står også bak magasinet Nation & Kultur.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...