Runar Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 Hey.. Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare dette men prøver. Jeg trenger et script (tror det er php) som gjør følgende: Man fyller ut et skjema og når man sender det inn, vises koden til et annet script eller side i en textbox. Det man fyller ut i skjemaet settes inn noen steder i det ferdige scriptet. Noe lignende dette. Håper noen skjønner hva jeg mener. Mvh Runar Lenke til kommentar
mikaelandre Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 kan du php? det du sier kan fint gjøres i php... Lenke til kommentar
Runar Skrevet 9. september 2005 Forfatter Del Skrevet 9. september 2005 Da hadde det vært fint om du fortalte meg hvordan. Kan ikke nok til å skjønne dette! Lenke til kommentar
mikaelandre Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 alt som fylles inn i et skjema kommer i variabelen $_POST som er et array. har du feks et felt i skjemaet som heter "navn" vil du kunne finne ut hva som ble skrevet ved å se på $_POST['navn'] når du så skal lage lage en "svarside" etter at brukeren har fyllt inn skjemaet, så skriver du bare vanlig html kode, og fyller inn fra $_POST der du vil ha info som ble skrevet inn i skjemaet. dette kan feks gjøres slik: <p>Hei! Du heter <? echo $_POST['navn'] ?>. Velkommen hit.</p> eller slik: <?php echo '<p>Hei! Du heter '. $_POST[navn] .'. Velkommen hit.</p>'; ?> De to skal vel gi same resultat. Mulig dette ikke var så bra forklart, men om du ikke kan noe særlig php fra før er det nok enklere å søke på en eller annen tutorial, slik at du kan lære litt før du prøver å bruke det. men kan du litt er det altså $_POST som brukes når du har skjema Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå