Killer_DT Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 Jeg har kjørt en 1800MHz venice på mitt DFI Ultra-D Hk i noen mnd nå. Prosessoren ble i to mnd kjølt av Mist Megatower. (http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=MISTMEGATWFAN) Og jeg klarte da max 2520MHz (9x280). Load temperatur lå på 55 grader. Jeg har prøvd flere ganger og legge på ny AS5 uten at ting ble noe bedre. Et problem som jeg ser med denne kjøleren er at kobberfundamentet som er i kontakt med cpu er sirkelformet og ikke dekket hele heatspreaderen. ALU finnene som er montert i kobberet holdt seg relativt kjølig hele tiden. Som et eksperiment prøvde jeg her for 2 uker siden og montere boxed kjøleren, samt å bruke den thermalpaden som allerede er festet på undersiden. Jeg renset også vekk dritten som lå under NB-kjøleren og lå på AS5. Resultatet er at jeg har nå kjørt på 2700MHz (9x300) uten problemer! Load temp ligger på 54 grader og "system temp" blir max 55 grader. (er dette NB-temp) Spørsmålet mitt er om folket tror det var det nye laget AS5 på NB eller at Mist-kjøleren rett og slett ike duger? Noen som har lignende erfaringer med Mist kjøleren? Jævla bittert å ha brukt 500kr på et produkt som er dårligere enn et gratis alternativ! btw. DFI kortet er det beste HKet jeg noen gang har vært borti! helt subjektivt sett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå