Coffie=JavaCode Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 si at en 3700+Venice blir i salg etterhvert med 65nm. Hvor stor vil ytelsesforsjellen være på den og min 90nm. 3700+Venice?DET er jeg spent på! Noen som kan komme med tall ang. det? håper det ikke er FOR mye! Tuller du? En 3700+ som er en PR rating, vil jo yte tilnærmet likt en annen 3700+ pr rating på en forskjellig nm. Siden de skal yte likt (de har jo den samme PR ratingen.) Det som du skulle ha spurt er hvis en prossesor er produsert på 90nm har eks 2,4Ghz/ 1mb cach og ellers har helt like spec. Hvordan vil den yte mot en helt likt 65nm på 2,4ghz / 1mb cach. Og da ville jeg svart at det er utrolig liten forskjell. Siden prossesoren er minde, så vil det føre til at ting er nærmere og det vil da være minde motstand total sett, avstanden er jo også minde. Men det som kan være negativt er jo at det er tap grunnet "støy", men det pleier å være minimalt. Huff den PR ratingen er så idiotisk at det er skummelt. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 Macfan: Prosessorer med like specs men ulik produksjonsnode (f.eks 90nm og 65nm) vil nok yte minimalt forskjellig slik du skriver. Det vil si at de i teorien også burde hatt en minimal forskjell i PR-rating, men AMD justerer ikke PR-ratinga i sm nok steg til at det er noe poent å ta det med. F.eks en 3000+ 90nm ville kanskje yte 1% bedre på 65nm og i teorien fortjent PRratinga 3030+. AMD synes det er for lite å skille på og har tidligere kalt den nye og ørlite raskere 65nm-versjonen også for 3000+. Lenke til kommentar
Goodall Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Ser at M2 kommer med såkalt Presidio Security, er det dette som er en del av anti pirat bruk sakene, altså at siden cpu'n har dette så får man ikke sett på f.eks en .avi film som plutselig dukker opp på pc'n? Lenke til kommentar
Coffie=JavaCode Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Macfan: Prosessorer med like specs men ulik produksjonsnode (f.eks 90nm og 65nm) vil nok yte minimalt forskjellig slik du skriver. Det vil si at de i teorien også burde hatt en minimal forskjell i PR-rating, men AMD justerer ikke PR-ratinga i sm nok steg til at det er noe poent å ta det med. F.eks en 3000+ 90nm ville kanskje yte 1% bedre på 65nm og i teorien fortjent PRratinga 3030+. AMD synes det er for lite å skille på og har tidligere kalt den nye og ørlite raskere 65nm-versjonen også for 3000+. Det var ikke det jeg mente var så rart, men at han samenligner 2 PR ratinger som er helt like. Og derfor så skal de yte helt likt ( i teorien), selv om spesifikasjonene ikke trenger å være de samme. Det er som å spørre hva er tyngst av 1kg bly og 1kg luft. Presidio Security, kan brukes til veldig mye annet en til å forhindre spreding av pirat matrialer. Eks Det som apple kommer til å gjøre for å sikre at det bare er apple maskiner som kan instalere mac os x. Men det kan nok brukes til det og, vil jeg tro. Lenke til kommentar
HKS Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Presidio Security, kan brukes til veldig mye annet en til å forhindre spreding av pirat matrialer. Eks Det som apple kommer til å gjøre for å sikre at det bare er apple maskiner som kan instalere mac os x. Men det kan nok brukes til det og, vil jeg tro. Det er vel omtrent det samme som Intel kaller "La Grande" Security Technology tenker jeg.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå